И така, става дума за оптичен сензор за дъжд (най-масовите и използвани и от VAG). Грешка за самия сензор няма, само че не реагира на водата на стъклото. От прочетеното за тях, разбрах, че основния фактор за правилната му работа е да е залепен много добре към прозореца със специалния гел, който се ползва за това. Разглобих моят и както се очакваше, беше залепен с обикновен монтажен силикон и то на 3-4мм от стъклото. Сензора работи на принципа на пречупване на светилната и когато не е абсолютно перфектно залепен, не работи изобщо (както при мен).
По принцип новите стъкла, когато са оригинални, идват с ето тази пластмаса (бленда), залепена заводски на стъклото :
Тази час при мен е била свалена от стария прозорец (китайските не идват със залепена бленда) и залепена по възможно най-куция начин към новото стъкло някога, когато е било сменено. Само бленда оригинална пък не се продава.
Въпросите са следните :
1. с какво да го залепя? (гела също не се продава, питам ако някой е ползвал нещо и е станало успешно или ако някой знае къде се продава такова нещо).
2. как да го почистя от монтажния силикон? Тази бленда е пластмасова и трябва да е идеално чиста и да не я надера при чистенето. Пробвах със спрей за махане на автомобилен силикон - както се и очакваше - никакъв резултат. Нова бленда се продава в e-bay, само че е синя, а моята е червена (има значение и цвета бил според типа на сензора). Т.е. или трябва да си поръчам нов оригинален прозорец и той да си дойде с блендата (863лв

Питах 2-3 познати стъклари, ама не им се занимаваше и казаха "а, карай така, за какво ти е този сензор" , а всъщност ми трябва, защото в момента имам само един фиксиран интервал на чистачките и обикновено или е недостатъчен и трябва да минавам на постоянно чистене или пък е твърде на често (когато сензора работи, той определя интервала, а не е фиксиран, заради което лоста има само едно положение за интервал).
Предварително благодаря за помощта!
