Аз ли съм глупав или тази кола наистина иска специални условия за обезвъздушаване?
Пояснявам- преди 3-4 месеца ми се спука петох... тъй де, пластмасовият накрайник за датчиците и оттогава/след смяната му/ карах само на вода. Миналата седмица я източих на няколко пъти /с доливане и работа 2-3 минути/ за да се поизмие ръждата. Налях антифриз концентрат и я подгрях докато завърти перката, даже опитвах импровизирана помощ за обезвъздушаване със стискане на маркучите и бавно отпускане. Всичко беше почти наред, до днес. До днес си бях в София, днес тръгнах към Гълъбово. Направи ми впечатление веднага след смяната, че по време на работа, температурата се покачва повече от нормалното. Не веднага- след описаната процедура съм минал поне 50 километра, само веднъж с двигател до работна температура. Днес се качих по "България" на околовръстното, заредих и в задръстването се включих в магистрала "Тракия". В задръстването забелязах, че колата вдига температура, но не прекалява. Парното топлеше, като го сложа на топло, но определено бе слабо. След това ми започнаха притесненията- на магистралата започна да прегрява повече, парното работеше през цялото време, но пак някак слабо. В един момент явно прецаках гарнитурата, защото колата изгуби всякакво желание за пътуване :) - опита да прегрее тотално, парното спря и аз спрях :) Въпросът ми е следния- тръбата за обезвъздушаване НЕ Е запушена, колата измина повече от 40 километра, аз ли бъркам нещо или съм закупил антифриз, направен от сух лед?



Passat B3 EZ 1.6 прегря- обезвъздушаване?
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Съб 14 ное 2009 10:41
- Автомобил: VW Passat B3 1.6
- Двигател:
- Местоположение: София, Стара Загора
Passat B3 EZ 1.6 прегря- обезвъздушаване?
Последна промяна от bobykafe на Нед 28 сеп 2014 12:15, променено общо 5 пъти.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12132
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: B3 прегря- обезвъздушаване?
Или помпата се е предала в следствие карането с вода!?
По принцип на един колега сеата толедо с 2Е мотор много трудно се обезвъздушава като го ръчкаме нещо, но се справяме като му качим задницата на високо, наливаме и палиме да стигне работна температура, като изстине доливаме и е готово.
Не казваш има ли газова уредба колата и ако има как и е вързан изпарителя, че е възможно да е вързан водата за парното да минава през него и от там проблем с обезвъздушаване и парно и тапи и т.н.т
По принцип на един колега сеата толедо с 2Е мотор много трудно се обезвъздушава като го ръчкаме нещо, но се справяме като му качим задницата на високо, наливаме и палиме да стигне работна температура, като изстине доливаме и е готово.
Не казваш има ли газова уредба колата и ако има как и е вързан изпарителя, че е възможно да е вързан водата за парното да минава през него и от там проблем с обезвъздушаване и парно и тапи и т.н.т
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Съб 14 ное 2009 10:41
- Автомобил: VW Passat B3 1.6
- Двигател:
- Местоположение: София, Стара Загора
Re: B3 прегря- обезвъздушаване?
До слагането на антифриза висчко бе наред, температурата се заковаваше на работна стойност. Има газова, не е вързана на парното, а към помпата. Около час след прегряването, докато си четях книжка и чаках помощ от приятел я запалих за тест- парното беше като змей горянин...
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Сря 28 ное 2012 22:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: B3 прегря- обезвъздушаване?
Налага ли се да доливаш?
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: B3 прегря- обезвъздушаване?
Моята никога не ми се налагало да я обезвъздушавам ,но като сменях помпата на колата на жена ми (същия мотор)...имаше един момент с позагряваме и нещо се върях покрай нея ама честно казано не помня точно какво беше...принципно ако всичко е наред не се нуждае от обзвъздушаване...
- ivostefanov
- Мнения: 2464
- Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
- Автомобил: Audi A4
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: B3 прегря- обезвъздушаване?
Готово отключена е.
Първо си оправи заглавието според темата шаблон.
Първо си оправи заглавието според темата шаблон.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: B3 прегря- обезвъздушаване?
bobykafe написа: а към помпата.
Я обясни по-подробно точно къде е вързан изпарителя, че не ми стана много ясно. Провери ли тънкото маркуче в разширителния съд колко вода хвърля? Термостата ти изправен ли е, пипал ли си горния маркуч кога почва да загрява?
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Съб 14 ное 2009 10:41
- Автомобил: VW Passat B3 1.6
- Двигател:
- Местоположение: София, Стара Загора
Re: Passat B3 EZ 1.6 прегря- обезвъздушаване?
Изпарителя е вързан директно към помпата преди кривата желязна тръба, опасваща двигателя. Познат майстор ми сподели, че разхлабвал отоплението на карбуратора, за да излезе въздуха оттам, иначе се получавала въздушна възглавница в главата.
Нямаше да е лошо да споделя, че я карам от почти 10 години и не съм имал проблеми с прегряване.

- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B3 EZ 1.6 прегря- обезвъздушаване?
Зададох ти няколко въпроса и получих само частичен отговор само на един от тях. Изпарителя има два маркуча, обясни къде точно са вързани и двата.
Тънкото маркуче? Термостата?
И двата ми голфа са с такива двигатели, обезвъздушаването е просто работа за няколко минути без капачка. Ако изпарителя е вързан последователно на кривата тръбичка вероятно в него се образува въздушна възглавница, но тя ще е твърде малка за да повлияе на нормалната работа.
Тънкото маркуче? Термостата?
И двата ми голфа са с такива двигатели, обезвъздушаването е просто работа за няколко минути без капачка. Ако изпарителя е вързан последователно на кривата тръбичка вероятно в него се образува въздушна възглавница, но тя ще е твърде малка за да повлияе на нормалната работа.
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Съб 14 ное 2009 10:41
- Автомобил: VW Passat B3 1.6
- Двигател:
- Местоположение: София, Стара Загора
Re: Passat B3 EZ 1.6 прегря- обезвъздушаване?
Извинявам се за забавянето- проблеми с интернет-а.
ktamen: "Я обясни по-подробно точно къде е вързан изпарителя, че не ми стана много ясно."- Изпарителя е вързан между помпата и кривата тръба и колата си я карам така последните 6 години без проблем, свързан по някакъв начин с обезвъздушаване.
ktamen: "Провери ли тънкото маркуче в разширителния съд колко вода хвърля?"- Църка си най- прилежно, не е там проблема. ktamen: "Термостата ти изправен ли е, пипал ли си горния маркуч кога почва да загрява?" Горния маркуч пареше, та не можех да го държа даже, долния беше прохладен.
ktamen: "Я обясни по-подробно точно къде е вързан изпарителя, че не ми стана много ясно."- Изпарителя е вързан между помпата и кривата тръба и колата си я карам така последните 6 години без проблем, свързан по някакъв начин с обезвъздушаване.
ktamen: "Провери ли тънкото маркуче в разширителния съд колко вода хвърля?"- Църка си най- прилежно, не е там проблема. ktamen: "Термостата ти изправен ли е, пипал ли си горния маркуч кога почва да загрява?" Горния маркуч пареше, та не можех да го държа даже, долния беше прохладен.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B3 EZ 1.6 прегря- обезвъздушаване?
По отношение на парното, провери дали и двата му маркуча(които са в двг. отсек и влизат в купето) при загрял двигател са горещи. Ако левия не е, причина да не топли освен от въздух може да е заради запушване(но вероятно не е това, защото си писал, че последния път когато си проверил е духало на "змей горянин") на радиаторчето за парното.
Това, с малки мои допълнения е за обезвъздушаването на охл. система от колега в друга тема: "... отвори си капачката на рзширителното казанче и запали двг., започни да следиш температурата на двата маркуча който отиват в радиатора, когато и втоият маркуч вземе да се загрява(долният към термостата) и започва да изравнява температурата с другият, и вече почти неможеш да го държиш свободно с ръка , ще е около 60, 65 градуса, следи си дали малката тръба (маркуче към казанчето) циркулира през цялото време, после затвори капачката на казанчето, и изчакаи да дигне до около 90 градуса, налягането в системата ти е около 0,7 като подадеш рязко газ до около 2500 3000 оборота нормално е да се втвърдява маркуча, тогава достига до 1,2 налягането, но трябва после леко да спадне, ако не и продължава да стои доста твърд (сравни е с подобна на твоита кола за да имаш обща представа за сравнение)..."
Това, с малки мои допълнения е за обезвъздушаването на охл. система от колега в друга тема: "... отвори си капачката на рзширителното казанче и запали двг., започни да следиш температурата на двата маркуча който отиват в радиатора, когато и втоият маркуч вземе да се загрява(долният към термостата) и започва да изравнява температурата с другият, и вече почти неможеш да го държиш свободно с ръка , ще е около 60, 65 градуса, следи си дали малката тръба (маркуче към казанчето) циркулира през цялото време, после затвори капачката на казанчето, и изчакаи да дигне до около 90 градуса, налягането в системата ти е около 0,7 като подадеш рязко газ до около 2500 3000 оборота нормално е да се втвърдява маркуча, тогава достига до 1,2 налягането, но трябва после леко да спадне, ако не и продължава да стои доста твърд (сравни е с подобна на твоита кола за да имаш обща представа за сравнение)..."
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B3 EZ 1.6 прегря- обезвъздушаване?
Тънкото маркуче показва, че помпата ти е в изправност. Изпарителя ти е вързан последователно на парното и ако в него остане въздух може да е причина за лоша циркулация и слабо парно.
Запали колата на място и непрекъснато опипвай долния и горния маркуч към радиатора, горния се загрява заедно с двигателя, но долния трябва да остане ледено студен докато не започне да се отваря термостата - това трябва да стане при около 85 - 90 градуса.
Ако термостата не се отваря навреме, а при по-висока температура това може да е причина за прегряването. Докато си карал в града двигателя работи на малка мощност и радиаторчето на парното е било достатъчно да го охлажда. На магистралата обаче вече е имало нужда и от големия радиатор, но ако термостата е бил затворен двигателя е прегрял.
Така от разстояние май не мога да бъда по-конкретен.
Запали колата на място и непрекъснато опипвай долния и горния маркуч към радиатора, горния се загрява заедно с двигателя, но долния трябва да остане ледено студен докато не започне да се отваря термостата - това трябва да стане при около 85 - 90 градуса.
Ако термостата не се отваря навреме, а при по-висока температура това може да е причина за прегряването. Докато си карал в града двигателя работи на малка мощност и радиаторчето на парното е било достатъчно да го охлажда. На магистралата обаче вече е имало нужда и от големия радиатор, но ако термостата е бил затворен двигателя е прегрял.
Така от разстояние май не мога да бъда по-конкретен.
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Съб 14 ное 2009 10:41
- Автомобил: VW Passat B3 1.6
- Двигател:
- Местоположение: София, Стара Загора
Re: Passat B3 EZ 1.6 прегря- обезвъздушаване?
Не съм писал какъв е резултата, понеже колата още е на трупчета пред офиса. Не искам да я паля, защото след прегряването си смени поведението- звука от мотора е друг, а и по- трудно пали. Спомен ми е от баща ми, който почина 2008-а година и не искам да я изхвърлям- предпочитам да я дръпна до майстор, и то ЧИТАВ. За съжаление не съм милионер и избягвам репатраци и пътна помощ... Майстора, който избрах, вече втора седмица ми обяснява, че е много зает. Моля, препоръчайте ми ЧИТАВ и СЪВЕСТЕН човек. Пак казвам- не ми е спешно, но не мога да си позволя това, което искам в официалните сервизи. И като казах "пътна помощ"- имах чувството, че ме преследва тоя човек- издрапах до нейде и спрях- исках да преборя едно баирче преди мотела на Ихтиман, ама не успях... зад мен караше :) След 30 мин. негов колега спря и дойде да ме пита "кво стаа"- ама му се наложи да ми почука по стъклото, защото културно си бях сложил триъгълник и си четях книжка, докато чакам приятел да ми помогне. Бъзнах приятелчето, че ако се беше забавил още малко, нямаше да ме намери под купчината визитки :)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 62 госта