Странни обороти на празен ход.. ? - РЕШЕНО !!!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Ich0
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Странни обороти на празен ход.. ? - РЕШЕНО !!!

Мнениеот Ich0 » Вто 16 яну 2007 18:19


Здравейте ! Проблема се отнася за Пасат В3 1.8 моно. От известно време започна да се "самофорсира" на празен ход, като на моменти вдига обороти до около 2000, след което падат до 1000 и нещо примерно, после пак се покачват.. и така.. Свързвам проблема със "прецъкването" на едно реле, което така и не разбрах за какво е ? Прилагам снимка (става дума за бялото реле с номер 1, намиращо се в горния ляв ъгъл на снимката - над всички останали релета) Изображение

Интересува ме за какво е въпросното реле и дали е възможно неговото "прецъкване" (може би включва и изключва нещо ама какво?) да има връзка с менящите се обороти ? Забелязвам също, че "прецъкването" го има основно при студен двигател - като позагрее малко и като че ли изчезва..
Надявам се да получа някаква помощна информация по въпроса :) Благодаря !


Тъй като проблема се реши редактирах заглавието на темата. Оказа се, че всичко идва от един маркуч за вакуум, излизащ от всмукателните колектори и отиващ към сервото на спирачките.Вчера се хванах за главата как може всичко да се е дължало на това нещо. Маркуча беше скъсан частично и от дупката смучеше въздух. Усетих нещата покрай това, че отвреме навреме ми се втвърдяваше спирачния педал.. Смених маркучето и сега нещата спят - оборотите не мърдат, релето не прецъква на студена кола ?!? Спирачният педал е по-мек от всякога. По-доволен не мога да бъда. Благодаря пак за всички съвети. Важно е явно да се обръща внимание първо на възможно най-елементарните неща !!! :)

Последна промяна от Ich0 на Пон 12 мар 2007 0:27, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 16 яну 2007 20:27


Реле номер 1 е за пускането на компресора на климатика.Имаш ли климатик???


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

странни обороти ...

Мнениеот Dpop » Вто 16 яну 2007 21:03


Здравей колега Icho.
Имаш ли АГУ, сменял ли си бензинов филтър?
Предлагам ти да разгледаш тук:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=34502
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=34659
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=30961
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=31867
Пробвай и с търсачката.
:да:


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Мнениеот dancing_niki » Вто 16 яну 2007 21:40


Е браточка... дано поне на твоята кола се окаже отстраняването на проблема евтино. Аз бях същия, последния път нараво не се караше. В Юнитрейд ми казаха че е проблем в потенциометъра на дроселовата клапа. Да ама... айде без ценизми. Оказа се че моторчето за празен ход сдава багажа. Аз си обяснявам нещата по следния начин, потенциометъра на дросела дава информация на моторчето колко да натисне дросела и оттам отива някаква информация в компютъра и там Васко ми каза че имало някакви елеметни, който управлявали моторчето и те понякога сдавали багажа и компютъра се шашка и почва да мени ъгъла на запалване... абе мамата си беше...

Моят съвет е да се свържеш с vaskoto1, има му телефона в сервизи.

Опа ти си от Враца, е намери някой там добър майстор, който може да ти закачи колата на компютър и той ще си каже, ако има възможност за такова "разпитване" на колата, ако не... незнам? Моят проблем, за съжаление не се реши с рециклиране на строто, а се реши с ново моторче, с 4 крачета за 130 лева на BOSCH от Стиви Ауто.

Късмет!


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Вто 16 яну 2007 22:11


Ваското е човека за тия неща, а и наистина, проблемите с оборотите на празен ход винаги идват от тия 120лв(автоматичния смукач) :evil:


Потребителски аватар
amigoto777
Мнения: 254
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 22:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Червен бряг
Контакти:

Мнениеот amigoto777 » Вто 16 яну 2007 22:37


я погледни тампона на ижекциона и направо го мръдни при работещ мотор и ако промени оборотите е за сменяне


Потребителски аватар
Ich0
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Ich0 » Сря 17 яну 2007 0:10


Благодаря за мненията !

И аз гледах из някоя от книжките, че реле с номер 1 е за климатика, обаче нямам климатик. А пък и в книжката имаше схема за релетата, които са си на самия "блок" там при предпазителите, а това е отделно и е малко по-нагоре ?!

Горивния филтър е сменян преди година може би, но не мога да хвана каква може да е връзката..

Тампона на инжекциона също го смених преди ~ половин година, защото тогава симптомите бяха да не кажа същите. Но сега го проверявах и е здрав.

На първо време трябва да разбера за какво точно е това реле и евентуално да го сменя..

Просто факта, че колата започна да ги прави тия номера откакто започна и "цъкането" на тва реленце ме кара да ги свързвам по някакъв начин ?! :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 17 яну 2007 10:22


Първо да си кажа, че нямам климатик, но според това, което съм чел тук, във форума при включване на климатика, ако е правилно направен, трябва да се подаде сигнал към компа да вдигне малко (компенсира) оборотите. По далечни спомени беше го писал Ваското Първи, но не съм сигурен
Според АутоДата-та за ААМ, ABS и RP моторите това са пинове 3 и 4, а за PF пин 16
Колега Ich0, може би си имал климатик, но да е махнат :dontknow:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 17 яну 2007 10:47


Цъкането на реленцето съвпада ли с покачването на оборотите?
Изобщо защо го има това реле като няма климатик - да не е подменян блока с релетата нещо? Пробвал ли си просто да махнеш релето?

Иначе трябва да се провери двигателячето за празния ход, което е лесно - датчика за отпусната газ дето е накрая на лостчето се проверява с мултицет, самото двигателче - с подаване на 5 волта - за да се види дали се движи леко и в двете посоки - описано е по книгите. Ако има проблем, преди да се купува ново си заслужава да се пробва да се отвори почисти и смаже старото.
Там има и два винта за регулиране, виж да не са пипани от някой. От единия (долния) зависи дали правилно ще се задейства датчика за отпусната газ, проверява се с хлабиномер след като се върне двигателчето в нулево положение, и това е описано по книгите. Виж и жилото на газта дали е правилно регулирано.

Датчика за положение на дроселната клапа (потенциометъра) може да се замери с мултицет, и това е описано.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 17 яну 2007 15:50


Колега ich0 имал съм го същия проблем със самофорсирането проблема е 99% в моторчето на празен ход и по точно в едни много финни контактни пластики вътре. Търси читаво 2ра употреба около 60-70лв като плащаш след проба как работи. Ново 120-130лв.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 17 яну 2007 16:08


psstv18 що не откриеш дистанционни курсове по автомонтьорство :wink: Много хубаво си го описал, ама ние с музикалната гиманазия кво да прайм :roll:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 17 яну 2007 18:01


Днес и аз се загледах на мойто табло.И аз го имам това реле с номер 1 на него.Нямам климатик.


Потребителски аватар
Ich0
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Ich0 » Сря 17 яну 2007 20:37


Аз гледах из книжките че реле с номер 1 е за климатика, но то си е вкючено на самия блок при останалите, а това е отделно отгоре ? Загледах на едно Голфче 2, че го има същото.. не знам дали изпълнява еднаква функция с моето де.. Сега съм разкачил акумулатора и след малко излизам да се повозя да видя дали ще има ефект. Преди час отворих капака докато двигателя работеше и ми направи впечатление, че докато менеше оборотите се чуваше и някакво цъкане ли какво ли откъм инжекциона.. Много тихо.. Доколкото знам въпросното моторче за празен ход е там някъде.. Възможно е наистина да има нещо в тая посока.. Все пак ще видя тая вечер след рестарта как ще се държи.


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Сря 17 яну 2007 21:46


Колега щом те притеснява това реле,що не пробваш да го махнеш,да видиш какво ще стане?


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 17 яну 2007 22:37


според мене това реле ти е за подгрева на всмукателните колектори, още повече че го чуваш при студена.
При мене като позагрее малко двигателя и се чува леко изщракване - т.е. изключва подгрева - мисля че и при тебе е за това релето.
Успех.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: milench0 и 44 госта