Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход

Мнениеот svere » Пет 21 ное 2014 12:33


Привет колеги!
От няколко месеца имам поло 1.6 75кс АЕЕ 98г ....взех го за жена ми
Прави ми впечатление, че има завишен разход..... не съм го засичал с точност, но е някъде към 13-14. Кара се само градско.
Нямам проблем с палене, играене на обороти и т.н.
Фен съм на дизелите (карам пасат 1.9 Афн) и тепърва се уча на бензинките
Четох, но никъде не намерих конкретен отговор на следните въпроси : ..
1.Как се влиза в сервизен режим? Къде и как се гледа и прави центровка (имам ВАГ-Ком).
2.Като за начало кои са основните неща които трябва да се погледнат? (изключвам консумативите.....филтри, ремъци, масло)

ПС: смених свещите. БяхаБош 3-полюсни. Препоръчаха ми да сложа с един полюс и сложих двойно платинени (не помня марката)с един полюс..... дали не е там основната причина за високия разход




Потребителски аватар
shotoman
Мнения: 456
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 10:31
Автомобил: VW Polo 6N1
Двигател: AEE 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход

Мнениеот shotoman » Пет 21 ное 2014 12:37


Загачва ли ли сте колата надиагностика?
На първо четене ми идва на акъла ламбда сонда, температурен датчик.
От свещите не е.


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход

Мнениеот svere » Пет 21 ное 2014 13:50


Закачвал съм я,но нямаше никакви смущаващи грешки


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход

Мнениеот svere » Съб 22 ное 2014 14:24


Днес пак я гледах. Няма абсолютно никакви грешки


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход

Мнениеот anonym0us » Съб 22 ное 2014 14:35


Сам каза, че караш колата на къси разстояния!? Ама какви са те! Моите са градско предимно от работа до нас, не повече от 3 до 5 км. И колата докато загрее се гаси. Ако колата е автоматик разхода ти е нормален, казвам го защото карах автомат 1.4 на рено клио и лапкаше здраво, но автомата превключваше на следваша предавка след 3 хил об. защото беше 4-ри скоростен. Не питай извън града как ручи като косачка.
Та мисълта ми е, ако се кара студена колата си е нормално. Градско се засича, като напълниш до горе резервоара, минаваш 100км в града без да гасиш колата и пак допълваш и смяташ разхода. Това с гасене на мотора и пак палене не е практично, защото извън града не засичаме така колата нали? :icon_lol


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход

Мнениеот svere » Съб 22 ное 2014 15:42


не е автоматик.
да кара се на къси разтояния 3-5км, рядко извън градско до 10км
днес пак светна лампата........ с 8 литра 45км това прави 17.7
Егати и полото.
Четох за дросела. Макар и да не беше мръсен го поизчистих малкп и опитах да го адаптирам. Нещо не стана през ваг-ком, не ми излиза бутона ADP RUN
Пробвах по този метод, прочетен във форума"
-> "Даваш на контакт - без да палиш! Стартираш програмата VAGCOM. След като влезе във връзка
с компа на колата избираш - ( Select ) -след това - (01 Engine ) - избираш -
(Measuring Blocks - 08 ). В полето ,където се въвеждат групите вкарваш 098
(понякога може да е 060) и натискаш ( Go !). После даваш ( Switch to basic settings ).
В полето най-вдясно трябва да се появи "ADP RUN". Трябва да се чуе леко изщракване на
клапата и да се изчака около 30 секунди......... и това е! "
Сега изключих акумулатора да се ресетне ЕКУто да видя какво ще стане


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход

Мнениеот anonym0us » Съб 22 ное 2014 15:51


По-принцип на това каране което казваш, разхода няма как да е по-малък особено сега когато се застуди времето. Сега ще почнат да ме нападат форумните нинджи с 4 литра извън града и смесено 5 литра, ама друг път. Моя асматик 1.8 на Г4 извън града до 100км/ч харчи 7 литра и половина. А в града по-мое засичане не е под 12 литра, с точност не съм го засичал защото няма как да навъртя 100км в града без да гася колата. Но ако не си засичал колата извън града няма как да разбереш истинския разход на колата. Това което казваш ти 44 км си е пали, загаси и така всеки ден. Не се засича така кола, според мен или не я засичаш правилно или колата наистина има проблем. Провери кабелите, температурния датчик и т.н Ако си пали добре, и ако не прекъсва значи проблем няма. Пробвай да си пъхнеш пръста в ауспуха и виж каква църнилка ще изкара, ако се изтрива лесно, значи е добре. Ако ли не значи имаш богата смес, а тя идва от доста неща!


gsn43
Мнения: 5
Регистриран на: Нед 16 ное 2014 18:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход

Мнениеот gsn43 » Съб 22 ное 2014 16:03


Колега имах същото Поло.И да правиш центровка все тая. Разхода на градско под 9 не падна с кротко каране.Смених го за Поло 1.4 тди и всичко си дойде на място.


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход

Мнениеот svere » Съб 22 ное 2014 16:15


Колата пали добре. Не прекъсва и не падат оборотите. Само когато е студена (т.е незагряла до 90гр), на моменти примерно при изключване от скорост леко се форсира до към 1500-1700 об и веднага си падат до към 850-900.
Относно разхода може и да нямам най правилния подход в засичането му, но последните пъти направо ме втрещи.
Карам пасат 1.9тди АФН 110кс, с чип, по голяма турбина, по-големи дюзи, гуми 225/17 и надут на 170к и поне 2,5 пъти по тежък от пикливото поло и посмъртно не докарвам и наполовина от посочения разход............... а го карам 6-та година
Нещо не е наред с това поло и търся къде е проблема. 17/100 е абсурден разход


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход

Мнениеот snuupy93 » Съб 22 ное 2014 16:46


17/100 е разход на VR6 2.8, развалена ти е колата, отивай на сервиз!


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход

Мнениеот svere » Съб 22 ное 2014 17:19


snuupy93 написа:17/100 е разход на VR6 2.8, развалена ти е колата, отивай на сервиз!

именно... за това търся къде е проблема

ето шот от 98 канал за адаптацията на дросела:
Изображение

какво значи цифрата 26.0 в последната колонка adaptation status?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход

Мнениеот kris11 » Съб 22 ное 2014 17:38


АЕЕ то загрява много бързо и влиза в режим .Провери си термостата, по-добре го смени. Под 10 градско няма как да го докараш. Щом не ти клати обороти, държи си ниските на ПХ не се занимавай с дроселова клапа. Провери живи данни на сондата - да не се е споминала и пред умиране- осцилограмата гледай. Провери и съединителя за приплъзване. Напразно си сменил с електродни свещите.
Разхода се засича пълно, доизпразване = пробег и допълване пак догоре. Желателно на 1 и съща колонка, от 1 и съща страна. Засичания с 5-10 л до червената резерва не са меродавни. Колкото пробега е по-голям толкова по-точно е засичането.


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход

Мнениеот svere » Съб 22 ное 2014 17:43


Малко светлина в тунела!
Благодаря kris11
Термостата, че е за смяна, за смяна си е. Прави ми впечатление, че откакто позастудя вдига до към 70 градуса и трябва да мине повечко време да достигне 90.
Свещите ще си ги върна триполюсните Бош

Как и на кой канал се гледат живите данни на ламда сондата?


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход

Мнениеот svere » Нед 23 ное 2014 12:32


Смених термостата, обезвъздуших.
Почистих отново дроселовата клапа (макар да нямаше масло и мизерия по нея)
Напръсках буксата на дросела, на температурния датчик (и де що видях куплунзи) с контактен спрей.
Върнах си оригиналните триполюсови свещи на БОШ.
Сипах 10л бензин и започвам да карам :)

ПС: остана само някой да ме светне на кой канал да погледна работата ламбда сондата и центровката на запалването


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Polo 6n 1998г. АЕЕ - висок разход

Мнениеот svere » Вто 25 ное 2014 17:09


след няколко дена мъки, не можах да адаптирам дросела и така и не разбрах как се влиза в сервизен режим за да се погледне центровката.
От прочетеното за тъпите ЕКУ-та АЕЕ двигатели, разбрах, че дросела не може дасе адаптира сам.
Никой ли не се е грижил сам за полото си? Всички ли по майстори сте ходили колеги?



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта