Въпрос за турбини

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
martiob
Мнения: 50
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот martiob » Пет 08 авг 2014 9:25


Еми като ти идва нанагорнище, недей го сменя, то не е сложно :Mr Green Fun Баси, за какво си купувате коли, които не можете да поддържате :stumm




skromnia1970
Мнения: 327
Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
Автомобил: PASSAT B 6 Variant
Двигател: BMR 11.2006 DSG

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот skromnia1970 » Пет 08 авг 2014 10:29


Смених маслото.Мислих :gruebel ,но вашите мнения надделяха пред опразнения ми джоб.


Потребителски аватар
rumenski
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
Автомобил: 2002 Passat B5.5
Двигател: 1.8T 170hp AWM
Местоположение: Добрич

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот rumenski » Съб 06 дек 2014 20:23


Колегата с BRM-a. На този твоя двигател не само, че трябва да му сменяш маслото редовно, ами трябва да го сменяш също така и, по мое мнение, на 8000км. Предполагам знаеш колко е прословут този двигател с неправилно-инжениераният си разпределителен вал, който се износва до такава степен, че пробива хидравличните повдигачи. За него се продават Stage II и Stage III ре-инженирани разпределителни валове, за да се отстрани проблема на старите. Още хората правят и модификация на маслената им магистралка. Този мотор е много много много чувствителен и претенциозен. Изобщо не се замисляй да сменяш маслото на време. Това да ти бъде ЗАКОННО правило!

ето ти малко информация да прочетеш ако знаеш EN.
http://www.myturbodiesel.com/wiki/camshaft-lobe-wear-inspection-and-replacement-on-tdi-pd-engine/


itallianeca
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 09 апр 2014 12:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот itallianeca » Вто 09 дек 2014 14:57


Румба,всяка турбина е с различен принцип на работа,някои бързо предават богу дух,други издържат повече.В бг коли по на 12-15 години на по 200 000км няма.Всичката скраб която влиза в бг бензинови най-малко по на 350 000-400 000км,дизелаци най-малко по на 550 000км.Това че твоята турбина все още е в час,на толкова километри кола е възможно тя да е сменяна от предния собственик.Турбото е консуматив,и то доста скъп консуматив и той се сменя на определени интервали щеш не щеш :mhihi Аз имах ауди а3 8L 1,9тди 110 коня,с турбина с променлива геометрия,и вече съм се зарекъл никога повече кола с турбо!!! :mhihi Това те оставя иведнъж на пътя,няма как да го устеиш че е тръгнало.Бам влиза в авариен режим и ще вървиш само с 80км/ч до като стигнеш до бокса.Проблема при мойта беше ръждата,не друго.До такава степен беше ръждясала че после се спукаха от заварки до като я поотлепят малко :mhihi А колата ми беше на 300 000 реални км.Момчето което ми я направи ми обясни че лекуването на мойта турбина се състои в това да се премахне ръждата на пълно,за да могат елементите и да се движат нормално.Понеже бях изчел много глупости по форумите за зацапване на геометрия.Като му казах,той вика:-това по форумите го четеш нали? :mhihi Направиха ми турбината,и колата си тръгна както си трябва


Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 574
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот Piqndurnik » Вто 09 дек 2014 16:07


Това с аварийния режим е пак приемливо - можеш да докреташ до където си тръгнал. Има, обаче вариант, да почне да вкарва маслото в сгъстения въздух и тогава ефекта е все едно даваш газ до ламарината и няма гасене на двигателя. Единствено помага на най-горна предавка да набиеш здраво спирачки и се надяваш да ти е читав съединителя. Имал съм такъв случай и от тогава съм се зарекъл, кола с турбо, само с ръчни скорости да вземам. Ако бях с автоматични, ако не успеех да затапя с нещо въздуха, вероятно трябваше да чакам да свърши маслото, а това значи и нов двигател, а може би и нова скоростна кутия.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот vanesto » Вто 09 дек 2014 16:22


Хмм, това с ръждата не бях го чувал. :gruebel Знаех, че актуатура ръждясва, ама как пък отвътре е ръждясала, сигурно не е била карана доста време. Моята малко остана да я счупя, заради задръстен катализатор. Почна да дава грешки на борда, да пищи при палене и да гасне. Добре, че се усетихме навреме да го разкараме, изгорелите газове се връщаха обратно към двигателя, турбината е била в сажди цялата, щото като я настапъх след това, отзад стана облак прах. Оттам на магистралата, газ колкото може, затапихме и ЕГР-а и да чукна на дърво, няма проблем сега.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот Stivi » Вто 09 дек 2014 17:10


Така става когато някой вярват на афоризми за катализатора от рода на " Щом е сложен там трябва да си седи" , "Без него ще ти се преебе турбината","Колата не върви както трябва без катализатор" или " Те изкарват колкото двигателя" :mhihi Този картоф когато и да го махнеш все е късно като уточнявам че се отнася за дизели,при бензинките работата е малко "по-така" :a045 А иначе си мисля че "умирането" на турбината без симптоми или без преди това да е имало намеса на някой "майстор" е рядко явление,говоря за кола която се знае как е обслужвана откъм масло което при втора употреба се разбира само с магия :mhihi


itallianeca
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 09 апр 2014 12:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот itallianeca » Вто 09 дек 2014 17:12


Колега Ванесто,въпросната кола я разцепвах от каране,а също и предния собственик не е слизал от нея.Просто ръждата си тръгва с течение на времето и изведнъж ти замръзва турбината в разтоварено положение и си лека нощ.Като куче ме остави два дена на омв-и,чисто и просто понеже исках да я закарам при човек който знае и кътните зъби на турбините,а нямах точния човек в момента.Понеже вече всички сервизи станаха разбирачи на турбини,но хората които ще ти свършат наистина работа са много много малко.Сервизите само ти взимат парите и след 2 месеца пак си в първи клас.Чувал съм за Митко турбото,работи в София,бил най-добрия,но при него се чакало много дълго.Една ревизия на турбина въобще не е ефтина,или пък ново турбо още повече.На 12-15 годишни таралясници,няма смисъл от екстра разходи по тоя консуматив.Ти ще го направиш,след един месец пък ти се спука радиатора,айде пак пари.След това дюзи,и така до безкрай :mhihi Взимаш един бензинов двигател,който се доказал като здрав,пълен инжекцион и газ до дупка.


Потребителски аватар
rumenski
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
Автомобил: 2002 Passat B5.5
Двигател: 1.8T 170hp AWM
Местоположение: Добрич

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот rumenski » Вто 09 дек 2014 17:56


Я затова карам само бензинови коли. И то на бензин. Единствената моя дизелова кола ми остана наследство. Не съм си я купувал аз. И тя ме срази с цени. Реших да й сменя разпръсквачите оти мотора не лапа масло и има отлична компресия. 40лв/брой + 200лв за центровка. Че тя цялата кошница струва 1200лв. Отделно сменях съединител, ангренаж, 4 амортисьора, предни пружини, спирачна помпа, кол. цилиндърче и накладки. И аз спрях до там оти то няма край. Добре, че има морги. Но тъпото е, че 50% от частите дет вкарах не могат да стигнат цената само на проклетите неща по дизеловия агрегат. Затова само бензин.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот vanesto » Вто 09 дек 2014 20:12


Да ви кажа и бензин съм имал преди тази, пълен инжекцион, еми същата работа, че и по-зле. Там може да бяха евтини частите, ама пък главоболията... Все ще се развали нещо много тъпо и малко, дето ще те изкара извън нерви. То не бяха температурни датчици - два пъти, вакуум регулатори, термостат, термостатно тяло, дистрибуторни капачки, палци, кабели. Заваля дъжд, останах в една голяма локва, щото ми влезе вода в дистриб. капачка. В най-големият дъжд, в центъра на Варна, слизай да подсушаваш... Задръстване, колите свирят. Протече радиаторчето на парното, стъклото предното цялото мазно, няма изчистване, колкото и да го чистиш, после се изпотява. По окачването и там колко части смених - уж желязното окачване на Голф 2, таратанци - 5 или 6 задни лагера /слабо място/, амортисьори, накрайници, 2 карета, маншони, един шарнир. А колата беше на 180000км реални, като я смених. Та искам да ви кажа, че всички коли се чупят, дали ще е бензин или дизел, няма значение, най-важното е как е гледана преди теб колата и всичко е на късмет.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот hooligan_sk » Вто 09 дек 2014 20:34


Ситуацията с турбините е крайно проста. Имат 3-4 различни проблема и който иска може да се информира за тях и да не се шашка от колата си. Случаите когато се къса ос без предварителен сигнал са много много редки. Моята виеше 5 месеца при студено масло преди да го направи. А това дали геометрията с актуатора се движат свободно се проверява точно толкова трудно колкото се проверява и нивото на маслото. Само се бърка 2 педи по-дълбоко. Не им се плашете, не хапят :mhihi


Потребителски аватар
rumenski
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
Автомобил: 2002 Passat B5.5
Двигател: 1.8T 170hp AWM
Местоположение: Добрич

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот rumenski » Вто 09 дек 2014 22:08


Е, vanesto, това което си описал се случва еднакво често и на дизелови и на бензинови двигатели. Това което я го кажувам е, че при бензиновите двигатели нямаш "обслужването " което имаш при дизеловите. А то е адски скъпо и адски често е необходимо при колите на българския пазар дет са на по 1/2 милион км.


itallianeca
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 09 апр 2014 12:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот itallianeca » Сря 10 дек 2014 4:27


Ако дизела е читав го предпочитам милярд пъти,пред бензина.Но икономичния дизел каквито са ауди а3 и голф4.Но на по 700 000км дизели айде нема нужда.Аз бившата а3-ка 8L си я вкарах лично от холандия на 300 000 реални километра и я взех на възможно най-ниската цена на местни пазар за 1900 евро,неработещо парно,умрял термостат, :mhihi с пребито окачване и неработещи прозорци.Обаче двигатела бетон.Направих си окачването и другите неща,от разхода останах много доволен.4 извън градско с 80км/ч 5,5 със130км/ч магистрала и 6,5 в града с 50км/ч.За една година и навъртях 60 000 км.И пак смея да твърдя че съм взел читав екземпляр.Доста познати си търсеха същата а3-ка до 4500 лева по автокъщи и часни лица и викат само скрап нищо друго.


Потребителски аватар
rumenski
Мнения: 173
Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
Автомобил: 2002 Passat B5.5
Двигател: 1.8T 170hp AWM
Местоположение: Добрич

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот rumenski » Чет 11 дек 2014 19:53


За мен разход от 5 на 100 при цена 2.60 е много, ама много висок. 6.5 пък е направо недопустимо. Особено за такива кошници с по 90-110 коня дет нямат никаква вървежност. За тия 17лв/100 градски км мога да си навра газ на 6 цилиндров 2.8 30клапана 193 коня на пасат с 4motion и пак ще давам 17лв/100км ама ще карам динамична кола а не мъртвец. Говоря от опит. Ивах 2 такива пасата. Сега имам 2002 А6-ца с 3.0л v6 30v без quattro. Нямям още газ, но на бензин ми дава 12л градско. С газ ще стигне 15-16 което пак идва 17-18лв , но е 220 коня, а не 90.

На когото му трябва икономична кола, решението НЕ Е дизел. Решението е 1998-2000 honda civic 1.5 16v на газ. инж. 8л/100км газ градско - 9-10лв/100км. Верно е мъртвец ама не много по-голям от 90 коня дизел, а разхода е чувствително по-нисък.


itallianeca
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 09 апр 2014 12:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за турбини

Мнениеот itallianeca » Чет 11 дек 2014 22:43


Румба не мога да се съглася с теб,тоя шестак който споменаваш ще ти дава най-малко 20 на 100 градско газ,карал съм не малко коли на газ със различни марки газови инжекциони,също и с различна мощност на двигателя,под 13 никога не съм падал градско, дори и на корса 1.4 16v,и то 13 сам ги докарвал с голям зор.За това че въпросните 90-110 коньови дизели са спънати,тия дизели нали се сещаш че са дошли само карусерията от италия,и тука са ти сложили един двигател от моргата и се слага за продаване в мобилето с надпис "уникат".Мойта а3 в по горния пост сам ти описал с колко проблеми я взех лично от Холандия, с една камара проблеми по окачването и карусерията,но с перфектен двигател.На най ниската пазарна цена миналата година 1900 евро,по ефтина 110 коня с климатроник нямаше.Като си я направих и до като си я регистрирах,заедно с докарването, ми стъпи на 6 хиляди лева.На мен точно вървежа ме удиви на тая кола,и за това се навих да я зема.След 1800 оборота ме залепи за седалката.и 90-те коня върват но трябва да попаднеш на читав екземпляр.Да не забравяме че газовия инжекцион също се обслужва

Последна промяна от gr_kanev на Пет 12 дек 2014 12:20, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта