Здравейте, имам проблем с голфа, който се състои в изключване на турбото когато изцедиш колата малко повече. Оправя се след като колата се загаси и запали повторно. Колата е Golf 3 1.9 TDI 110HP 1997г. Казаха ми, че при тези коли има някакъв често срещан проблем с променливата геометрия и когато затегне турбото пренадува и влиза в авариен режим. Взех си кабел за компютъра от един познат и след тест се оказа, че налягането на турбото на моменти достига до малко над 2600mbar, след което обикновено забива, но не винаги. Баща ми от доста години я кара с този проблем, но напоследък взе да забива много по-често и е неприятно за каране. Въпросът ми е има ли риск да се счупи нещо, ако се кара още така и дали има големи рискове при сваляне на турбото за раздвижване на тоя гейт.
Прикачам един файл показващ нагледно един тест направен с VAG-COM. Опитал съм се да обхвана най-важното. Първия ограден ред показва до къде стига налягането, а втория какво се случва след като забие.
Благодаря за вниманието!
Golf MK3 1.9TDI 110hp Проблем с турбото
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: Golf MK3 1.9TDI 110hp Проблем с турбото
Е то е ясно, пренадува... или геометрията е забила или клапана Н75 се е преебал (който можеш да замениш с този от ЕГР-а) или имаш липса на вакуум.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Golf MK3 1.9TDI 110hp Проблем с турбото
При липса на вакум турбото седи постоянно разтоварено . Иначе си прав , че е или геометрия или ръждясъл актуатор.
- policevidin
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
- Автомобил: VW Golf 3 Modificated
- Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
- Местоположение: Видин, GSM 0896633775
Re: Golf MK3 1.9TDI 110hp Проблем с турбото
Колега клапана може да запече и в отворено състояние, не само в затворено.
- vanesto
- Мнения: 6350
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Golf MK3 1.9TDI 110hp Проблем с турбото
radoslav_st написа: Въпросът ми е има ли риск да се счупи нещо, ако се кара още така и дали има големи рискове при сваляне на турбото за раздвижване на тоя гейт.
Да, рискуваш да счупиш турбината, а след това и целия двигател да хвърлиш, ако влезе масло вътре.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта