В събота, когато валя доста сняг ми се наложи да пътувам. Естесвено попаднах в задръстване на пътя Варна-Русе. Автомобила работи на празен ход около 30 мин, при непрестанен силен снеговалеж.
След "отпушването" на задръстването си карам в колона с около 30 км/ч и изведнъж индикатора за подгряване на нафтата (реотанчето) започна да премигва на около 1 сек.(не да свети). Нямаше звук (пищене), както когато ти свърши течност за чистачки, антифриз, масло.... Карах така около 10 мин., докато намеря къде да спра. Изгасих и пак стартирах и всичко изглежда е ОК. От тогава съм изминал около 400 км. без проблеми.
Някой може ли да ми каже на какво може да се дължи това?
Държа да отбележа, че примигването беше равномерно - т.е. отхвърлям лош или овлажнен контакт.
П.С. Температурата навън беше около 3C, а автомобила си беше загрял нормално (изминал бях 100+ км).
B5 мигаща лампа за подгряване (реотанче)
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
лампата са подгрева на дизела в този случай се използва и като MIL (malfunction indicator light) което може да е причинено от всичко.
най често причината е контактите на спирачната машинка...колкото и тъпо да звучи...
но за точна диагноза-клюкарник трябва да се закачи и да каже. хубавото на тия коли е че пазят лог на проблема...
най често причината е контактите на спирачната машинка...колкото и тъпо да звучи...
но за точна диагноза-клюкарник трябва да се закачи и да каже. хубавото на тия коли е че пазят лог на проблема...

- ArturDent
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
vaskoto1 написа:лампата са подгрева на дизела в този случай се използва и като MIL (malfunction indicator light) което може да е причинено от всичко.



vaskoto1 написа:най често причината е контактите на спирачната машинка...колкото и тъпо да звучи...
Какво имаш предвид?
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
ArturDent, кой индикатор с удивителна имаш предвид ? Аз се сещам само за един, но той е за спирачната система. При бензиновите има лампа (жълта, оранжева) със специален символ; при дизеловите се ползва именно този със спиралата за подгревните свещи при проблем с управлението на двигателя. На TDI компютъра (ECU) взема информация от множество датчици, разположени къде ли не - включително и по педалите (спирачка, съединител).
- ArturDent
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
gr_kanev написа:ArturDent, кой индикатор с удивителна имаш предвид ? Аз се сещам само за един, но той е за спирачната система.
Мисля че има два с удивителна (в кръгче и в триъгълник) - единият е за ръчната спирачка, а другият е за други проблеми. И двата са червени. Веднъж ми е светвал вторият и беше от ниско ниво на спирачната течност. Той като светне пищи като обезумял.
- marty_205
- Мнения: 29
- Регистриран на: Нед 25 яну 2009 18:32
- Автомобил: vw touran TDI
- Двигател: BKC 1900
- Местоположение: Варна
Re: Подряване на печка B5
ArturDent написа:В събота, когато валя доста сняг ми се наложи да пътувам. Естесвено попаднах в задръстване на пътя Варна-Русе. Автомобила работи на празен ход около 30 мин, при непрестанен силен снеговалеж.
След "отпушването" на задръстването си карам в колона с около 30 км/ч и изведнъж индикатора за подгряване на нафтата (реотанчето) започна да премигва на около 1 сек.(не да свети). Нямаше звук (пищене), както когато ти свърши течност за чистачки, антифриз, масло.... Карах така около 10 мин., докато намеря къде да спра. Изгасих и пак стартирах и всичко изглежда е ОК. От тогава съм изминал около 400 км. без проблеми.
Някой може ли да ми каже на какво може да се дължи това?
Държа да отбележа, че примигването беше равномерно - т.е. отхвърлям лош или овлажнен контакт.
П.С. Температурата навън беше около 3C, а автомобила си беше загрял нормално (изминал бях 100+ км).
Привет. При движение с ниска скорост продължително време или "спри-тръгни" при задръстване започва да мига "реотанчето "което означава ,че се включва самопочистването на филтъра за твърди частици в изпускателната система. В каталога пише ,че "при възможност излезте на друг път и повишете скоростта над 50 км или увеличете оборотите на двигателя над 1800 и задръжте няколко секунди така ,докато се продуха филтъра със изгорелите газове" .Обикновено се активира при гъста лепкава мъгла , висока влажност Даже си мисля ,че по-скоро си видял символа за "подгряване на въздуха в горивните камери " отколкото "...на нафтата". Под краката на десния пасажер отпред има монтиран алуминиев охладител на нафтата ,който много често се смачква , ако слизате от бордюри като мен

-
- VW експерт
- Мнения: 13408
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Подряване на печка B5
marty_205 написа:
Б 5 имат ДПФ,а?
Не знаех!
- samo_pechka
- Мнения: 8994
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: B5 мигаща лампа за подгряване (реотанче)
За седем години все пак има прогрес 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: venll-vr и 76 госта