Смяна на осветлението на таблото

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Смяна на осветлението на таблото

Мнениеот Bai Sando » Пон 10 ное 2014 12:26


Как да не става?Това съм го правил още 2008-ма :mhihi
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
За целта ти трябва от по-новия вид табло за голф 3 на които стрелките са им с моторчета.При тях има място под самата стрелка да се вкопаят в пластмасата до 3 СМД-та.Разширява се малко алуминиевия циферблат за да могат да се виждат диодите от долу.После като сложиш новите стрелки,понеже са с по-широки кръгчета и няма да се виждат по-големите дупки :wink




Потребителски аватар
Супер Ицо
Мнения: 279
Регистриран на: Чет 26 сеп 2013 12:27
Автомобил: VW Golf MK4 GTI
Двигател: AUM 2001

Re: Смяна на осветлението на таблото

Мнениеот Супер Ицо » Сря 12 ное 2014 18:23


Да питам за Голф 3 как се отварят бутоните за ел. стъклата?


Потребителски аватар
mastersound
Мнения: 331
Регистриран на: Чет 26 юни 2008 11:00
Автомобил: Vw Golf 3
Двигател: 1.9 TDI 1Z
Местоположение: Шумен

Re: Смяна на осветлението на таблото

Мнениеот mastersound » Сря 12 ное 2014 18:27


С тънки отверки и малко повече напъване


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Смяна на осветлението на таблото

Мнениеот dontaskdontsay » Сря 12 ное 2014 21:52


Малко ОФФ ама да питам нещо интересно.

Някои забелязал ли е лед лентите да светят при докосване с ръка :mrgreen
Първо го забелязах когато лепих лентите с поялник една за друга.
Когато пръста ми е на някоя спойка от лентата и в същото време пипна с поялника на друго място то лентата светваше :mhihi Е не светеше като на 12v ама си мъждукаше.

После при монтажа в плафона пак светнаха. Бях закачил само единия кабел в плафона и пипнах по спойките с пръст и те пак светнаха :Mr Green Fun

На друг случвало ли му се е или просто излъчвам някакви биотокове :gruebel


Потребителски аватар
mastersound
Мнения: 331
Регистриран на: Чет 26 юни 2008 11:00
Автомобил: Vw Golf 3
Двигател: 1.9 TDI 1Z
Местоположение: Шумен

Re: Смяна на осветлението на таблото

Мнениеот mastersound » Сря 12 ное 2014 21:55


На мен няколко пъти ама си мислех,че вече съм :screwy

:mrgreen :mrgreen :mrgreen


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Смяна на осветлението на таблото

Мнениеот dontaskdontsay » Сря 12 ное 2014 22:30


Дай да се съберем всички на които им се е случвало и да се свържем последователно за да видим колко волта ще изкараме :Mr Green Fun


Потребителски аватар
tubleron
Мнения: 303
Регистриран на: Чет 03 фев 2011 10:34
Автомобил: Golf 3 1.8 75ks
Двигател: AAM 1992
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на осветлението на таблото

Мнениеот tubleron » Сря 12 ное 2014 22:43


Bai Sando написа:Как да не става?Това съм го правил още 2008-ма :mhihi
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
За целта ти трябва от по-новия вид табло за голф 3 на които стрелките са им с моторчета.При тях има място под самата стрелка да се вкопаят в пластмасата до 3 СМД-та.Разширява се малко алуминиевия циферблат за да могат да се виждат диодите от долу.После като сложиш новите стрелки,понеже са с по-широки кръгчета и няма да се виждат по-големите дупки :wink

Колега,какво значи:от по-новия вид табло за голф 3. От снимка как да рзбера какво е таблото. Коя година да е Голфа от който да търся и какво да е таблото-Motometer,VDO... На последното което купих,станаха само големите стрелки.За малките "пишките" на които се нанизват са по-тънки и не стават стрелките. Моля те кажи точно какво табло да купя


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Смяна на осветлението на таблото

Мнениеот Bai Sando » Сря 12 ное 2014 23:00


Търсиш Мотометър.След 94-та година.По принцип почват от 0 до 220км/ч.
Но има една голяма подробност,ако си решил да сменяш и осветлението на дисплейчетата,те са запоени директно за платката и не може да се достигне до зелените светодиоди.За целта се носи на някой тв сервиз и за 1-2 лв ти ги разпояват с вакуум и си сменяш с какъвто цвят искаш :th_up


Потребителски аватар
Daniel Kuntov
Мнения: 820
Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: GTI 2.0 8V AGG

Re: Смяна на осветлението на таблото

Мнениеот Daniel Kuntov » Пет 14 ное 2014 14:32


Колеги кажете от къде да си взема светещи стрелки които стават за голф 3


CrazyTo96
Мнения: 70
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 19:03
Автомобил: bmw
Двигател: 1990
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Смяна на осветлението на таблото

Мнениеот CrazyTo96 » Нед 16 ное 2014 11:44


Здравейте, имам следните запитвания.. След доста четене по темата, щракане по всевъзможни калкулатори и прочие се обърках тотално. Колко ома или килоома трябва да ми е съпротивлението за 1 обикновен светодиод (червен)? И някаква идея как да приспособя диода към такава фасунка/цокъл?
Прикачени файлове
product_599206.jpg


Потребителски аватар
crashman
Мнения: 321
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
Автомобил: Bora
Двигател: AUS
Местоположение: морето
Контакти:

Re: Смяна на осветлението на таблото

Мнениеот crashman » Нед 16 ное 2014 11:58


Здрасти, 630 ома резистор на един светодиод е добре. Аз лично така си правих моите. И повече може да е, стига да свети ;)
Как ще го приспособиш в тази фасунга.. тук не знам. Моите ги запоих директно на таблото с подходяща височина.


Потребителски аватар
tubleron
Мнения: 303
Регистриран на: Чет 03 фев 2011 10:34
Автомобил: Golf 3 1.8 75ks
Двигател: AAM 1992
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на осветлението на таблото

Мнениеот tubleron » Нед 16 ное 2014 12:12


CrazyTo96 написа:Здравейте, имам следните запитвания.. След доста четене по темата, щракане по всевъзможни калкулатори и прочие се обърках тотално. Колко ома или килоома трябва да ми е съпротивлението за 1 обикновен светодиод (червен)? И някаква идея как да приспособя диода към такава фасунка/цокъл?
Колега продават се готови такива диоди на такава фасунга по магазините за автоаксесоари. Скоро купих-по 2.50 бройката


CrazyTo96
Мнения: 70
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 19:03
Автомобил: bmw
Двигател: 1990
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Смяна на осветлението на таблото

Мнениеот CrazyTo96 » Нед 16 ное 2014 13:12


crashman написа:Здрасти, 630 ома резистор на един светодиод е добре. Аз лично така си правих моите. И повече може да е, стига да свети ;)
Как ще го приспособиш в тази фасунга.. тук не знам. Моите ги запоих директно на таблото с подходяща височина.


- Благодаря, като дойде времето ще го направя.. :)

tubleron написа:
CrazyTo96 написа:Здравейте, имам следните запитвания.. След доста четене по темата, щракане по всевъзможни калкулатори и прочие се обърках тотално. Колко ома или килоома трябва да ми е съпротивлението за 1 обикновен светодиод (червен)? И някаква идея как да приспособя диода към такава фасунка/цокъл?
Колега продават се готови такива диоди на такава фасунга по магазините за автоаксесоари. Скоро купих-по 2.50 бройката


- Благодаря, Но ми идват малко.. как да кажа - в повече.. Понеже не карам VW, но тоя форум е най-точния от към такива запитвания, реших да попитам.. Ами в колата ми има около 10-тина такива лампички само на километража и ако трябва да ги сменям всичките крушки, общата цена ще стане :scare3 .. За това търся някакво решение..

п.с. - Питам за начин да се преправи цокълчето, защото ако разглобя таблото ме е страх че няма да мога да го напасна точно :neutral


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Смяна на осветлението на таблото

Мнениеот Bai Sando » Нед 16 ное 2014 13:36


Запояваш ги директно на платката,ако си с платка,че има едни като найлон със пътечки и там е трудно..


даката07д
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 07 фев 2014 16:44
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на осветлението на таблото-информация

Мнениеот даката07д » Нед 16 ное 2014 20:19


Отговарям на двамата колеги които питат следните две неща:
1.защо когато пипам светодиодите, те светят, дори и да няма подадено захранване?
2.как се слага диод в цокъл на обикновена крушка, и колко струва операцията?
По въпрос № 1:
Колега, диодите тип LED(Light Emmiting Diode)имат нещо като микро-кубче, запълнено с газ и полупроводникови микро-пластинки, до който през херметизирани електроди достига електрическото напрежение, вследствие на което протича ток...
Това какъв цвят е светлината на светодиода зависи от вида на газа и химичният състав на полупроводника...
icon_idea за сравнение давам за пример луминесцентните лампи,които всички сме виждали...
луминесцентна лампа, която е включена в мрежата на 220 волта но не е запалена все още от ключа за "светване" има следната функция: трансформатор повишава напрежението до големи стойности, вследствие на което между двата края на луминесцентната пура прехвърчат електрони, а тръбата е бяла или каквато е там не за да свети бяло, а защото това е вътрешна обмазка, която спомага за това, което ще кажа след малко...
...Така...Имаме стъклена тръба обмазана с нещо като вар от вътрешната си страна...
тази тръба е херметически затворена и е запълнена с т.нар. Йонизационен газ(различни видове)
Когато имаме налице една такава система от трансформатор, пура и стартер(забравих за него, но не е нещо кой знае какво, за това не му обърнах внимание)дори и пипането с ръка на изгасената лампа може да йонизира газа до степен, в която се забелязва така нареченото "мъждукане", даже в зависимост от системата светлината може да стане доста силна, но след като пуснем лампата(махнем си ръцете от нея)тя пак угасва, защото потенциалът на човешкото тяло вече не се предава на газа вътре в лампата...
ЗАЩО ви обяснявам всичко това?
защото диодите имат същият принцип на действие с разликата, че работят още по-икономично и на по-нисък волтаж(до 12 волта за маломощните)и не им е нужен стартер...просто след определен праг на напрежението те "отпушват" своят полупроводников кристал и започват да излъчват светлина..
.
по въпрос 2:
слагането на диодите във фасунгите на крушките е елементарна работа, и бих се радвал, ако някой иска да му обясня как става "номера"...лично аз съм си сложил яркозелени светодиоди на километража, там където мигат стрелките на мигачите/ аварийките, и съм много доволен от този цвят на светлината, а също така съм сложил червени светодиоди там където са лампите за маслото, температурата и другите джаджи...Само на лампата къси/дълги си върнах крушката, защото ме заслепяваше нощно време по магистрала...
N.B. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се монтират гасящи резистори преди всеки диод, защото тези, които се побират в местата на таблото с километража обикновено са на 3 волта и на 12 изпушват за няма и 1 секунда,направо гърмят... Иначе мога даже да помогна на колегата, лошото е, че доколкото разбрах е от далечен на София град...Та така, а и още нещо:
АБСОЛЮТЕН МИТ е, че "като сложиш енергоефективен диод и му сложиш резистор той пак си харчи да речем 20 вата..."
Колеги, НЕ бъркайте СЪПРОТИВЛЕНИЕ с МОЩНОСТ!!!

А ако някой иска да му сложа диоди, вместо крушки, да ми пише на лични!!! Аз ще му кажа къде се продават в най-добро съотношение цена/качество диоди и управляваща електроника, а монтажът е = една бира и няколко кюфтета...Тва е за да не е като в училище, ами да е забавно, и най-вече, за да не взимам "суха пара" а човекът да си избере какви диоди иска, каква електроника ще е нужна за това и да си ги закупи, а аз само ще ги монтирам и ще дам 2 години гаранционен срок!!!



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта