Привет колеги!
От няколко месеца имам поло 1.6 75кс АЕЕ 98г ....взех го за жена ми
Прави ми впечатление, че има завишен разход..... не съм го засичал с точност, но е някъде към 13-14. Кара се само градско.
Нямам проблем с палене, играене на обороти и т.н.
Фен съм на дизелите (карам пасат 1.9 Афн) и тепърва се уча на бензинките
Четох, но никъде не намерих конкретен отговор на следните въпроси : ..
1.Как се влиза в сервизен режим? Къде и как се гледа и прави центровка (имам ВАГ-Ком).
2.Като за начало кои са основните неща които трябва да се погледнат? (изключвам консумативите.....филтри, ремъци, масло)
ПС: смених свещите. БяхаБош 3-полюсни. Препоръчаха ми да сложа с един полюс и сложих двойно платинени (не помня марката)с един полюс..... дали не е там основната причина за високия разход
Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход
- shotoman
- Мнения: 456
- Регистриран на: Съб 20 яну 2007 10:31
- Автомобил: VW Polo 6N1
- Двигател: AEE 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход
Загачва ли ли сте колата надиагностика?
На първо четене ми идва на акъла ламбда сонда, температурен датчик.
От свещите не е.
На първо четене ми идва на акъла ламбда сонда, температурен датчик.
От свещите не е.
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход
Закачвал съм я,но нямаше никакви смущаващи грешки
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход
Днес пак я гледах. Няма абсолютно никакви грешки
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход
Сам каза, че караш колата на къси разстояния!? Ама какви са те! Моите са градско предимно от работа до нас, не повече от 3 до 5 км. И колата докато загрее се гаси. Ако колата е автоматик разхода ти е нормален, казвам го защото карах автомат 1.4 на рено клио и лапкаше здраво, но автомата превключваше на следваша предавка след 3 хил об. защото беше 4-ри скоростен. Не питай извън града как ручи като косачка.
Та мисълта ми е, ако се кара студена колата си е нормално. Градско се засича, като напълниш до горе резервоара, минаваш 100км в града без да гасиш колата и пак допълваш и смяташ разхода. Това с гасене на мотора и пак палене не е практично, защото извън града не засичаме така колата нали?
Та мисълта ми е, ако се кара студена колата си е нормално. Градско се засича, като напълниш до горе резервоара, минаваш 100км в града без да гасиш колата и пак допълваш и смяташ разхода. Това с гасене на мотора и пак палене не е практично, защото извън града не засичаме така колата нали?

- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход
не е автоматик.
да кара се на къси разтояния 3-5км, рядко извън градско до 10км
днес пак светна лампата........ с 8 литра 45км това прави 17.7
Егати и полото.
Четох за дросела. Макар и да не беше мръсен го поизчистих малкп и опитах да го адаптирам. Нещо не стана през ваг-ком, не ми излиза бутона ADP RUN
Пробвах по този метод, прочетен във форума"
-> "Даваш на контакт - без да палиш! Стартираш програмата VAGCOM. След като влезе във връзка
с компа на колата избираш - ( Select ) -след това - (01 Engine ) - избираш -
(Measuring Blocks - 08 ). В полето ,където се въвеждат групите вкарваш 098
(понякога може да е 060) и натискаш ( Go !). После даваш ( Switch to basic settings ).
В полето най-вдясно трябва да се появи "ADP RUN". Трябва да се чуе леко изщракване на
клапата и да се изчака около 30 секунди......... и това е! "
Сега изключих акумулатора да се ресетне ЕКУто да видя какво ще стане
да кара се на къси разтояния 3-5км, рядко извън градско до 10км
днес пак светна лампата........ с 8 литра 45км това прави 17.7
Егати и полото.
Четох за дросела. Макар и да не беше мръсен го поизчистих малкп и опитах да го адаптирам. Нещо не стана през ваг-ком, не ми излиза бутона ADP RUN
Пробвах по този метод, прочетен във форума"
-> "Даваш на контакт - без да палиш! Стартираш програмата VAGCOM. След като влезе във връзка
с компа на колата избираш - ( Select ) -след това - (01 Engine ) - избираш -
(Measuring Blocks - 08 ). В полето ,където се въвеждат групите вкарваш 098
(понякога може да е 060) и натискаш ( Go !). После даваш ( Switch to basic settings ).
В полето най-вдясно трябва да се появи "ADP RUN". Трябва да се чуе леко изщракване на
клапата и да се изчака около 30 секунди......... и това е! "
Сега изключих акумулатора да се ресетне ЕКУто да видя какво ще стане
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход
По-принцип на това каране което казваш, разхода няма как да е по-малък особено сега когато се застуди времето. Сега ще почнат да ме нападат форумните нинджи с 4 литра извън града и смесено 5 литра, ама друг път. Моя асматик 1.8 на Г4 извън града до 100км/ч харчи 7 литра и половина. А в града по-мое засичане не е под 12 литра, с точност не съм го засичал защото няма как да навъртя 100км в града без да гася колата. Но ако не си засичал колата извън града няма как да разбереш истинския разход на колата. Това което казваш ти 44 км си е пали, загаси и така всеки ден. Не се засича така кола, според мен или не я засичаш правилно или колата наистина има проблем. Провери кабелите, температурния датчик и т.н Ако си пали добре, и ако не прекъсва значи проблем няма. Пробвай да си пъхнеш пръста в ауспуха и виж каква църнилка ще изкара, ако се изтрива лесно, значи е добре. Ако ли не значи имаш богата смес, а тя идва от доста неща!
Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход
Колега имах същото Поло.И да правиш центровка все тая. Разхода на градско под 9 не падна с кротко каране.Смених го за Поло 1.4 тди и всичко си дойде на място.
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход
Колата пали добре. Не прекъсва и не падат оборотите. Само когато е студена (т.е незагряла до 90гр), на моменти примерно при изключване от скорост леко се форсира до към 1500-1700 об и веднага си падат до към 850-900.
Относно разхода може и да нямам най правилния подход в засичането му, но последните пъти направо ме втрещи.
Карам пасат 1.9тди АФН 110кс, с чип, по голяма турбина, по-големи дюзи, гуми 225/17 и надут на 170к и поне 2,5 пъти по тежък от пикливото поло и посмъртно не докарвам и наполовина от посочения разход............... а го карам 6-та година
Нещо не е наред с това поло и търся къде е проблема. 17/100 е абсурден разход
Относно разхода може и да нямам най правилния подход в засичането му, но последните пъти направо ме втрещи.
Карам пасат 1.9тди АФН 110кс, с чип, по голяма турбина, по-големи дюзи, гуми 225/17 и надут на 170к и поне 2,5 пъти по тежък от пикливото поло и посмъртно не докарвам и наполовина от посочения разход............... а го карам 6-та година
Нещо не е наред с това поло и търся къде е проблема. 17/100 е абсурден разход
Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход
17/100 е разход на VR6 2.8, развалена ти е колата, отивай на сервиз!
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход
snuupy93 написа:17/100 е разход на VR6 2.8, развалена ти е колата, отивай на сервиз!
именно... за това търся къде е проблема
ето шот от 98 канал за адаптацията на дросела:
какво значи цифрата 26.0 в последната колонка adaptation status?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход
АЕЕ то загрява много бързо и влиза в режим .Провери си термостата, по-добре го смени. Под 10 градско няма как да го докараш. Щом не ти клати обороти, държи си ниските на ПХ не се занимавай с дроселова клапа. Провери живи данни на сондата - да не се е споминала и пред умиране- осцилограмата гледай. Провери и съединителя за приплъзване. Напразно си сменил с електродни свещите.
Разхода се засича пълно, доизпразване = пробег и допълване пак догоре. Желателно на 1 и съща колонка, от 1 и съща страна. Засичания с 5-10 л до червената резерва не са меродавни. Колкото пробега е по-голям толкова по-точно е засичането.
Разхода се засича пълно, доизпразване = пробег и допълване пак догоре. Желателно на 1 и съща колонка, от 1 и съща страна. Засичания с 5-10 л до червената резерва не са меродавни. Колкото пробега е по-голям толкова по-точно е засичането.
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход
Малко светлина в тунела!
Благодаря kris11
Термостата, че е за смяна, за смяна си е. Прави ми впечатление, че откакто позастудя вдига до към 70 градуса и трябва да мине повечко време да достигне 90.
Свещите ще си ги върна триполюсните Бош
Как и на кой канал се гледат живите данни на ламда сондата?
Благодаря kris11
Термостата, че е за смяна, за смяна си е. Прави ми впечатление, че откакто позастудя вдига до към 70 градуса и трябва да мине повечко време да достигне 90.
Свещите ще си ги върна триполюсните Бош
Как и на кой канал се гледат живите данни на ламда сондата?
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход
Смених термостата, обезвъздуших.
Почистих отново дроселовата клапа (макар да нямаше масло и мизерия по нея)
Напръсках буксата на дросела, на температурния датчик (и де що видях куплунзи) с контактен спрей.
Върнах си оригиналните триполюсови свещи на БОШ.
Сипах 10л бензин и започвам да карам :)
ПС: остана само някой да ме светне на кой канал да погледна работата ламбда сондата и центровката на запалването
Почистих отново дроселовата клапа (макар да нямаше масло и мизерия по нея)
Напръсках буксата на дросела, на температурния датчик (и де що видях куплунзи) с контактен спрей.
Върнах си оригиналните триполюсови свещи на БОШ.
Сипах 10л бензин и започвам да карам :)
ПС: остана само някой да ме светне на кой канал да погледна работата ламбда сондата и центровката на запалването
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход
след няколко дена мъки, не можах да адаптирам дросела и така и не разбрах как се влиза в сервизен режим за да се погледне центровката.
От прочетеното за тъпите ЕКУ-та АЕЕ двигатели, разбрах, че дросела не може дасе адаптира сам.
Никой ли не се е грижил сам за полото си? Всички ли по майстори сте ходили колеги?
От прочетеното за тъпите ЕКУ-та АЕЕ двигатели, разбрах, че дросела не може дасе адаптира сам.
Никой ли не се е грижил сам за полото си? Всички ли по майстори сте ходили колеги?
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 94 госта