Промивка на двигателя – мнения? Препарати за маслена промивка?
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Добавка за почистване на мотора.
Колега BRASNA4A, даваш малко неуместен пример, защото в тази тема не се дискутират добавки, които слагаш и караш постоянно с тях, за да "подобрят" качеството на маслото или работата на двигателя. Тук става въпрос за добавки, които се слагат точно преди смяна на маслото само за няколко минути и тази процедура се прави само веднъж, а не на всяка смяна.
- BRASNA4A
- Мнения: 83
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 11:50
- Автомобил: VW GOLF3 GTI
- Двигател: ABF
- Местоположение: Пловдив
Re: Добавка за почистване на мотора.
Да така е аз съм пояснил по горе,че отварям скоба за добавки към маслото с които се кара,просто имам предвид че добавките на LIQUI MOLY са отречени от доста специалисти в тази област и е съвсем безмислено да я слагаш за промивка ако си карал преди това колата с хубаво масло,а на запад хората едва ли са я карали преди нас колите с наливно масло LUKOIL 1л. 3лв.Аз си оставам против слагането на такива добавки,все пак това е моето мнение по темата.
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Добавка за почистване на мотора.
Колега не им се впрягай, някои хора са явно повече писатели отколкото читатели, но важното е да изясним някои истини в крайна сметка.Сега например, аз съм чел, че чукането на повдигачите, проблем от който страдат доста ТДИ-та, може да е причинено освен от неправилно масло и износен мотор, също така и от позапушени маслени магистрали например и затова явно си има добавки, които са по-агресивни към налепите и поради тази причина се слагат 5-10 минути преди смяната на старото масло.Та за тях иде реч, ако някой още не е разбрал, не за онези, които се слагат в маслото и се кара с тях, с цел да ти направят двигателя като нов. 

- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Добавка за почистване на мотора.
Като карах Пежото - 309 1,9 D - експериментирах със следната промивка
източих маслото - завих стария филтър , запуших картера и налях дизелово гориво - докато не стигна до капачката на капака на клапаните
затворих и оставих два-три часа
източих - налях ново масло - нов филтър и така ......
източих маслото - завих стария филтър , запуших картера и налях дизелово гориво - докато не стигна до капачката на капака на клапаните
затворих и оставих два-три часа
източих - налях ново масло - нов филтър и така ......
- vladko1001
- Мнения: 305
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Добавка за почистване на мотора.
на първото ми поло/ауди50/набор 1975- HA мАтор направих като колегата по-горе... но с газ за горене/в стъклени бутилки/...но тогава-1992г. нямаше ликимоли 

- rado_mit
- Мнения: 945
- Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Добавка за почистване на мотора.
vladko1001 написа:...но тогава-1992г. нямаше ликимоли
.. но пък имаше т.нар. "вретенно масло" .. или 100% минерално базово масло . без нищичко .. просто масло .. ползваше се точно за промивки .. точиш старото масло .. сипваш го .. караш 10-20 км. .. точиш .. 1993-1994 карах един Голф 2 Синхро и го глезех

-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Вто 03 авг 2010 18:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Промиване на двигател
Колеги онзи ден си смених маслото на 7000км и като отворих пробката не порече масло а сополи някакво много гъсто. Та въпроса ще се промиели ако сменя филтъра и маслото и да поработи 15-20мин. на място и пак да сменя филтър и масло?и същевременно да почистя картера и капака? то и без това текът гарнитурите.А и между другото кои гарнитури са по добри.(силиконови или коркови)
-
- Мнения: 1518
- Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чипровци
Re: Промиване на двигател
Според мен, махаш старото масло и взимаш трансформаторно масло-прясно, сипваш до минимума на щеката и палиш двигателя да работи 2-3 минути, източваш го и слагаш новото масло, това е промивка за мен. Това съм го правил на Джета преди 10г, а сега изобщо не ми се занимава със подобни процедури, сменям маслото на 8-10хиляди и това е.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Промиване на двигател
Трансформаторното масло въобще става ли за работа в двигател?!?
По-скоро бих налял някое източено преди смяна масло отколкото трансформаторно.
По-скоро бих налял някое източено преди смяна масло отколкото трансформаторно.
- Kuncavia
- A.C.A.B.
- Мнения: 3372
- Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
- Автомобил: Golf MK1 Cabrio
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: LZ1LFC
- Контакти:
Re: Добавка за почистване на мотора.
Подариха ми добавка за почистване на дюзите (LIQUI MOLY)
Чета упътването и се шашкам.
За профилактика: Добавете към горивото (съдържанието на една опаковка е достатъчно за до 75 литра гориво)
Това предполагам че трябва да следвам, като едно такова шише, което няма точно указа мярка трябва да го изсипя 50/50 във два резервоара (около 90 литра)
И изведнъж чета:
При проблем: Разкачват се всмукващите гориво тръби. Затваря се тръбата за отвеждане на горивото или се поставя във флакона с добавката. Добавката се всмуква директно от помпата за горивото. Оставя се двигателя да поработи на различни обороти и изключете преди опаковката да се изпразни. При много силно замърсяване тази операция се повтаря.
Та това ако имам проблем, ако стане проблем след профилактиката или какво. И как да разбера за кой проблем точно става тази добавка
Може и аз да съм уеко прост, ама ... 
Чета упътването и се шашкам.
За профилактика: Добавете към горивото (съдържанието на една опаковка е достатъчно за до 75 литра гориво)
Това предполагам че трябва да следвам, като едно такова шише, което няма точно указа мярка трябва да го изсипя 50/50 във два резервоара (около 90 литра)
И изведнъж чета:
При проблем: Разкачват се всмукващите гориво тръби. Затваря се тръбата за отвеждане на горивото или се поставя във флакона с добавката. Добавката се всмуква директно от помпата за горивото. Оставя се двигателя да поработи на различни обороти и изключете преди опаковката да се изпразни. При много силно замърсяване тази операция се повтаря.
Та това ако имам проблем, ако стане проблем след профилактиката или какво. И как да разбера за кой проблем точно става тази добавка


- omegov
- Мнения: 27
- Регистриран на: Съб 20 юли 2013 8:15
- Автомобил: GOLF 4 TDI
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Русе
Re: Добавка за почистване на мотора.
веселин написа:Като карах Пежото - 309 1,9 D - експериментирах със следната промивка
източих маслото - завих стария филтър , запуших картера и налях дизелово гориво - докато не стигна до капачката на капака на клапаните
затворих и оставих два-три часа
източих - налях ново масло - нов филтър и така ......
Половин литър нафта в двигателя при старото масло преди смяната му.5-10 мин да поработи, точиш и сменяш с новото и филтъра. Ефикасно и ефтино.
-
- Мнения: 594
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 21:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Царево / Бургас
Промивка на двигателя – мнения? Препарати за маслена промивка?
Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати или промивачно масло?
Колеги, тази тема е важна, за всеки един от нас, който ще си купи кола втора употреба.
За добре подържан двигател, с история, никъкво промиване. Миещите свойства на хубавото масло, смяната му на около 8-10.000км при градско каране, са достатъчни, за да бъде Вашият двигател като нов вътре, независимо от годините на експлоатация. Това са и препоръките на колегите двигателостроители от Русия.
Но купуваш нова стара кола, на незнайно колко километра, различни от показанията на километража, със собственик палачор, захвърлена за скрап, без история, със „сервизна книжка”, написана в автокъща в Бг. Какво правим тогава? Как да процедираме?
Например, се знае, че винаги около 200-300гр. масло остава в двигателя, маслени магистрали, помпа, отгоре на главата и на дъното на картера.
Ако използваме промиващи течности, тези концентрирани химически съставки остават в двигателя и по маслената система, които ще влошат качеството на хубавото ново масло, което ще сложим.
Ако пък не промием двигателя, новото масло бързо ще почне да промива нагарите и гнусотийте, което веднага ще влоши качествата на маслото.
Ами ако сме с турбина? Там е още по-лошо.
Чувал съм, че промиването с миещи препарати бързо разнасят утайките и блокират двигатели и турбини.
И така, Вашите технически мнения. Какви миещи препарати ще препоръчате или използвате, какви миещи масла. Обосновете се защо ги препоръчвате и къде може да се закупят. На каква цена.
Колеги, тази тема е важна, за всеки един от нас, който ще си купи кола втора употреба.
За добре подържан двигател, с история, никъкво промиване. Миещите свойства на хубавото масло, смяната му на около 8-10.000км при градско каране, са достатъчни, за да бъде Вашият двигател като нов вътре, независимо от годините на експлоатация. Това са и препоръките на колегите двигателостроители от Русия.
Но купуваш нова стара кола, на незнайно колко километра, различни от показанията на километража, със собственик палачор, захвърлена за скрап, без история, със „сервизна книжка”, написана в автокъща в Бг. Какво правим тогава? Как да процедираме?
Например, се знае, че винаги около 200-300гр. масло остава в двигателя, маслени магистрали, помпа, отгоре на главата и на дъното на картера.
Ако използваме промиващи течности, тези концентрирани химически съставки остават в двигателя и по маслената система, които ще влошат качеството на хубавото ново масло, което ще сложим.
Ако пък не промием двигателя, новото масло бързо ще почне да промива нагарите и гнусотийте, което веднага ще влоши качествата на маслото.
Ами ако сме с турбина? Там е още по-лошо.
Чувал съм, че промиването с миещи препарати бързо разнасят утайките и блокират двигатели и турбини.
И така, Вашите технически мнения. Какви миещи препарати ще препоръчате или използвате, какви миещи масла. Обосновете се защо ги препоръчвате и къде може да се закупят. На каква цена.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20260
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати
Това е добавката за масло за промиване на двигателя на Бардал: http://fanshop.vwclub.bg/dobavka-bardahl-promivane-dvigatel Струва 10 лв и в описанието пише как се използва.
Аз лично не съм я ползвал, но бих се доверил на марката при нужда. Наскоро отварях картера, защото го счупих и нямаше отлагания. Карам само с Мотул.
Аз лично не съм я ползвал, но бих се доверил на марката при нужда. Наскоро отварях картера, защото го счупих и нямаше отлагания. Карам само с Мотул.
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати
2 вида са като цяло
- разтварящи, сипват се и в рамките на 15 минути се източват
- миещи /детергентни/ сипват се и се кара колата до към 300-400 км
първите са на цена около 10-15 лв и са масови има ги навсякъде,
може би са по агресивни към уплътнители, гарнитури
вторите са ~ 30-40 лв действат по бавно няма риск за уплътненията

- разтварящи, сипват се и в рамките на 15 минути се източват
- миещи /детергентни/ сипват се и се кара колата до към 300-400 км
първите са на цена около 10-15 лв и са масови има ги навсякъде,
може би са по агресивни към уплътнители, гарнитури
вторите са ~ 30-40 лв действат по бавно няма риск за уплътненията

-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Промивка на двигателя – да или не? Химични препарати
Според мен има значение и за каква кола става въпрос - автомобили, произведени след 2000-ната година се говори, че са доста капризни.Но аз например карам голф мк 2 , той е точно с турбина , 1,6 турбо дизел и никога не съм правил подобна процедура - нито пък съм сипвал каквито и да е добавки нито в гориво , нито в масло , нито където и да е било. За двигателите с турбина е по-добре просто да се сменя маслото по-често , не на 10 000 км а на 7-8 хиляди и някои други препоръки свързани с турбодизеловия мотор. За протокола минал съм над 100 000 км без добавки , промивки и даже маслото го сменям на 10 хил, не по-рано както е писано , колата по километраж е 250 000 , но вероятно е поне 350 000 реални и въпреки всичко - може да се кара сигурно и още толкова километри без проблем, така че ако говорим за качествен автомобил , произведен до 96,97-ма година - не е нужно такава процедура, ако е по-нов - може би е добре , но все пак много трябва да се внимава кво се сипва.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта