Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Според мен няма нужда да го зареждаш. Щом казваш, че си върти нормално, карай си го така. Като почне да показва признаци на заминала батерия, тогава му мисли.
- iliyan nikolov
- Мнения: 46
- Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
- Автомобил: vw passat b5
- Двигател: 1.9 tdi AFN
- Местоположение: Сливен
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Здравейте колеги отново :)Пасата засега "слуша" :)Искам да попитам на какви интервали от време си сменяте въздушния и горивния филтър?За масления ясно...Всички филтри съм сменил при обслужването-маслен,въздушен,горивен,филтър на купето...Кога отново е необходимо да се сменят тези двата(горивен,въздушен)?
Благодаря!
Благодаря!
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Горивен на 60 000км въздушен заедно с масления
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
По-конкретно - маслен и въздушен, както казаха по-горе, се сменят при всяка смяна на маслото, зависи от интервала ти, но е или на 10, или на 15, или на 30К км. Горивен се сменя на 90К км, според книжката на колата, но ако зареждаш гориво от незнайни бензиностанции или туби, и 60К е много...Много е важно филтрите да бъдат качествени - MAN, MAHLE, Филтрон, това са OEM части, макар и малко по-скъпи, това се отплаща във времето като безпроблемна експлоатация.
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
На наща БГ нафта 60К трябва да си голям оптимист или хич да не ти е жал за колата!!!!Две зими и като се затлачи с парафин и е до там !!!Така че на 2 смени на масло 1 смяна на горивен филтър, за да ти е мирна главата!
- Wartburg353W
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пон 05 ное 2012 22:58
- Автомобил: Vw Golf III GT
- Двигател: TDi AFN 96
- Местоположение: Добрич
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Тъй като темата е за "Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил" бих искал някой компетентен да отговори има ли значение при спускане на наклон как е по-добре като цяло за двигателя(AFN), да се спуска с включена предавка(без газ) или на неутрална?
Какво съм забелязал на моята кошница при спускане на неутрална, действието на спирачките ми намалява от колкото когато двигателя е с включена предавка и в обороти, не знам дали е от някакъв проблем или е нормално, другото което ми прави впечатление е когато спускам наклон при включена предавка без газ двигателя "ръмжи"(май е помпата(мои си предположения
)) осезаемо, тук отново не знам дали е проблем или нормално.
Извинявам се за левашките въпроси но ми е първи дизелов автомобил и като цяло първи и го имам от 2 години, а и го карам 2-3 пъти месечно
Какво съм забелязал на моята кошница при спускане на неутрална, действието на спирачките ми намалява от колкото когато двигателя е с включена предавка и в обороти, не знам дали е от някакъв проблем или е нормално, другото което ми прави впечатление е когато спускам наклон при включена предавка без газ двигателя "ръмжи"(май е помпата(мои си предположения

Извинявам се за левашките въпроси но ми е първи дизелов автомобил и като цяло първи и го имам от 2 години, а и го карам 2-3 пъти месечно

- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
По принцип аз много рядко изключвам от скорост по нанадолнище . Това , че при теб "спада" действието на спирачките на неутрална предавка- да донякъде има резон , вакуум помпата не смогва на ниски да направи много вакуум , но това се усеща след като се понатиснат спирачките няколко пъти последователно ( "помпене") и леко се повтвърдяват . Но ако ей така се случва това , може да означава и проблем , примерно пробив някакъв във вакуум маркучите , вакуум помпа - влошена , както и проблем с мембрана на серво апарата на спир.помпа 

-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
xxx_man написа:На наща БГ нафта 60К трябва да си голям оптимист или хич да не ти е жал за колата!!!!Две зими и като се затлачи с парафин и е до там !!!Така че на 2 смени на масло 1 смяна на горивен филтър, за да ти е мирна главата!
Явно освен оптимист, съм и късметлия, щото съм сменял горивен филтър на 90к км, преди 4 зими, и сега на 220 к пак ще сменям. Никакви проблеми, добавки почти не слагам.
- hip-hopotam
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
И аз практикувам на 2 смени на масло един горивен филтър и няма грижи.Забелязал съм че евтините филтри особено Clean Filters много често правят проблеми като въздух в системата и течове.Ако е евтин всеки път се сменя ако е по качествен две до три смени на масло може.
- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Ако е евтин може да си докарате проблем . Просто пропуща едри частици ( т.е. с по-големи "дупки" е) и по-трудно се задръства респективно(спрямо марков)
- iliyan nikolov
- Мнения: 46
- Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
- Автомобил: vw passat b5
- Двигател: 1.9 tdi AFN
- Местоположение: Сливен
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Здравейте колеги :)Да не пускам нова тема,да ви питам-искам да си сменя антифриза.Има ли начин това да се свърши вкъщи,т.е. да не се ходи до сервиз,а отнякъде ако мога да източа голяма част от него и после да долея концентрат?Има ли някъде по радиатора пробка за източване или това може да стане и ако се развие някое съединение което е най-ниско за да може да източа колкото се може повече от стария антифриз?Има ли възможност по принцип при смяната дали в домашни условия или сервиз да се източи нацяло стария антифриз или все някъде остава малко?И необходимо ли ще е последващо обезвъздушаване на системата?
Благодаря!
Благодаря!
- samo_pechka
- Мнения: 8998
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
По принцип е добре тотално да се източи стария и да се налее новия тогава. Аз съм откачал съединение на радиатора + вадене и на термостат , за да може и от мотора да излезе каквото има. Може би има вариант и да не се маха термостата , ако предварително е загрял добре автомобила ( да е горещ и долния маркуч ) и след това да се откачи маркуча от радиатора . За по- бързо източване си махни и капачката на разш.казанче . Ще се справиш , не е философия .
Ако колата е била със син антифриз е добре и да се промие системата + и казанчето на парното . Целта е да се махнат макс. остатъци от стария антифриз .
Ако колата е била със син антифриз е добре и да се промие системата + и казанчето на парното . Целта е да се махнат макс. остатъци от стария антифриз .
- hip-hopotam
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
Колкото и да е стоплила не можеш да източиш всичко без да изкараш термостата.Пробвал съм неведнъж.
Но на пасата термостата е на лесно място тъй че сваляй,тъкмо да провериш как изглежда.
Но на пасата термостата е на лесно място тъй че сваляй,тъкмо да провериш как изглежда.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
То и да го види, колегата няма как да разбере визуално дали например не отваря по-рано. Мисля си, че така и така ще сваляш термостат, направо слагай нов. Струват около 20 лева. Не са много пари, пък и ще ти е мирна главата. Ако само ще "освежаваш" стария си антифриз, може и да не точиш от радиатора. Ако е син, задължително го махай целия. Познат, дето работи в сервиз ми сподели, че на един такъв ВАГ автомобил, перките на водната помпа били като разядени с киселина от синия антифриз. Не съм го видял това с очите си, но може и така да е. Обезвъздушаването става от самосебе си. Там нямаш никакви ангажименти. След като налееш новия антифриз, остави колата да загрее и да отвори големия кръг. Въздуха си излиза сам. След това провери отново нивото на охладителната течност в казанчето. Може да се наложи да долееш малко.
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил
За да ти е мирна главата не сменяй термостата защото риска да попаднеш на ново менте никак не е малък. Просто извади долния маркуч от радиатора и източи литър - два, после доливаш концентрат. След като покараш за да се омеша добре антифриза извади от разширителния съд със сламка за лимонада или спринцовка няколко грама и я сложи в камерата на хладилника да си сигурен, че няма да замръзне.
По-мързелив начин е да извадиш тънкото маркуче от разширителния съд и да запалиш колата, пълниш бутилка 2л с маркучето, после гасиш и доливаш концентрат.
Това за синия антифриз, че разяждал дето го писаха преди мен не го вземай много на сериозно. Ако производителя ти е предписал син антифриз не слагай розов, жълт и пр. За пълна смяна трябва да разглобиш двигателя или поне сериозна промивка с маркуча от чешмата.
Не си писал каква ти е колата, но повечето се самообезвъздушават сами и не са нужни някакви специални упражнения.
По-мързелив начин е да извадиш тънкото маркуче от разширителния съд и да запалиш колата, пълниш бутилка 2л с маркучето, после гасиш и доливаш концентрат.
Това за синия антифриз, че разяждал дето го писаха преди мен не го вземай много на сериозно. Ако производителя ти е предписал син антифриз не слагай розов, жълт и пр. За пълна смяна трябва да разглобиш двигателя или поне сериозна промивка с маркуча от чешмата.
Не си писал каква ти е колата, но повечето се самообезвъздушават сами и не са нужни някакви специални упражнения.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 58 госта