първо теория..
Ламбда Сонда /Oxygen Sensor/ - туй чудо е измислено от някоя тиква, и основната му работа, е да мери съотношението на кислород в изгорелите газове..
С две думи ако решим, че идеалното съотношение на кислород в изгорелите газове е 1 ца.. тогава казваме, че при съотношение <1 сместа е бедна, при >1 сместа идва богата..
кво значи тва, кво му пука на двигателя, що да се занимавам?
Основният принцип по който се образува горивната смес при инжекционите /електонните карбуратори също/ е да следи какви са изгорелите газове, и ако таз ламбда сонда каже.. БЕДНО, компира турга повечко бензин...ако сондата каже богато.. компира пуска по-малце...
това е обяснението много накратко, и отчасти много неправилно защото..
в тази формула, ЕКУ то.. включва и температура на входящичт въздух, температура на двигателя, количество на входящият въздух и куп други простотии, и смята.. колко аджиба да държи дюзите отворени респективно колко тунджа ще влезне над буталата

Всички тези операции стават поне 2-10 пъти в секунда... демек.. ламбда сондата има една графика.. олеле мамо.. шари кат ненормална... поне 2-3 пъти в секунда... и никога не седи в идеална смес...
Идеята е горивната смес, винаги да клони към ламбда 1 ца..
И в тоз момент нахълтва нашето любимо гориво..
последствия...
-Компира не може да регулира горивната смес.. щот той регулираше бензина.. /да бе даму се невиди пущиняка.../
-да ама следи сондата... и кво.. вижда бедно.. мисли си че отваря дюзите /които или са изключени или емулирани/ ама сместа си остава пак бедна.. прави няколко пъти подобни магарии.. и най накрая казва..
майна ти.. че си запишем грешка... щот таз ламбда ме лъже.. той дори и не може да предположи, че ние сме го прецакали.. къв е тап

Всички тези грешки, водят до неприятни последствия като
-влизане в авариен режим, и работа по зададени заводски стойности
-запаметяване на някаква шибана последна настройка на ламбдата.. и съответно отказ да работи въобще на бензин.. и прочее...
Добре де ма що така тоз изпарител?
Ми щото е тъп.. щото се стреми да поддържа еднакво налягане на газтта излизаща от него, с някакви методи... а пък двигателя се опитва да засмуче колкото се може повече въздух омешан с газ.. когато има необходимост..
но той не може да засмуче повече газ, щото има само едно кранче, което е врътнато /и се предполага че е настроено за някакви обороти да влезне в граница.. /
Демек ако седите на тези обороти, и ненатоварен двигател.. сместа ще е чудна.. и тогава няма пробс.. ама ако натоварите мотора, вдигнете оборотите, или ги намалите, двигателя засмуква.. ама газ не минава повече от колкото кранчето пуска, или си минава все по много
всичко това е недостатъчно..за да се образува перфектна горивна смес.
След като колегата psstv18rp ме поправи, и ме светна как работи изпарителя... /вж по-надолу в неговият пост/аз се съгласих с него..и преправих научното труд.
За което искренно му благодаря..
Кво да правим.. кво..
слагаме ламбда контрол система
ква пък таз простотия?
ами просто казано.. нещо дето следи ламбда сондата, и ако има обедняване "развърта кранчето" ако има богата работа .."завива кранчето" и по този начин регулира сместа.. по почти същият начин, по който и компира ако можеше да пуска бензинец...
и кво .. кел файда?
-Ами.. компира вече си мисли че командва всичко..щото горивната му смес е оптимизирана и той е на кеф /ма че тъпо парче/
-Количеството CO /некъв въглищна основа / намалява.. в следствие на доброто изгаряне на точната горивната смес...демек цапаме с по-малко километра в час
-катализатора не се сдухва толкоз много
-намалява риска от "гърмежи" /както знаем те са много фешън/
-намалява разхода .. бахти му и кефа.. /начи тургаме 5 такива, и спира да харчи/
-И вървежа на МПС то става по-добър...надяваме се

Бахти му.. ми тез гадни газаджии що не са ми турнали?
-Ми щото това нещо струва пара.. марковите са по около 300 кинта
-И щото кат ви турнат и монтажа стана 400.. вие сте се отказали...
Е убао де.. ма аз неам грешки у компиро.. ти нещо ме пързаляш..
Да ве да немаш щото
- Може да са ти турили реленце което да ресетва компира кат палиш и по тоз начин да чисти грешките
-или щото са ти турнали ламбда ЕМУЛАТОР ...една кутиика дет се прави на ламбда сонда.. ама често компира я надхитрява, и я хваща по бели гащи, и пак буха грешоци.
След дълги опити, псуване тоз тъп компир, майка му .. и други.. не успях да го излъжа, да работи на газ без грешки, пък кат го ресетвам, и той се сбъгва, и работата на бенз при палене на студено не е нормална..
се принудих да дам колосалната сума от 105.40 лв
и се сдобих с ламбда контролер от ТУК
фирмата не е в София, но точно за един ден с куриер, доставката беше в офиса, и 3 часа след това беше в колата монтирана и работеща.
както казах В1 само леко ми подсказа.. и си я инсталирах сам... без майката дори..
Но за сметка на това Vasstop ми помогна да я настройм.
какво си мисля че спестих
-ами ламбда емулатор струва около 20 кинта /пробвах не се закрепи работата/
-компира не се ресетва
-не трупа грешки вече 100 км
-нормална ми е работата на бензин
-не скапвам катализатора
-и съм по-безвреден към околната среда
-колата върви нормално, разликата не е голяма м/у бензин и газ
Разхода не знам.. не съм засичал още...!
къв е извода...
-Ръцете ме болят, вече требе нова клавиатура
-доспа ми се..
-вече ме псувате как можах да ви прецакам да четете 15 мин.
-Супер доволен за относително малка сума
-Европеец... в европа ламбда контрол системите са задължителни!!!!!
ааа и да кажа.. ламбда контрол системата НЕ намира приложение при
-коли без ламбда сонда.. щото просто нема кво да боднете у устройството на мястото на ламбда сонда..демек при карбурации не ста... /освен ако не си боднете и ламбда сонда.. тогаз ша ви призная за фенове на газта/
-Газов инжекцион... - там тез неща си се следят от компира на газовото инжекцион.. с две думи там си я има стандарт.
-при дизели..освен ако не е газодизел.. ма там не разбирам
-при електрокари, и тойота примус ли беше термус ли беше.. некъв хибрид
силно ви препоръчвам да прочетете
http://www.avtomarket.bg/forum/viewtopic.php?p=3
http://www.runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=8