[list=][/list]Като не тесен специалист ,както много интернет гуру легенди.
Казвам го от личен опит и никого не убеждавам с това мнение ,като човек който е имал малко над 10 броя Г4.
Първо щом си се засили за кола на 17/14 години с турбо на 300 000хил км ++,а и бензин се приготви за доста ремонти ,някой значителни някой не значителни ,но ще ги има в изобилие(просто ще си в постоянен строеж не за друго,а просто няма качествени екземпляри на пазара ,защото тези коли вече са кът и в белите държави струват пари ,който ти си отделил за кола в лева тук ,а там почти толкова ама в европейски знаци и просто няма как да ти се случи да имаш такава за тези пари).
Просто която и да вземеш на пазара за тези пари до няколко месеца ще бъде 6000 точки ,а след година +- още 1000хилка в добрия случай ,ако си случил на по запазена такава. Дори да купиш вече регистрирана,Супер,напълно,мега обслужена без никакви забележки ,с купувани части от Евро 07 и раздел купува накладки и дискове 2ра ръка и шарнир за 12лв марка ITN драмата пак ще ти бъде същата и ще ти напиша по надолу ,но ти сам ще разбереш сблъсквайки се сам с ето тези неща.
Турбинки,маховици,помпи ,Мап сензори,що е вакум ,кое клапан N75 ,ключалки,микро ключета,жила на прозорци,дебитомери,тампони,хидравлика,за стария дизел задължително стартер и качествена акумулация,защото ще започне дали топла след 5мин. въртене.а след това започваш да се чудиш какво става,четеш в нета как това бил заводски дефект и трябвало да се направи Ремап ,както смело пише един форумен "мега тунер" ама ,защо дефекта се проявява на 15 годишната кола след 250 000 хил км ? в повечето случай и той не може да каже и той е открил заводския дефект на VAG групата и е ударил в земята групата от софтуерни програмисти работещи за едни пари дето... и като решиш да направиш едно посещение при него ,защото вече ти е писнало да ти пада акумулатора от въртене и се дал 100лв за подгревни свещи и разни други такива и направиш едно посещение до него или някой негов Колега.
Ще разбереш може би отново как перфектното турбо от Китай как започва да издава едни звуци дето не са оригинални и как уж сменения с чисто нов демпферен маховик се окаже не толкова нов давайки газ от невероятния чип тунинг,който "изобщо не натоварва всички възлови агрегати на MAX) издавайки звук ,все еднo двигателя е паднал на земята и разни е такива все готини дизелови моменти.
И само нещо да вметна за скоростите поставяни на TDI са на практика са безпроблемни ,защото маховика е дмпферен ,някой ако е карал TDI 1Z знае с какъв маховик е и какво се случва със скоростите на тези мотори ,така че слагаш твърд маховик и след време сменяш и скорости .
А за нагара на турбините проблема е от милионния двигател при мотор с ГНП
Голф 4 AHF 98хил до 200 хил км за 6 години колата е карана само и единствено градско София няма извънградско каране с оригинална турбина от 12.1997г колата не е имала проблем с нагар освен прословутия актуатор ,който естествено изгнива колата е карана само и единствено от ЖЕНА
Голф 4 ALH от 2000хил до 200 и малко хил км не е имал проблем с забиване Егр сажди и дрън дрън нагари и т.н. с оригинално турбо и сменени 2 актуатора
За бензиновите мотори 1.4 1.6 2.3 1.8турбо не е нужно да ти пиша нищо само отвори раздел- Технически форум GOLF и претупай само ей така заглавията и ще разбереш за какви невероятни безпроблемни мотори и периферията около тях става дума .
Извода е от моя опит ,каквото и да си купиш ще минеш поне през 70% от описаните неща от мен ,а както се казва това не е всичко очаквай още
Бих ти препоръчал да се огледаш за 1.8 или 2.0 може да се каже ,че са най малката беля от към мотор и периферия Г.И. без проблем и забравяш за маховици турбини помпи клапани и т.н. и т.н.
За друг бюджет помпа дюза е за предпочитане ,но отново на разумни километри ,но както казах бюджета е друг.
Не Ангажирам никого с по горе написаното,написах го за да разбере пича какво го очаква Така че каквото и да си купиш и да гледаш и да мериш все тая.
Дълго е ама е от сърце
