Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
jaden
Мнения: 121
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 10:52
Автомобил: Skoda Octavia 1.9 TDI 77 kw
Двигател: BXE 2009
Местоположение: София

Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе

Мнениеот jaden » Съб 27 сеп 2014 2:15


Здравейте, колеги! Моля за вашето компетентно мнение по конкретен проблем с Октавия 2, двигател BXE, 1.9 TDI, 105 к.с, 2009г, фейслифт, а именно: Сутрин като запаля колата се разтриса осезаемо за около 3-4 секунди и след това спира. Но когато автомобилът работи на място се усеща едно,доста леко претрисане което наподобява все едно,че някой леко ти клати автомобила! Не мени обороти,не се усеща или чува промяна в работата на двигателя,няма и характерните симптоми за тампон на двигател! На компютърна диагностика не показва да има някакъв проблем! Колеги ми казват,че е възможно да е от маховика, но съединителя си отделя нормално, няма никакви потропвания или почуквания от там, не се усеща и вибрация на педала на съединителя! Страшно ме дразни това вибриране и не е нормално за дизелов автомобил,защото и това чух! Ако е дизел от преди 15-20г, може би,но за автомобил на 90 хил.!?
Посъветвайте ме кой наистина разбира и може да ми помогне в София! Благодаря предварително

Последна промяна от jaden на Съб 27 сеп 2014 12:36, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
KKamenov
Мнения: 216
Регистриран на: Сря 29 яну 2014 10:36
Автомобил: Golf MK5
Двигател: 1.6 FSI
Местоположение: София и Перник

Re: Октавията тресе

Мнениеот KKamenov » Съб 27 сеп 2014 2:48


Според мен е тампон на двигателя, които обира вибрациите и държи мотора.Може да е сегмент цилиндъра, които да прави "лоши детонации"


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: Октавията 2 1,9 тди 105 к.с. 2009 г. тресе

Мнениеот ulipet » Съб 27 сеп 2014 7:36


бахти на 5г. кола....мойта е на 15г. 257000х.км и нямам такива ядове...и искам да я сменям с по-нова
явно маховици съединители и т.н съвсем са ги направили трошливи..


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Октавията 2 1,9 тди 105 к.с. 2009 г. тресе

Мнениеот IRRITATING » Съб 27 сеп 2014 9:29


Ако си сигурен че колата е на 90 000км не търси проблемите в маховика Според мен по скоро се насочи към дюзите


Потребителски аватар
jaden
Мнения: 121
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 10:52
Автомобил: Skoda Octavia 1.9 TDI 77 kw
Двигател: BXE 2009
Местоположение: София

Re: Октавията 2 1,9 тди 105 к.с. 2009 г. тресе

Мнениеот jaden » Съб 27 сеп 2014 12:24


Да, автомобила е на 96000км, въпреки,че километражът показва 77500км /някой си е играл да свали 19000 км!?!?/ От Еуратек ми изпратиха сервизното досие, като колата е влизала за обслужване за последно на 18.04.2013г., когато е била на 72300км!!! Дюзите, поне според VAG-COM , са в идеално състояние и работят в абсолютни параметри!

Последна промяна от IvanMan на Съб 27 сеп 2014 14:31, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "Нов отговор"!


Потребителски аватар
jaden
Мнения: 121
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 10:52
Автомобил: Skoda Octavia 1.9 TDI 77 kw
Двигател: BXE 2009
Местоположение: София

Re: Октавията тресе

Мнениеот jaden » Съб 27 сеп 2014 12:34


KKamenov написа:Според мен е тампон на двигателя, които обира вибрациите и държи мотора.Може да е сегмент цилиндъра, които да прави "лоши детонации"


Гледахме двигателя, не помръдва и не вибрира при никакви обстоятелства! Казах го още в описанието на проблема,


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4709
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе

Мнениеот tdi fen » Съб 27 сеп 2014 14:16


все пак провери акумулатора за подгревните свещи мисля че още е топло но може и тях да провериш мой познат има същата и ми се оплаквал че,като е по хладно така се разтриса правил е експерименти с нафта от различни бензиностанци + добавка казва че имало разлика извода му е че е кофти горивото


Потребителски аватар
legaltk
Мнения: 90
Регистриран на: Пон 21 фев 2011 13:37
Автомобил: 1.9 TDI
Двигател: AXR
Местоположение: София

Re: Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе

Мнениеот legaltk » Съб 27 сеп 2014 18:09


От дюзи има леко притрисане дори и да са в параметри. Диапазонът на параметрите не е малък.
Не си свикнал още и затова ти прави впечатление.
Аз също имам лека детонация /, но не 3-4 сек./ при запалване на студен двигател и леко притрисане.
Не е маховик защото съм сменял маховик и това с притрисането го имаше преди и след смяната.
Така я карам вече 4 години и няма никакъв проблем. Имаше го и на 98 хил. има го и сега на 148 хил.
Имаше го и с оригиналния акумулатор, има го и сега с нов акумулатор.
Не е от подгревните свещи - всички работят и са проверени. Проверявал съм ги 2 пъти.
Не е и от горивото - смяната не оказва влияние.
Тампоните на двигателя също са проверени - не е от тях.
Дюзите се проверяват постоянно на 13 канал и няма промени в работата им.
Бих попитал - може ли причината за детонацията при студен старт да е от газоразпределението или не?


Потребителски аватар
jaden
Мнения: 121
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 10:52
Автомобил: Skoda Octavia 1.9 TDI 77 kw
Двигател: BXE 2009
Местоположение: София

Re: Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе

Мнениеот jaden » Съб 27 сеп 2014 21:35


ОК, но ако е от подгревните свещи ще е само при паленето, но това не може да обясни претрисането при работещ двигател на място!? :rolleyes


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 655
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе

Мнениеот alpinab » Пон 29 сеп 2014 8:41


Колега, моят пасат със същият мотор има въпросното леко притеперване на място. Колата ми също е 2009 год на 160 хил. км. Съединителят отделя що годе нормално долу. Така закупих колата така си я карам. Не мога да свикна с това леко притеперване но сам да провокирам ненужни ремонти и ненужно наливане на средства няма да стане. Колата по диагностика е идеална. Дюзите са идеални. Направило ми е впечатление, че винаги когато климатика работи и е на място (празен ход) това притеперване го няма. Това ме води на мисълта, че напречно разположения мотор помпа дюза може да не балансиран добре и ако демпферният маховик и леко тръгнал този дисбаланс се увеличава, което се изравява с леки претрисания. Ако обаче мотора е леко натоварен, което се случва с климатика дори и на място този дисбаланс не се усеща.

Може логиката да ми е грешна, но при положение, че всичко работи нормално, колата върви, не пуши, диагностика перфектна, нафта с добавки, това ми се струва най-логично. Карам си така и си свиркам нека си клати.


Потребителски аватар
jaden
Мнения: 121
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 10:52
Автомобил: Skoda Octavia 1.9 TDI 77 kw
Двигател: BXE 2009
Местоположение: София

Re: Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе

Мнениеот jaden » Пон 29 сеп 2014 10:43


Колега alpinab, разсъждавайки и търсейки причина стигнах до твоя извод, но ми се иска /искаше/ да има някой който се е сблъсквал с тази болка/проблем/, която не е на умиране,но дразни страшно и да е намерил решение! И при мен всичко е идеално, поне по диагностични данни и.... претрисането ме влудява! Колата върви идеално, но това претрисане/наричам го така, защото не може да се каже, че тресе, защото не е постоянно/ е в състояние да ме накара да си продам колата,нищо, че е на 90000 км /напълно реални/:(


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе

Мнениеот Andonov » Пон 29 сеп 2014 12:23


alpinab написа:Съединителят отделя що годе нормално долу.


Съединителя ще ти отделя винаги на едно и също място. Имат палци на притискателя, който компенсират износването.

А по темата: дозите са проблем в повечето пъти, дори и да са в норми по Вагком.


Потребителски аватар
jaden
Мнения: 121
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 10:52
Автомобил: Skoda Octavia 1.9 TDI 77 kw
Двигател: BXE 2009
Местоположение: София

Re: Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе

Мнениеот jaden » Пон 29 сеп 2014 12:39


В такъв случай какво трябва да направя? Да сваля дюзите и да ги кача на стенд за проверка ли!?


Потребителски аватар
legaltk
Мнения: 90
Регистриран на: Пон 21 фев 2011 13:37
Автомобил: 1.9 TDI
Двигател: AXR
Местоположение: София

Re: Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе

Мнениеот legaltk » Пон 29 сеп 2014 14:55


Чипване оправя ли проблема, Андонов?


Потребителски аватар
jaden
Мнения: 121
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 10:52
Автомобил: Skoda Octavia 1.9 TDI 77 kw
Двигател: BXE 2009
Местоположение: София

Re: Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе

Мнениеот jaden » Пон 29 сеп 2014 19:12


Както каза колегата alpinab, че претрисането му спирало след пускането на климатроника/което,честно да си кажа не го повярвах/, реших да пробвам и НАИСТИНА претреперването изчезва!?!? Това може ли някой да го обясни!!!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта