Аз не знам кой себеуважаващ се "майстор", като отидеш с такъв проблем не проверява първо за утечка... Как аджеба разбра, че е от таблото... Как се проверява за утечка?:
Дали имаш утечка може да провериш с мултицет ката откачиш единия кабел на акумулатора и дадеш верига с мултицета, обаче мултицета трябва да ти е на ампери, това което покаже не трябва да е повече от 0.04 ако е повече има утечка.
1. откачаш минусовата клема ;
2. нагласяш мултицета на Ампери зa прав ток;
3. присъединяваш положителния /+/ осезател на мултицета към отрицателния /-/ на акумулатора;
4. присединяваш отрицателния осезател на мултицета към откачената клема с кабела /-/;
5. обхвата на мултицета е добре да бъде на 10/20/ А
6. е, ако показва както писах, повече от 0.05А почваш да разкачаш предпазителите(бушоните) за да локализираш веригата, която има консумация!
*
Когато се мери напрежение уреда се връзва паралено във веригата,НО когато се мери ток мултицета ти трябва да бъде свързан последователно във ел. веригата. Или по-точно, при свален минусов кабел към акумулатора свързваш уреда, като плюсовата сонда я опираш до минусовия кабел, а минусовата сонда я опираш да минусовата клема на акумулатора.
За това може да не ходиш на майстор, а да викнеш баща ти или някой приятел който е виждал мултицет. Също така сутринта преди да запалиш колата, отивате и мерите напрежението на акуто, ако е под 12, значи не е добре, след като запалите двигателя, трябва да вдигне на 14+++, ако не вдигне на 14 и отгоре значи може да имаш проблем с алтернатора и той може да не зарежда (даже не може, а със сигурност). Това е което аз бих направил първо с кола която има проблем с тоците. Локализиране на проблема или утечката. Щом ти пада аку-то значи е утечка, просто я локализирайте по начина който споделих отгоре, ако се окаже че нямаш утечка, трябва да търсиш другаде проблема.
Сега остава да хванеш някой, който е работил с мултицет и да се захващате за работа, която е не повече от 15 мин.
И ако сме помогнали не искаме 3000лв, а само потупване по рамото
.