Откачен маркуч!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
LegolasBBS
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 14 яну 2007 19:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сандански

Откачен маркуч!

Мнениеот LegolasBBS » Чет 18 яну 2007 0:06


Здравейте, днес си взех колата от ремонт и след кратък преглед установих с изненада, че едно маркучле се "развява" свободно опд капака.
http://img.data.bg/i.php?id=194327&ctrl_id=khzv7b
Закрепено е със скоба, за филтера, а другият край е като отрязан. Немога да видя от каде излиза. Дебело е око 3-4 мм. Навартях десеттина км. преди да го видя и няма следи да е текло не6то от него, нито пък съм имал някъкви проблеми.
Въпросът ми е мога ли да карам така или трябва да се направи нещо и за какво служи. Ако някои може да помогне, благодаря предварително.




Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 18 яну 2007 9:20


Да не е шлаухата за вакуума?


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Чет 18 яну 2007 9:56


Кутията за въздушния филтър нямаше ли някаква клапа,която да се отваря и затваря с вакуум?Не съм изобщо сигурен,подобна клапа имах на Ескорт-а,регулираше топъл/студен въздух,ама за Голфи не знам!


Потребителски аватар
evgbg
Мнения: 158
Регистриран на: Вто 01 авг 2006 9:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Бургас
Контакти:

Мнениеот evgbg » Чет 18 яну 2007 10:40


Ако е това бялото което се вижда на снимката, това ти управлява въздушната клапа която се намира в кутията с филтъра. Това маркуче трябва да е закачено. Като отвориш предния капак би трябвало да имаш фабрично схема на която да е нарисувано как трябва да бъде.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 18 яну 2007 12:27


По принцип може да е за клапата в кут. на възд.филтър но те обикновенно не са пласмасови а гумирани. Огледай хубаво да не е от филтъра за излишния бензин че и той беше някъде там под възд.филтър.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Чет 18 яну 2007 12:32


Уфф, това ти е вакуумния маркуч за клапата в кутията на въздушния филтър. Тази клапа служи за превключване посоката на въздушния поток да черпи топъл въздух от двигателя, ако е много студена външната температура (говорим за температура от -20гр. Целзий и надолу). По принцип спокойно можеш да караш и без него. Целта на тази клапа е при по-ниски температури въздушния филтър да не се обледява от външния поток.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 18 яну 2007 12:49


vasstop това е ясно за клапата но маркуча към нея не беше ли гумен с платнена оплетка отгоре а не такъв като на снимката.


Потребителски аватар
evgbg
Мнения: 158
Регистриран на: Вто 01 авг 2006 9:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Бургас
Контакти:

Мнениеот evgbg » Чет 18 яну 2007 12:51


Пластмасов е :) Оригинално.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 18 яну 2007 12:52


teodor6769 написа:vasstop това е ясно за клапата но маркуча към нея не беше ли гумен с платнена оплетка отгоре а не такъв като на снимката.


нали знаеш че има управляващи и силови вериги? :idea:
ти описваш силовата-вакуума е управляващата.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 18 яну 2007 12:58


Сигурно сте прави ама ме мързеше да сляза до колата да погледна. :oops:


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Чет 18 яну 2007 14:22


Момчета, този маркуч трябва да е закачен. Гуменото маркуче с платнената обвивка служи само за връзка между пластмасовата тръбичка и кутията на филтъра. Наистина това е вакуум, чрез който се регулира положението на клапата вътре в кутията - засмукване на горещ - студен въздух. При мен се беше спукала гумената мембрана закрепена на корпуса на кутията, чрез която се задвижва клапата вътре. Смучеше въздух, вкарваше га в поддроселовото пространство и двигателят тресеше на празен ход. Голям зор видях, докато го открия това. След смяната на тази мембрана всичко се оправи.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Откачен маркуч!

Мнениеот joker » Чет 18 яну 2007 15:02


LegolasBBS написа:Здравейте, днес си взех колата от ремонт и след кратък преглед установих с изненада, че едно маркучле се "развява" свободно опд капака.
http://img.data.bg/i.php?id=194327&ctrl_id=khzv7b
Закрепено е със скоба, за филтера, а другият край е като отрязан. Немога да видя от каде излиза. Дебело е око 3-4 мм. Навартях десеттина км. преди да го видя и няма следи да е текло не6то от него, нито пък съм имал някъкви проблеми.
Въпросът ми е мога ли да карам така или трябва да се направи нещо и за какво служи. Ако някои може да помогне, благодаря предварително.

Колеги ,това е маркучето което вентилира резервоара-по точно маркучето което идва от карбоновия филтър разположен под десния калник.В този карбонов филтър завършва вентилиращия маркуч с който се засмукват в поддроселното пространство безиновите изпарения от резервоара.Филтърът просто е отмъкнат от някой.Нищо фатално не може да стане ако там е клапата уплавляване от компютъра-при липса на свръхналягане в резервоара тя стои затворена-важното е а видиш дали не е отворено маркучето което минава под дросела-ако е отворено просто го запуши докато си намериш от някоя морга корбонов филтър и клапа.Резервоарът ще се вентилира сам от другата част на отворената тръба!


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 18 яну 2007 16:04


Това е точно шлаухата за вакуума при Вектрата има голямо влияние, ама на моя Пасат не му пука :wink: Все пак трябва да има накрая луличка към филтъра -мушни я.В другия край не води ли към вакуума на сервото или в главата на моното?


LegolasBBS
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 14 яну 2007 19:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сандански

Мнениеот LegolasBBS » Пет 19 яну 2007 10:10


Мерси много колего, доста ми помогнахте.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 19 яну 2007 11:41


Последно от къде беше откачен този маркуч и оказва ли някакво влияние на мотора ти?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта