Ламбда Контрол - що е то, за кво, къде, кел файда

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Ламбда Контрол - що е то, за кво, къде, кел файда

Мнениеот wili98 » Чет 18 яну 2007 22:54


Така.. оня В1.. понеже не иска да ми помогне с монтажа на туй чудо /ма каза къде да хакнем ТПС'о.. ся само вика на ората.. слагайте ламбда контрол.. питайте го оня хайвазин wili98 той си тури/ та
първо теория..
Ламбда Сонда /Oxygen Sensor/ - туй чудо е измислено от някоя тиква, и основната му работа, е да мери съотношението на кислород в изгорелите газове..
С две думи ако решим, че идеалното съотношение на кислород в изгорелите газове е 1 ца.. тогава казваме, че при съотношение <1 сместа е бедна, при >1 сместа идва богата..

кво значи тва, кво му пука на двигателя, що да се занимавам?
Основният принцип по който се образува горивната смес при инжекционите /електонните карбуратори също/ е да следи какви са изгорелите газове, и ако таз ламбда сонда каже.. БЕДНО, компира турга повечко бензин...ако сондата каже богато.. компира пуска по-малце...
това е обяснението много накратко, и отчасти много неправилно защото..
в тази формула, ЕКУ то.. включва и температура на входящичт въздух, температура на двигателя, количество на входящият въздух и куп други простотии, и смята.. колко аджиба да държи дюзите отворени респективно колко тунджа ще влезне над буталата ;)

Всички тези операции стават поне 2-10 пъти в секунда... демек.. ламбда сондата има една графика.. олеле мамо.. шари кат ненормална... поне 2-3 пъти в секунда... и никога не седи в идеална смес...

Идеята е горивната смес, винаги да клони към ламбда 1 ца..

И в тоз момент нахълтва нашето любимо гориво..
последствия...
-Компира не може да регулира горивната смес.. щот той регулираше бензина.. /да бе даму се невиди пущиняка.../
-да ама следи сондата... и кво.. вижда бедно.. мисли си че отваря дюзите /които или са изключени или емулирани/ ама сместа си остава пак бедна.. прави няколко пъти подобни магарии.. и най накрая казва..
майна ти.. че си запишем грешка... щот таз ламбда ме лъже.. той дори и не може да предположи, че ние сме го прецакали.. къв е тап ;)
Всички тези грешки, водят до неприятни последствия като
-влизане в авариен режим, и работа по зададени заводски стойности
-запаметяване на някаква шибана последна настройка на ламбдата.. и съответно отказ да работи въобще на бензин.. и прочее...

Добре де ма що така тоз изпарител?
Ми щото е тъп.. щото се стреми да поддържа еднакво налягане на газтта излизаща от него, с някакви методи... а пък двигателя се опитва да засмуче колкото се може повече въздух омешан с газ.. когато има необходимост..
но той не може да засмуче повече газ, щото има само едно кранче, което е врътнато /и се предполага че е настроено за някакви обороти да влезне в граница.. /
Демек ако седите на тези обороти, и ненатоварен двигател.. сместа ще е чудна.. и тогава няма пробс.. ама ако натоварите мотора, вдигнете оборотите, или ги намалите, двигателя засмуква.. ама газ не минава повече от колкото кранчето пуска, или си минава все по много
всичко това е недостатъчно..за да се образува перфектна горивна смес.

След като колегата psstv18rp ме поправи, и ме светна как работи изпарителя... /вж по-надолу в неговият пост/аз се съгласих с него..и преправих научното труд.
За което искренно му благодаря..

Кво да правим.. кво..
слагаме ламбда контрол система
ква пък таз простотия?
ами просто казано.. нещо дето следи ламбда сондата, и ако има обедняване "развърта кранчето" ако има богата работа .."завива кранчето" и по този начин регулира сместа.. по почти същият начин, по който и компира ако можеше да пуска бензинец...
и кво .. кел файда?
-Ами.. компира вече си мисли че командва всичко..щото горивната му смес е оптимизирана и той е на кеф /ма че тъпо парче/
-Количеството CO /некъв въглищна основа / намалява.. в следствие на доброто изгаряне на точната горивната смес...демек цапаме с по-малко километра в час
-катализатора не се сдухва толкоз много
-намалява риска от "гърмежи" /както знаем те са много фешън/
-намалява разхода .. бахти му и кефа.. /начи тургаме 5 такива, и спира да харчи/
-И вървежа на МПС то става по-добър...надяваме се ;)

Бахти му.. ми тез гадни газаджии що не са ми турнали?
-Ми щото това нещо струва пара.. марковите са по около 300 кинта
-И щото кат ви турнат и монтажа стана 400.. вие сте се отказали...


Е убао де.. ма аз неам грешки у компиро.. ти нещо ме пързаляш..
Да ве да немаш щото
- Може да са ти турили реленце което да ресетва компира кат палиш и по тоз начин да чисти грешките
-или щото са ти турнали ламбда ЕМУЛАТОР ...една кутиика дет се прави на ламбда сонда.. ама често компира я надхитрява, и я хваща по бели гащи, и пак буха грешоци.


След дълги опити, псуване тоз тъп компир, майка му .. и други.. не успях да го излъжа, да работи на газ без грешки, пък кат го ресетвам, и той се сбъгва, и работата на бенз при палене на студено не е нормална..
се принудих да дам колосалната сума от 105.40 лв

и се сдобих с ламбда контролер от ТУК
фирмата не е в София, но точно за един ден с куриер, доставката беше в офиса, и 3 часа след това беше в колата монтирана и работеща.

както казах В1 само леко ми подсказа.. и си я инсталирах сам... без майката дори..
Но за сметка на това Vasstop ми помогна да я настройм.
какво си мисля че спестих
-ами ламбда емулатор струва около 20 кинта /пробвах не се закрепи работата/
-компира не се ресетва
-не трупа грешки вече 100 км
-нормална ми е работата на бензин
-не скапвам катализатора
-и съм по-безвреден към околната среда
-колата върви нормално, разликата не е голяма м/у бензин и газ

Разхода не знам.. не съм засичал още...!

къв е извода...
-Ръцете ме болят, вече требе нова клавиатура
-доспа ми се..
-вече ме псувате как можах да ви прецакам да четете 15 мин.
-Супер доволен за относително малка сума
-Европеец... в европа ламбда контрол системите са задължителни!!!!!

ааа и да кажа.. ламбда контрол системата НЕ намира приложение при
-коли без ламбда сонда.. щото просто нема кво да боднете у устройството на мястото на ламбда сонда..демек при карбурации не ста... /освен ако не си боднете и ламбда сонда.. тогаз ша ви призная за фенове на газта/
-Газов инжекцион... - там тез неща си се следят от компира на газовото инжекцион.. с две думи там си я има стандарт.
-при дизели..освен ако не е газодизел.. ма там не разбирам
-при електрокари, и тойота примус ли беше термус ли беше.. некъв хибрид

силно ви препоръчвам да прочетете
http://www.avtomarket.bg/forum/viewtopic.php?p=3
http://www.runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=8

Последна промяна от wili98 на Пет 19 яну 2007 16:26, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 18 яну 2007 22:58


ако някой иска да го види тва чудо как е монтирано.. да изяви желание... че покажем.. даже и схемка моем пуснем...


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Чет 18 яну 2007 23:27


wili98, само един въпрос....В1 ми каза, че тоя контрол качва разхода, та може ли да се уточните кое е точно :) щото ако сваля....да тургам и аз такава гъзария...не че ако качва няма да си сложа, ама ще е при по-сгоден момент...

ПС. Ако пуснеш и едно упътване с картинки като за блондинки, как се слага (ако въобще е възможно да се сложи от такъв кат мене) ще си направо перфектен...


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 19 яну 2007 0:06


зависи от типа ти на каране..
Ако си кат мен.. газ до дупка.. ще го качи, защото дава на двг то толкова газ колкото му трябва..
ако караш нормално би трябвало обратното....
прочете ли линковете които съм написал..
описание ще има.. то си има и към продукта..


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 19 яну 2007 7:46


Здравеите колеги, и мен на последък много ме "човърка" идеята за ламда контрол, но дали не е възможно системата да се направи в домашни условия, ето вижте този братюга какво е направил на ладичката си:

http://www.dze.lpg.ru/Dwr_fn.htm

А в други фороми горещо коментират разработката на Комп. за такава система

http://forum.eshop.bg/viewtopic.php?t=6 ... c;&agrave;


Lyubaka
Мнения: 147
Регистриран на: Пон 14 авг 2006 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Lyubaka » Пет 19 яну 2007 9:41


При нормално каране ламбда-контролът сваля разхода с 1-2 литра на 100км. И ако приемем, че струва 200лв, а икономията е 1л/100км(в най-лошия случай), излиза че за 20000км си го избил. И в случая не споменаваме другите предимства, които донася ламбда-контрола...
А да не забравяме и че в един момент ще стане задължителен и за България.
П.С. Надявам се някой да не си помисли, че продавам ламбда-контроли, че ги хваля толкова :lol:


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Пет 19 яну 2007 12:00


willi моля те пусни схема на свързване и некоя друга снимка, плийз. Много се запалих !

( мерси за 15 мин встъпителна реч )


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Пет 19 яну 2007 12:14


Ако има и други желаещи да поръчваме такива джаджки. Вили благодаря за информацията


Потребителски аватар
Dragon
Мнения: 880
Регистриран на: Сря 05 окт 2005 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ламбда Контрол - що е то, за кво, къде, кел файда

Мнениеот Dragon » Пет 19 яну 2007 12:22


wili98 написа:...

Аз пък искам да те поздравя за начина ти на писане!!! :bowdown :bowdown :bowdown


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 19 яну 2007 12:40


Лабда контрола си е полезен, спор няма. :-) Но ако човек гони минимален възможен разход може и да бъде неприятно изненадан. :-)


Една малка корекция към встъпителната част: :-)

"електрическите - местят една мембрана в зависимост от оборотите..
Вакуумните - опъват една мембрана на в зависимуст от вакуума във всмукателните колектори.. "

Това не е вярно - дозирането на газта е еднакво и при двата вида, разликата е единствено в начина по който се спира газта при спрял двигател - при вакуумния липсата на вакумм кара една спомагателна мембранка да затвори клапана на 2-рата степен, при електрическите - тя отсъства, а вместо нея има ел-клапан който спира газта между двете степени на изпарителя. Оборотите нямат нищо общо.

И при двата вида има мембрана на втората степен която се стреми да поддържа постоянно налягане (настройва се с винт от който зависят *много* неща), а двигателя смуче оттам, като е ограничен "отгоре" от кранчето на тройника (и от смесителя). Съответно като смукне повече налягането пада и мембраната пуска повече за да компенсира и обратно. Това е най-грубо. При по-свестните изпарители има отделна възможност за регулиране на празен ход.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 19 яну 2007 13:56


Lyubaka написа:При нормално каране ламбда-контролът сваля разхода с 1-2 литра на 100км. И ако приемем, че струва 200лв, а икономията е 1л/100км(в най-лошия случай), излиза че за 20000км си го избил. И в случая не споменаваме другите предимства, които донася ламбда-контрола...
А да не забравяме и че в един момент ще стане задължителен и за България.
П.С. Надявам се някой да не си помисли, че продавам ламбда-контроли, че ги хваля толкова :lol:

А аз до колкото знам ефекта е по-скоро екологически....
От 5 години карам моноинжекции: Вектра1,8 междуградско -8/100газ и сега Пасата напълно изряден 8-8,5/ 100. Ни компютри са ми пречили ни нищо :roll:


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Пет 19 яну 2007 15:40


wili98 написа:зависи от типа ти на каране..
Ако си кат мен.. газ до дупка.. ще го качи, защото дава на двг то толкова газ колкото му трябва..
ако караш нормално би трябвало обратното....
прочете ли линковете които съм написал..
описание ще има.. то си има и към продукта..


Изчетох ги, установих едно - В1 ше слага тоя контрол...само едно не ми е ясно, ако сложа тоя ламбда контрол, тая гадория дет зачиства грешки в компира ше може ли да се махне и да може при диагностика от страна на В1 да установява по лесно къде е даден проблем?

mafiota: моля те оправи линка в мнението ти ако не те затруднява, че трябва да скролвам на страни за да чета :)


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 19 яну 2007 16:27


imedarov написа:Ако има и други желаещи да поръчваме такива джаджки. Вили благодаря за информацията

Аз навремето го пазарих човека за отстъпки за членове на клуба.. та можете да го попитате.. да видим кво ще стане..


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Пет 19 яну 2007 17:13


При мен на практика промяна в разхода няма. Граско си ми остана около 10,5 /Приятен Софийски разход/ Като на практика е константа зиме лете може би заради километър два на бензин в повече. На извън градско си остана също константна около 8,5-9л ако не я настъпвам много. Като динамика подобрението е чувствително в ниските обороти и долната чест на следните обороти. Дупката при рязко подаване на газ между три и четири хиляди оборота намаля но не изчезна. Може би трябва да сложа и ТАП. Иначе откакто съм с ЛК нямам проблеми с работата на бензин и за три месеца не ми се е налагало да рестартирам компютъра.


Lyubaka
Мнения: 147
Регистриран на: Пон 14 авг 2006 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Lyubaka » Пет 19 яну 2007 17:26


k22, защо смяташ, че ефекта е само екологически? Колкото до разхода-аз съм с мотор 2.0 8V 121кс. мулти-поинт инжекцион с пластмасови колектори. Имам допълнителен агрегат, задвижван от двигателя(какъвто ти предполагам нямаш), който по принцип работи непрекъснато и също вдига разхода. Извънградското(по магистрала 120-140км/ч, иначе 90-100) ми е под 9л/100км. Та поне според мене ламбда-контрола сваля разхода.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Carfan и 21 госта