Polo 6N2 2000 година - обслужване в Пловдив

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 2000 година - обслужване в Пловдив

Мнениеот freelancer » Пон 17 ное 2014 10:43


Жорка, бате, ти тия пари за нищо ги нямаш?! За една смяна на ремък 200 лв. :mhihi Ролката на водната помпа е обтяжна на ангренажа, така, че се сменя заедно с ангренажният ремък, ама ти от къде да ги знаеш тия работи.
Другите консумативи могат да ги сменят безплатно ако си ги закупи от този, който ще ги сменя.
Имаш един ремък да зацепиш заедно с водната помпа и ролката и тва викаш 200 кинта! :eek
В България ли работиш или в чужбина?
:biggrin
Апропо, не искам да се заяждам, но ако ти докарам моят "елементарен" дръгел, да ми кажеш за какво гасне има да се чешиш по врата и да мънкаш, ама ще ми вземеш 20-сет бързи щото имаш лаптоп и си свалил последната версия на ВАГ-КОМ от Замундата, сигурен съм в това......., масторе! :drunk :mhihi
А за смяна на датчика на коляновият вал сигурно взимаш по 1000 лв., щото сваляш целият двигател заедно със скоростната кутия....... :mhihi
Моето поло на такива, като теб даже не им давам да го докосват двигателя (против уроки), пък какво остава да го "ремонтират", че и пари да им давам. :mhihi




Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Polo 6N2 2000 година - обслужване в Пловдив

Мнениеот vucata » Пон 17 ное 2014 11:59


В повечето сервизи особено ако се поръчват частите от сервиза, знаем колко процента лапат от цената на частите...клиента естествено не знае за тези неща...отстъпки и прочее. Маслото и филтрите ако се вземат от сервиза отново за труд не се плаща. Все пак тези 10-15 лева си ги избиват от филтрите...Така, че съвсем спокойно се вмъкваш в едни 100-120лева за труд максимум. Все пак е работа за 2 часа примерно...те в порше взимат на час...в частните сервизчета мисля е твърда тарифата + - некой друг лев. 550+ лева според мен са много части плюс труд, освен ако не се слагат крайно скъпи части :th_up


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Polo 6N2 2000 година - обслужване в Пловдив

Мнениеот stefan4o » Пон 17 ное 2014 12:04


georgi_dob написа:Незнам, кой ще се наеме да смени ангренажа, ролките и водната помпа за по-малко от 100лв. Пистовия за 15лв. и маслото за 10лв.

На Пасат Б5.5 дето му се разглобява половината предница вземат по около 100 лева тук в Стара Загора. Но в София може да са малко, там е по-различно откъм цени на услуги :wink


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo 6N2 2000 година - обслужване в Пловдив

Мнениеот georgi_dob » Пон 17 ное 2014 22:29


Freelancer, незнам но сигурно Полото ти е модел от преди 20-30 години (86с) щом си опъваш ангренажния ремък с водната помпа. На 6N си има оптяжна ролка и не си фантазирай, че ремъка се опъва с помпата. За датчик на колянов вал се свалят скоростите, когато датчика е на капачката на задния семеринг на коляновия вал. Аз съм дал като пример, защото се твърди, че 500лв. са много,а се изреждат части за 300. 400 не е много по-малко от 500. :beer Има много още да се учиш :cool Аз лично вземам 40-50лв. за смяна на ангенажен ремък на Поло 6N независимо с кой двигател. Въпреки, че цената на храната и дрехите не е по различна в България от повечето държави в Европа (поне в тези където съм бил). Ти изреждаш части за 303 лв., които аз мога да ги купя за:
1. Масло 5 литра I.G.A.T 10W40 за 35 лв.
2. Маслен филтър за 8 лв.
3. Ангренажен ремък Flennor за 20лв.
4. Водна помпа Febi за 47 лв.
5. Обтяжна ролка Ina :biggrin за 26 лв. :beer
6. Въздушен филтър и филтър купе за 22лв.
Общо: 158 лв.
Труда при мен е 120лв. Общата цена е 278лв. Тогава мога да си позволя да говоря, че 550+ са много.

Freelancer ти твърдиш, че ремонта ти е струвал 300лв., а си изредил части на обща стойност 303лв. Сигурно си дал дупе на майстора и той ти е дал 3лв. даже :beat_butt2


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 2000 година - обслужване в Пловдив

Мнениеот freelancer » Вто 18 ное 2014 8:55


:beer Благодаря ти за поясненията!
Всъщност при мен, за съжаление профилактиката протече два пъти, поради:
1. Некачествени части
2. Некадърен "майстор"
Евтини части не бих сложил, ама никога! Слагам само качествени и маркови от сигурни магазини и предпочитам да си платя за труд след това, точно поради простата причина, че в сервиза слагат евтини части за да ползват отстъпката!
Примерно маслото ми е Фукс, купувам го от вносителя, в туба, запечатана, от Авто + и е много добро и със сигурност е произведено в Германия!
Маслен филтър само по спецификация, Мале, който за 8 лв не можеш да намериш, най много някое шампионче!
Ангренажен ремък на Континентал, имат завод в Румъния, оригинални са и са на достъпна цена. Тва е ремък!
Водна помпа, Феби, най вероятно китайче. :c020 Моята е ФАИ и правена в Англия!
Обтяжна ролка ИНА за 26 лв?! :banghead Не бих си сложил такава ролка, моята е Ина но струваше доста повече, към 90 лв. (може и да са ме излъгали, но тогава бях още зелен).
Въздушните филтри са два малки и са по скъпи, най доброто е мале към 40 лв., аз сложих последно Уикс за 21 лв., фирмата е американска и имат завод в Полша, пише си произведено в Полша.
Труда по спомени беше 55 лв., около 50 лева е труда за смяната и мисля, че тази цена е нормална.
Маслото и филтрите вече си ги сменям сам!
Първият път ми сложиха една такава евтина помпа Долц и тя се разпадна след 100 км. и голям късмет, че жената е карала бавно в града, разминах се на косъм с основният ремонт, току що бях купил колата, направо откачих! :censored2
На всичкото отгоре, мастора ми беше опънал ремъка по водната помпа! :censored2
Та в този ред на мисли исках да ти кажа, че, за да взимаш повече пари трябва да гарантираш, че няма да има проблеми с тези части и след твоят труд, т.е. трябва да знаеш какво правиш.
Пълно е с хора, които са решили да изкарват лесни кинти, като механици, ама качеството на услугата не отговаря на парите, които плаща клиента!
Това, че може да намериш евтини части, на много добра цена, щото разбираш ли ти дават отстъпка, не означава, че въпросните части са качествени!
И теб, както и всички останали клиенти, магазините за авточасти ги зарибяват с "изгодни" оферти, ама колко е изгодно за крайният клиент, тва мислил ли си го? :c020
Просто евтино и хубаво, НЯМА! Това е истината, колкото и да те карат да се чувстваш "специален", щото виждаш ли си голям майстор и купуваш редовно части.
Явно си мислиш, че търговците на авточасти ти правят големи отстъпки и се прецакват за да спечелиш повече пари, но това е за сметка на качеството, има различно качество части.
НИКЪДЕ не съм писал колко включва труда, писал съм колко струват консумативите и от къде да ги закупи колежката и горе долу на каква цена!
Аз практикувам следното:
Преглеждам форумите, пообикалям магазините за авточасти, имам си любим магазин, не искам да му правя реклама, но съм изключително доволен от момчетата и от качеството на частите в Авто +.
Отивам си, гледат в каталога, по спецификация, какво излиза и ми предлагат варианти. Казават ми, кое е добро, по добро и т.н. Влизам в интернет и търся мнения на хора по форумите, които използват конкретните марки и части, ако отзивите са добри, отивам в магазина и си ги купувам!
За маслото специално първо питам приятели, които са го ползвали за мнение, после събирам информация от интерент, директно от сайта на производителя, преглеждам спецификациите, после от форумите събирам информация и мнения и тогава отивам и го купувам!
Въобще не ме интересува, че някой взимал "много хубави" части с отстъпка и ми предлагал по изгодна цена. :mhihi
След това събирам мнения за механика и ако отзивите са добри, отивам при човека и питам за цената на труда! Ако отзивите са изключително добри и ако човека е с авторитет съм съгласен да му платя и по висока цена, защото знам, че после няма да имам проблеми!
Не искам да плюя по механиците, но добрите са много малко, както всичко останало в нашата държава! Има много свестни и кадърни хора, обаче вероятността да попаднеш на такива е много малка.
Тва е, като оня лаф :
Като се знам какъв инженер съм, как да отида на лекар! :biggrin


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo 6N2 2000 година - обслужване в Пловдив

Мнениеот georgi_dob » Вто 18 ное 2014 21:29


Дали е Авто+ дали други всички са търговци. Каналите за внос на авточасти са едни. Цените на, които ги продават са поне с 60-70% надценка. За маслото, водната помпа и ролката е добре да са наистина оригинални. Febi не е китайска. По отношение на филтрите там няма голямо значение дали ще е Шампионче защото няма голяма филисофия във филтъра и повечето фирми ги правят качествено. За 8 лв. аз взимах последно някакъв английски но не помня точно марката. Filtron също са полски филтри и не са лоши (такива са въздушните за, които съм споменал). Относно ремъците от Dayco не съм особено доволен (твърд им е каучука). Купувал съм хубави корейски ремъци (не говориме за ангренажни), там е добре да е марков. Аз лично преди карах с масло Repsol после минах на I.G.A.T и двете са доста добри второто малко си губи качествата след 7000км. Но вече са ми скъпи и двете и си карам с INSA - българско масло само че го сменям на 6-7 хил.км. Между другото на марковите стоки има Лоши МЕНТЕТА, а тези които са си с китайска марка-например ITN, производителите се стараят да се наложат на пазара и не са им лоши много от частите. Китайските ментета са повече за японските авточасти (с японска търговска марка). За европейските коли по-може да се разчита, че това което го пише като марка наистина е така. Аз купувам частите от човек, който ми е личен приятел и мога да разчитам на него. За някои части съм чакал да ми ги доставят от склад в друг град. Но НИКОГА не може да има 100% гаранция, че съответната част няма да даде дефект и, че не е "случайно" попаднало менте по веригата. Купувал съм една и съща марка водна помпа (оригинална японска) за Mazda 323 и Nissan 200sx. Маздата я карах 70хил.км и нямах проблем, на Нисана протече след 10хил.км. В момента карам и Plymouth Grand Voyager 3.3L AWD, там още не мога да му хвана края къде ги правят частите :beer Полото ми е 6N 1.0 AEV , само, че го взех с блокирал двигател и му приспособих двигател от Поло 86с HZ-пак 1.0. Първата ми кола е ЗАЗ 968, втората WV 1200 Kafer, така, че това с ВагКом-а го забрави, че първо тръгвам от там и не бих си теглил от Zamunda, защото е и невъзможно да е ефективно, бих си купил лицензиран софтуер (само, че за определена марка коли е около 500-600лв.)и няма кога да ги избия тези пари. Професията ми е друга, колите са ми хоби (не са ми изобщо основната прехрана), работя само на приятели и познати (разбира се не безплатно), така че нямам интерес да пиша глупости. :beer


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo 6N2 2000 година - обслужване в Пловдив

Мнениеот georgi_dob » Вто 18 ное 2014 23:20


sparcho написа:колега щом си 16в имаш два ангренажа голям и малък + пистов ремък и водна помпа, само двата ангренажа са около 200 лв с ролките; 30лв-пистов, ролка пистов 15лв; погледни и самия оптегач дали е наред

Къде ги видя тези два ангренажа колега? Ангренажния ремък е един! Имаш два разспределителни вала и съответно две колела на тях, но ремъка минава и през двете. Единствено имаш една паразитна ролка в повече спрямо двигателите с един разспределителен вал. Ангренажният ремък е по-дълъг и съответно малко по-скъп (незначително) и паразитната ролка е около 30-40лв. Това е разликата в цената на ангренажа. 10лв. в повече за ремък и 30лв. в повече за ролка спрямо едноваловия мотор. Да не бъркаш с Алфа Ромео Боксер мотор, там са два ангренажа (защото главите не са в една линия при V образните и боксерните двигатели).


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo 6N2 2000 година - обслужване в Пловдив

Мнениеот georgi_dob » Вто 18 ное 2014 23:58


stefan4o написа:На Пасат Б5.5 дето му се разглобява половината предница вземат по около 100 лева тук в Стара Загора. Но в София може да са малко, там е по-различно откъм цени на услуги :wink


Колега Пасат Б5.5 има с толкова различни видове двигатели, че тази цена, която посочваш изобщо не може да бъде критерий за сравнение. Остави предницата това е най-малкото...Дали в София или Стара Загора няма значение, всички ядем един и същи хляб :beer
Passat B5.5
Petrol engines:
1.6 L EA827 I4
1.8 L EA113 I4
1.8 L EA113 Turbo I4
2.0 L EA827 I4
2.0 L I4 ALT 20v
2.3 L VR5 AGZ/AZX 20v
2.8 L V6 ACK/APR/AMX 30v :drunk
4.0 L W8 BDN 32v - 350лв. минимум за труд (като пример)
Diesel engines:
1.9 L I4 AHU/AHH TDI
1.9 L I4 AFN/AVB/AWX/AVF/AJM/ATJ TDI
2.0 L I4 BGW TDI DPF
2.5 L V6 AFB TDI
2.5 L V6 AKN/BDG/BDH/BAU TDI

Последна промяна от hooligans на Сря 19 ное 2014 0:20, променено общо 2 пъти.
Причина: Ползвай бутона "Промени", стига с тези 3-4 мнения едно след друго! Получаваш официално предупреждение!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Polo 6N2 2000 година - обслужване в Пловдив

Мнениеот stefan4o » Сря 19 ное 2014 9:13


Уточнявам, че става дума за 1.9 AWX. Мисля, че вече три смени на ремъци и ролки се правиха и сумите за труд гравитираха около тези цени.
Всички ядете един хляб, ама един може да си го купи с една част от надника, друг - с друга. Всеки различно оценява труда си, което е съвсем нормално :th_up



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта