Здравейте, колеги! Моля за вашето компетентно мнение по конкретен проблем с Октавия 2, двигател BXE, 1.9 TDI, 105 к.с, 2009г, фейслифт, а именно: Сутрин като запаля колата се разтриса осезаемо за около 3-4 секунди и след това спира. Но когато автомобилът работи на място се усеща едно,доста леко претрисане което наподобява все едно,че някой леко ти клати автомобила! Не мени обороти,не се усеща или чува промяна в работата на двигателя,няма и характерните симптоми за тампон на двигател! На компютърна диагностика не показва да има някакъв проблем! Колеги ми казват,че е възможно да е от маховика, но съединителя си отделя нормално, няма никакви потропвания или почуквания от там, не се усеща и вибрация на педала на съединителя! Страшно ме дразни това вибриране и не е нормално за дизелов автомобил,защото и това чух! Ако е дизел от преди 15-20г, може би,но за автомобил на 90 хил.!?
Посъветвайте ме кой наистина разбира и може да ми помогне в София! Благодаря предварително



Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе
- jaden
- Мнения: 121
- Регистриран на: Пон 09 апр 2007 10:52
- Автомобил: Skoda Octavia 1.9 TDI 77 kw
- Двигател: BXE 2009
- Местоположение: София
Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе
Последна промяна от jaden на Съб 27 сеп 2014 12:36, променено общо 2 пъти.
- KKamenov
- Мнения: 216
- Регистриран на: Сря 29 яну 2014 10:36
- Автомобил: Golf MK5
- Двигател: 1.6 FSI
- Местоположение: София и Перник
Re: Октавията тресе
Според мен е тампон на двигателя, които обира вибрациите и държи мотора.Може да е сегмент цилиндъра, които да прави "лоши детонации"
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Октавията 2 1,9 тди 105 к.с. 2009 г. тресе
бахти на 5г. кола....мойта е на 15г. 257000х.км и нямам такива ядове...и искам да я сменям с по-нова
явно маховици съединители и т.н съвсем са ги направили трошливи..
явно маховици съединители и т.н съвсем са ги направили трошливи..
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Октавията 2 1,9 тди 105 к.с. 2009 г. тресе
Ако си сигурен че колата е на 90 000км не търси проблемите в маховика Според мен по скоро се насочи към дюзите
- jaden
- Мнения: 121
- Регистриран на: Пон 09 апр 2007 10:52
- Автомобил: Skoda Octavia 1.9 TDI 77 kw
- Двигател: BXE 2009
- Местоположение: София
Re: Октавията 2 1,9 тди 105 к.с. 2009 г. тресе
Да, автомобила е на 96000км, въпреки,че километражът показва 77500км /някой си е играл да свали 19000 км!?!?/ От Еуратек ми изпратиха сервизното досие, като колата е влизала за обслужване за последно на 18.04.2013г., когато е била на 72300км!!! Дюзите, поне според VAG-COM , са в идеално състояние и работят в абсолютни параметри!
Последна промяна от IvanMan на Съб 27 сеп 2014 14:31, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "Нов отговор"!
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "Нов отговор"!
- jaden
- Мнения: 121
- Регистриран на: Пон 09 апр 2007 10:52
- Автомобил: Skoda Octavia 1.9 TDI 77 kw
- Двигател: BXE 2009
- Местоположение: София
Re: Октавията тресе
KKamenov написа:Според мен е тампон на двигателя, които обира вибрациите и държи мотора.Може да е сегмент цилиндъра, които да прави "лоши детонации"
Гледахме двигателя, не помръдва и не вибрира при никакви обстоятелства! Казах го още в описанието на проблема,
- tdi fen
- Мнения: 4709
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе
все пак провери акумулатора за подгревните свещи мисля че още е топло но може и тях да провериш мой познат има същата и ми се оплаквал че,като е по хладно така се разтриса правил е експерименти с нафта от различни бензиностанци + добавка казва че имало разлика извода му е че е кофти горивото
- legaltk
- Мнения: 90
- Регистриран на: Пон 21 фев 2011 13:37
- Автомобил: 1.9 TDI
- Двигател: AXR
- Местоположение: София
Re: Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе
От дюзи има леко притрисане дори и да са в параметри. Диапазонът на параметрите не е малък.
Не си свикнал още и затова ти прави впечатление.
Аз също имам лека детонация /, но не 3-4 сек./ при запалване на студен двигател и леко притрисане.
Не е маховик защото съм сменял маховик и това с притрисането го имаше преди и след смяната.
Така я карам вече 4 години и няма никакъв проблем. Имаше го и на 98 хил. има го и сега на 148 хил.
Имаше го и с оригиналния акумулатор, има го и сега с нов акумулатор.
Не е от подгревните свещи - всички работят и са проверени. Проверявал съм ги 2 пъти.
Не е и от горивото - смяната не оказва влияние.
Тампоните на двигателя също са проверени - не е от тях.
Дюзите се проверяват постоянно на 13 канал и няма промени в работата им.
Бих попитал - може ли причината за детонацията при студен старт да е от газоразпределението или не?
Не си свикнал още и затова ти прави впечатление.
Аз също имам лека детонация /, но не 3-4 сек./ при запалване на студен двигател и леко притрисане.
Не е маховик защото съм сменял маховик и това с притрисането го имаше преди и след смяната.
Така я карам вече 4 години и няма никакъв проблем. Имаше го и на 98 хил. има го и сега на 148 хил.
Имаше го и с оригиналния акумулатор, има го и сега с нов акумулатор.
Не е от подгревните свещи - всички работят и са проверени. Проверявал съм ги 2 пъти.
Не е и от горивото - смяната не оказва влияние.
Тампоните на двигателя също са проверени - не е от тях.
Дюзите се проверяват постоянно на 13 канал и няма промени в работата им.
Бих попитал - може ли причината за детонацията при студен старт да е от газоразпределението или не?
- jaden
- Мнения: 121
- Регистриран на: Пон 09 апр 2007 10:52
- Автомобил: Skoda Octavia 1.9 TDI 77 kw
- Двигател: BXE 2009
- Местоположение: София
Re: Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе
ОК, но ако е от подгревните свещи ще е само при паленето, но това не може да обясни претрисането при работещ двигател на място!? 

- alpinab
- Мнения: 655
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе
Колега, моят пасат със същият мотор има въпросното леко притеперване на място. Колата ми също е 2009 год на 160 хил. км. Съединителят отделя що годе нормално долу. Така закупих колата така си я карам. Не мога да свикна с това леко притеперване но сам да провокирам ненужни ремонти и ненужно наливане на средства няма да стане. Колата по диагностика е идеална. Дюзите са идеални. Направило ми е впечатление, че винаги когато климатика работи и е на място (празен ход) това притеперване го няма. Това ме води на мисълта, че напречно разположения мотор помпа дюза може да не балансиран добре и ако демпферният маховик и леко тръгнал този дисбаланс се увеличава, което се изравява с леки претрисания. Ако обаче мотора е леко натоварен, което се случва с климатика дори и на място този дисбаланс не се усеща.
Може логиката да ми е грешна, но при положение, че всичко работи нормално, колата върви, не пуши, диагностика перфектна, нафта с добавки, това ми се струва най-логично. Карам си така и си свиркам нека си клати.
Може логиката да ми е грешна, но при положение, че всичко работи нормално, колата върви, не пуши, диагностика перфектна, нафта с добавки, това ми се струва най-логично. Карам си така и си свиркам нека си клати.
- jaden
- Мнения: 121
- Регистриран на: Пон 09 апр 2007 10:52
- Автомобил: Skoda Octavia 1.9 TDI 77 kw
- Двигател: BXE 2009
- Местоположение: София
Re: Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе
Колега alpinab, разсъждавайки и търсейки причина стигнах до твоя извод, но ми се иска /искаше/ да има някой който се е сблъсквал с тази болка/проблем/, която не е на умиране,но дразни страшно и да е намерил решение! И при мен всичко е идеално, поне по диагностични данни и.... претрисането ме влудява! Колата върви идеално, но това претрисане/наричам го така, защото не може да се каже, че тресе, защото не е постоянно/ е в състояние да ме накара да си продам колата,нищо, че е на 90000 км /напълно реални/:(
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе
alpinab написа:Съединителят отделя що годе нормално долу.
Съединителя ще ти отделя винаги на едно и също място. Имат палци на притискателя, който компенсират износването.
А по темата: дозите са проблем в повечето пъти, дори и да са в норми по Вагком.
- jaden
- Мнения: 121
- Регистриран на: Пон 09 апр 2007 10:52
- Автомобил: Skoda Octavia 1.9 TDI 77 kw
- Двигател: BXE 2009
- Местоположение: София
Re: Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе
В такъв случай какво трябва да направя? Да сваля дюзите и да ги кача на стенд за проверка ли!?
- legaltk
- Мнения: 90
- Регистриран на: Пон 21 фев 2011 13:37
- Автомобил: 1.9 TDI
- Двигател: AXR
- Местоположение: София
Re: Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе
Чипване оправя ли проблема, Андонов?
- jaden
- Мнения: 121
- Регистриран на: Пон 09 апр 2007 10:52
- Автомобил: Skoda Octavia 1.9 TDI 77 kw
- Двигател: BXE 2009
- Местоположение: София
Re: Октавия 2, 1.9 тди, BXE, 105 к.с., 2009 г. тресе
Както каза колегата alpinab, че претрисането му спирало след пускането на климатроника/което,честно да си кажа не го повярвах/, реших да пробвам и НАИСТИНА претреперването изчезва!?!? Това може ли някой да го обясни!!!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта