Здравейте. Изчетох няколко теми за маслото в които се твърди, че с увеличаване на пробега трябва да се минава от пълна синтетика 5W-40 (до 100 000 км.) към полусинтетика 10W-40 (до 200 000 км.) и след тези километри да се ползва минерално масло 15W-40. Разговарях и с двама различни майстори за случки на счупени мотори с пробег над 200 000 км. точно от каране с тънко масло 5W-40. Твърдението е че, с напредване на пробега луфтовете в мотора се увеличават и тънкото масло не смазва достатъчно добре, което води до чупене на някои детайли и затова е хубаво при повече навъртени километри да се минава към по-дебело масло.
Аз лично до 265 000 км. бях с полусинтетика 10W-40, след това реших да поглезя колата и сипах 5W-40. Изкарах така 10 000 км. и проблеми освен завишен тройно харч не съм имал. Сега пак го смених с 5W-40, но се замислих за горните твърдения и ми стана търсене да не стане беля с мотора. Мислех да го източа този Motul 8100 5W-40 и да си налея пак 10W-40, но маслото е само на 300 км. и затова се зачудих дали да го хвърлям.
Вие как мислите ? Трябва ли да се минава на по-дебело масло с напредване на пробега или трябва да се кара с препоръчаното от производителя масло от началото до финала. Има ли колеги със счупени мотори поради каране с твърде тънко масло ?



Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям пробег?
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
Според мен е най-добре масло по книгата на колата , предписано от производител! Той германеца много добре знае , че тази кола се продава , за да се кара - тези километри някои хора в някои страни ги правят за 5,6 години. Вискозитета според мен трябва да си е същия - в книжката на колата (ако я имаш) предполагам си видял как е описано и дават няколко варианта , отговарящи на определени градуси ( температурата) . Моя мотор е на 260 000 км също ( ако не е превъртан) колата ми е на 24 години, мк2 , но моя голф е с 1,6 турбо дизел - вече 10 години го карам с минерално масло , но с вискозитет какъвто е предвиден - при мен 15 на 40. Нямам проблеми със самия двигател , а с турбината , при нея има някакъв луфт и колата от там губи масло - трябва да сменя средната част или да я дам за рециклиране , но съм чувал че тука не ги балансират добре. Този проблем обаче не е от скоро , но не се е задълбочил - маслото го гори точно по един и същ начин от доста години - не става по-зле , не става и по-добре , двигателя е наред, пали от раз, работи равномерно и сравнително тихичко, при повече форсиране пуши светъл сив пушек. Аз спазвам тези параметри , както казах - минерално масло с вискозитет препоръчан от производител! Това е моето мнение , но нека все пак се изкажат и други колеги.
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
Хубаво е да се измери и компресията , и аз това се каня да го направя на моята кола, Добре e, за да се види до колко и дали наистина двигателя е "издухан"
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
При мен в книжката на Пежото и по-програмите се дава основно 5W-40 синтетика и 10W-40 полусинтетика като никъде не се споменава нищо за зависимост спрямо изминатите километри. Компресия съм мерил и е висока и равна на всички цилиндри. С 10W-40 харчи около 700мл. за 10 000 км., а с 5W-40 около 2 литра за същия пробег и това при положение, че ми тече масло от семеринга на коляновия вал и капака на клапаните. Тоест не знам колко изтича и колко изгаря мотора. Дали 5W-40 го изгаря повече защото му идва тънко или просто повече изтича защото е по-рядко докато не достигне работна температура не знам ? Защото и 5W-40 и 10W-40 би трябвало да имат еднакъв вискозитет като загреят. Харча не ми е проблем, доливам си когато се налага, но ми е притеснено за мотора дали се маже добре с по-тънко масло. На ухо нищо не се чува, освен, че и с едното и с друго масло чукат повдигачи зимата за минута-две. Не светка лампа, не тропа двигател, но знам ли вътре какво става 

- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20287
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
Ако много ти го харчи, можеш спокойно да си доливаш полусинтетиката на Мотул Synergie+ 10W40
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
Пак казвам. Харча ми е най-малкия проблем, защото е незначителен и вероятно повечето изтича. Доливам само със същото масло което съм налял първоначално. Важно ми е обаче здравето на мотора и затова ме интересува дали вискозитета трябва да зависи от пробега на колата ?
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
Нищо му няма на мотора ти... Виждал съм БМВ 5-ца на 400 000 + км. да се кара с пълна синтетика без ядове.
Ако не ти гори по 2 литра на 10 000 км. и по-важното - можеш да си го позволиш - сипвай му по-доброто (пълна синтетика / полусинтетика).
Минералното масло е доста гъсто за начален старт и това, дето майсторите са ти казали е абсурд - и минералното, и синтетиката са с еднаква стойност за загрял мотор (40). Въпросът е какво се случва на студа
Ако не ти гори по 2 литра на 10 000 км. и по-важното - можеш да си го позволиш - сипвай му по-доброто (пълна синтетика / полусинтетика).
Минералното масло е доста гъсто за начален старт и това, дето майсторите са ти казали е абсурд - и минералното, и синтетиката са с еднаква стойност за загрял мотор (40). Въпросът е какво се случва на студа

- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
Не .Каспър написа:дали вискозитета трябва да зависи от пробега на колата
-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
Ако не те притеснява разхода на масло, както са казали колегите, продължаваш с 5-40, ако не минаваш на 10-40. За мен 15-40 е за много износен двигател, при това препоръчително лятото.
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
Вискозитета на маслото не зависи от пробега на колата а колко е износен мотора.Може да си минал много километри ,но с качествено синтетично масло и спокойно да си навъртял 400-500к и да е в перфектно потдържано състояние,но има един тънък момент,че ако си карал с по гъсто масло,в случая полусинтетика не е хубаво да се минава на по-тънко и то заради лагерите на мотора и луфта, който се е образувал там,по тънкото масло неможе да ги уплътни и мотора буквално става осезаемо по-шумен и се разтраква.Едната ми колата когато я взех чисто нова си я карам и до сега с полусинтетика и нямам ядове от към мотора в момента е на 260к.Отварях я само за сервизиране на главата защото гореше масло.и се виждаше още ясно следата от въртеливото движение на производствения шлайф на двигателя.Имах само износени водачи.Мисълта ми е ,че дори и да караш с полусинтетика,то ако е качествена и я сменяш редовно ,то не се притеснявай за мотора.От тънкото масло можеш да имаш проблеми с лагерите на мотора.Като гледам не си карал с калпазанска известна само в България "немска"марка а с мотул,което трбва да значава ,че колата от към мотора си е щадена доста:) 

- vovo6808
- Мнения: 344
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
- Автомобил: VW GOLF MK3
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: РУСЕ
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
DundyTheCroc написа:Ако не те притеснява разхода на масло, както са казали колегите, продължаваш с 5-40, ако не минаваш на 10-40. За мен 15-40 е за много износен двигател, при това препоръчително лятото.
Колега за лятото се гледа втората цифра да е по голяма ,а не първата.
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
Освен това 15 на 40 не се дава само за много износен двигател , на мен такова ми е препоръчано в ръководството на колата
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
golf_td написа:Освен това 15 на 40 не се дава само за много износен двигател , на мен такова ми е препоръчано в ръководството на колата
Ако колата е набор 1990, то това е нормално.
Обаче, съгласи се, че индустрията се развива и новите масла имат по-добри свойства от своите предшественици.
Карах предкамерен дизел (1.9TD) с 10W40 Motul/Liqui Moly/Castrol и мисля дори веднъж сипах 05W40

Така че ако имаш възможност -сипвай по-хубаво масло.
Поне да имаш утехата, че не е това причината за евентуална повреда в двигателя/турбото.
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
Проблема е износване на турбината при мен колега - колата е на 260 000 км ( но може да се каже че я взех на 145 000 км - тоест е голяма вероятността да е превъртан километража и колата ми реално да е на около 400 000 ) Но това износване е нормално за тези километри и години - а маслото не е чак от такова значение , не робувам на марки , това са легенди , просто гледам да е с правилния вискозитет и да е редовно сменяно . То хубаво всичко се развива , ама стария дизел не е особено претенциозен към видове масла и т.н. - при новите не е съвсем така.
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Трябва ли да се мине на по-дебело масло при по-голям про
Каспър написа: Разговарях и с двама различни майстори за случки на счупени мотори с пробег над 200 000 км. точно от каране с тънко масло 5W-40. Твърдението е че, с напредване на пробега луфтовете в мотора се увеличават и тънкото масло не смазва достатъчно добре, което води до чупене на някои детайли и затова е хубаво при повече навъртени километри да се минава към по-дебело масло.
страшна глупост на набедени майстори
Трябва ли да се минава на по-дебело масло с напредване на пробега ?
НЕ
трябва да се кара с препоръчаното от производителя масло от началото до финала.
ДА
Има ли колеги със счупени мотори поради каране с твърде тънко масло ?
и да има надали е от маслото, а от незнайните тунинги
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта