B5 мигаща лампа за подгряване (реотанче)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

B5 мигаща лампа за подгряване (реотанче)

Мнениеот ArturDent » Вто 13 ное 2007 12:06


В събота, когато валя доста сняг ми се наложи да пътувам. Естесвено попаднах в задръстване на пътя Варна-Русе. Автомобила работи на празен ход около 30 мин, при непрестанен силен снеговалеж.
След "отпушването" на задръстването си карам в колона с около 30 км/ч и изведнъж индикатора за подгряване на нафтата (реотанчето) започна да премигва на около 1 сек.(не да свети). Нямаше звук (пищене), както когато ти свърши течност за чистачки, антифриз, масло.... Карах така около 10 мин., докато намеря къде да спра. Изгасих и пак стартирах и всичко изглежда е ОК. От тогава съм изминал около 400 км. без проблеми.

Някой може ли да ми каже на какво може да се дължи това?
Държа да отбележа, че примигването беше равномерно - т.е. отхвърлям лош или овлажнен контакт.

П.С. Температурата навън беше около 3C, а автомобила си беше загрял нормално (изминал бях 100+ км).




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 13 ное 2007 12:19


лампата са подгрева на дизела в този случай се използва и като MIL (malfunction indicator light) което може да е причинено от всичко.
най често причината е контактите на спирачната машинка...колкото и тъпо да звучи...
но за точна диагноза-клюкарник трябва да се закачи и да каже. хубавото на тия коли е че пазят лог на проблема... :wink:


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Вто 13 ное 2007 12:21


vaskoto1 написа: ...
най често причината е контактите на спирачната машинка...колкото и тъпо да звучи...


:да: точно това беше и при мене проблема.


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Вто 13 ное 2007 12:26


vaskoto1 написа:лампата са подгрева на дизела в този случай се използва и като MIL (malfunction indicator light) което може да е причинено от всичко.

:shock :shock :shock Много полезно инфо. А защо не ползват индикатора с удивителната ?

vaskoto1 написа:най често причината е контактите на спирачната машинка...колкото и тъпо да звучи...


Какво имаш предвид?


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Вто 13 ное 2007 13:34


ArturDent написа:
vaskoto1 написа:най често причината е контактите на спирачната машинка...колкото и тъпо да звучи...


Какво имаш предвид?


Има предвид, че машинката с времето се скапва и се нуждае от смяна !


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 13 ное 2007 14:38


ArturDent, кой индикатор с удивителна имаш предвид ? Аз се сещам само за един, но той е за спирачната система. При бензиновите има лампа (жълта, оранжева) със специален символ; при дизеловите се ползва именно този със спиралата за подгревните свещи при проблем с управлението на двигателя. На TDI компютъра (ECU) взема информация от множество датчици, разположени къде ли не - включително и по педалите (спирачка, съединител).


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Сря 14 ное 2007 9:30


gr_kanev написа:ArturDent, кой индикатор с удивителна имаш предвид ? Аз се сещам само за един, но той е за спирачната система.


Мисля че има два с удивителна (в кръгче и в триъгълник) - единият е за ръчната спирачка, а другият е за други проблеми. И двата са червени. Веднъж ми е светвал вторият и беше от ниско ниво на спирачната течност. Той като светне пищи като обезумял.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 14 ное 2007 10:10


Ето ти всичките лампи по таблото на Б5, с описание (на руски) :
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
marty_205
Мнения: 29
Регистриран на: Нед 25 яну 2009 18:32
Автомобил: vw touran TDI
Двигател: BKC 1900
Местоположение: Варна

Re: Подряване на печка B5

Мнениеот marty_205 » Пон 27 окт 2014 23:58


ArturDent написа:В събота, когато валя доста сняг ми се наложи да пътувам. Естесвено попаднах в задръстване на пътя Варна-Русе. Автомобила работи на празен ход около 30 мин, при непрестанен силен снеговалеж.
След "отпушването" на задръстването си карам в колона с около 30 км/ч и изведнъж индикатора за подгряване на нафтата (реотанчето) започна да премигва на около 1 сек.(не да свети). Нямаше звук (пищене), както когато ти свърши течност за чистачки, антифриз, масло.... Карах така около 10 мин., докато намеря къде да спра. Изгасих и пак стартирах и всичко изглежда е ОК. От тогава съм изминал около 400 км. без проблеми.

Някой може ли да ми каже на какво може да се дължи това?
Държа да отбележа, че примигването беше равномерно - т.е. отхвърлям лош или овлажнен контакт.

П.С. Температурата навън беше около 3C, а автомобила си беше загрял нормално (изминал бях 100+ км).

Привет. При движение с ниска скорост продължително време или "спри-тръгни" при задръстване започва да мига "реотанчето "което означава ,че се включва самопочистването на филтъра за твърди частици в изпускателната система. В каталога пише ,че "при възможност излезте на друг път и повишете скоростта над 50 км или увеличете оборотите на двигателя над 1800 и задръжте няколко секунди така ,докато се продуха филтъра със изгорелите газове" .Обикновено се активира при гъста лепкава мъгла , висока влажност Даже си мисля ,че по-скоро си видял символа за "подгряване на въздуха в горивните камери " отколкото "...на нафтата". Под краката на десния пасажер отпред има монтиран алуминиев охладител на нафтата ,който много често се смачква , ако слизате от бордюри като мен :wink


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13409
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Подряване на печка B5

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 28 окт 2014 7:25


marty_205 написа:

Б 5 имат ДПФ,а?
Не знаех!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: B5 мигаща лампа за подгряване (реотанче)

Мнениеот samo_pechka » Вто 28 окт 2014 20:19


За седем години все пак има прогрес :biggrin



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта