Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
S_Abonata
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 13 окт 2013 8:26
Автомобил: passat B5
Двигател: 1.6 AHL 98
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот S_Abonata » Сря 10 дек 2014 6:54


Вероятно има някъде грешка, но къде да е тя? Имам три единични кабела, който по пинове и по цветове са същите както на схемата, там не виждам каде може да е грешката. "Червен"(+12V след контактния ключ), "Кафяв"[R.P.M.(сигнал от оборотите)] и "Виолетов"-при мен е черен мисля, но съм го прозванил и си отговаря на пина на буксата, него съм свързал към кабела който ми каза пин 71 от бензиновия комп. обаче там е "зелено-бял" а не "зелено-сив" а другия до него е "зелено-кафяв", да не би там да съм се оплел, защото точно него кабел като разкача се опрвя :gruebel. Дали да не взема сигнала от някоя дюза, или да видя какво ще ми покаже диагностиката да не бързам с експериментите? Какво ще ме посъветваш и Благодаря все пак :beer




Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот mrpetrov » Сря 10 дек 2014 10:22


Като си правих моята инсталация ми направи впечатление, че в кабелният сноп имаше разминавания - на схемата даден един цвят, а в снопа - кабела е с друг цвят. Затова си проследих всеки един от кабелите, ползвайки описанието на буксата за отправна точка - там е доста по-малко вероятно да има промени, за разлика от кабелите: колко му е да сложиш вместо зелен - жълт...
Факт е, че наистина при мен кабела за оборотите е кафяв, а на лилавият съм вързал ламбда сондата. Така при мен всичко работи.
Притеснява ме това, че закачайки "информационен кабел със много слаб сигнал" към газовия комп - ти прави проблеми. Това според мен означава, че имаш някъде прекъсната изолация, или нещо от сорта, понеже за да причини такива проблеми - трябва наистина този информационният кабел да опира на маса. Така наистина ще "избягат" импулсите към усилвателя за свещите, а като няма качествени импусли - мотора не върви.
Проследи си кабела между кафявият кабел на газовият комп и зелено с бяло на бензиновия - от къде минава, да не е прекъсната изолацията му някъде и да опира на маса...


S_Abonata
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 13 окт 2013 8:26
Автомобил: passat B5
Двигател: 1.6 AHL 98
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот S_Abonata » Сря 10 дек 2014 21:47


Днес свързах водната инсталация и тръбите за газта, но погледнах точно това да няма някаква повреда в кабелите и по конкретно с този кабел, "Е нямаше" всичко си е в шлаух и никаква връзка с маса или видими интервенции. Нямам обяснение за случилото се, но утре ми идват газовите преходници и ще съм готов с цялата инсталация и ще я закача на компа да видя за какво иде реч и ще пиша, но все пак си мисля, че тоя кабел (кафевия) трябва да се върже някъде. :bishop


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот jijane » Сря 10 дек 2014 23:55


12V след контакт не е никакъв проблем да се вземе от кабела захранващ бензиновите инжектори. Компа си е твърдо захранен със 12V директно от акумулатора и тези 12V са само за да разбере че колата работи. Глупостите за клапаните изписани по-нагоре недей да ги четеш.
Кафявия кабел или така наречения сигнал за обороти го взимаш от някой датчик - били то този за положението на разпределителния вал, на коляновия вал примерно. Това са най-чистите сигнали за обороти, противно на твърдението на много газаджии, че от бобината е най-добре. Може разбира се и да ползваш и оборотите спрямо първи инжектор, но тогава в cut off режим няма да имаш визуализация за оборотите.


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот mrpetrov » Чет 11 дек 2014 9:16


jijane написа: Глупостите за клапаните изписани по-нагоре недей да ги четеш.

Колега, кое по-точно е глупости за клапаните? Защото аз говоря от личен опит. В смисъл - газовият комп го бях захранил по такъв начин, че след като изключа контакта - той продължаваше да си работи. Набиваше разни грешки за липса на импулси, прекалено големи времена за изчаквания и т.н.
Чак като си оправих схемата на свързване, мога да твърдя, че освен грешка за ниско налягане на газта (щото е свършила в бутилката) - други проблеми съм нямал за годината и няколко месеца експлоатация.
Ти от личен опит ли говориш?
Иначе съм съгласен, че и по единият начин, и по другият - колата може да върви. Ама човека така и така я прави - защо да не я направи както трябва?


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот jijane » Чет 11 дек 2014 22:02


Отделно - въпроса със сигурността. Новите газови уредби имат, както всички знаете - евро сонди. Особеното при тях е, че се управляват от газовият компютър. То това е и целта на изсикването "подай +12V след контакт" - като врътнеш ключа - всички напрежения падат, съответно клапаните затварят, и всичко изгасва.


Е това са глупости. Какви клапани затварят от пад на напрежение, при положение, че те са си затворени докато не запалиш колата. И кое ще загасне при положение, че палиш на бензин.
За сигнала за обороти говоря от опит, винаги го взимам от датчик. Объркал си при окабеляването, човешко е да се греши, важното е че си се оправил.


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот mrpetrov » Пет 12 дек 2014 10:56


Колега, както казах - пробвал съм лично.

Газовият компютър беше захранен не както се иска по схема - като изключиш контакта на конкретен кабел да изчезва захранващото напрежение, а напротив - бях го вързал погрешно така, че дори и след изключване на контакта - захранването си оставаше.

При положение, че колата беше работила, карал съм, стигнал съм където искам да стигна, ефекта беше, че след като "изключа контакта" - двигателя загасваше, но не се чуваше характерното щракане на клапана на евросондата, т.е. от там притока на газ не беше спрян.

За тези клапани, които са отворени докато има захранващо напрежение към тях - логично е да затварят като падне напрежението. И в документацията се иска този пад на напрежение да е "в синхрон" с контактания ключ. Има го и на схемата на фобоса, който аз слагах.

В последствие коригирах връзките, и сега всичко ми е ОК.

Надявам се сега да ме разбереш.

Иначе за сигнала за обороти - прав си, на газовия му е все тая от къде ще е. Аз взех от управляващия усилвателя на запалителните свещи сигнал, като кабела си го разклоних от кутията на бензиновия компютър, заедно със сигнала от ламбда сондата. Даже пратих снимки на колегата да види нагледно за какво става въпрос. И нямам проблеми. И никъде не съм казал "само така става".


S_Abonata
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 13 окт 2013 8:26
Автомобил: passat B5
Двигател: 1.6 AHL 98
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот S_Abonata » Пет 12 дек 2014 21:53


Здравейте колеги, не искам да влизаме в спор, целта на форума е да си помогнем взаимно. Аз все още си чакам газовите преходници, тези от фобус излязоха доста несериозни и заради тях не мога да предприема нищо още относно настройката и най важното връзването на "кафевия" кабел. Но се надявам до ден два да имам резултат, и да изкажа мнение. Благодаря за съветите и апелирам за добрия тон :beer :biggrin


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот plameney » Съб 13 дек 2014 1:12


jijane написа:Какви клапани затварят от пад на напрежение...

Вероятно колегата има в предвид отпадане на напрежението или прекъсване на напрежението към определен кабел на газовия компютър.Просто неправилно е използвана думата пад на напрежение...


S_Abonata
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 13 окт 2013 8:26
Автомобил: passat B5
Двигател: 1.6 AHL 98
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот S_Abonata » Нед 21 дек 2014 8:39


Здравейте колеги, дилемата с моят "кафяв" кабел се оказа грешна схема. Тук едно момче, което поставя ГИ-ни (но не и на фобос) ми каза, да си издиря правилната схема за моите кабели, защото имало значение цвета на кабела да е точно като на схемата, която има всеки компютър. И така, този прословут кабел се свързва към масата на колата, а не търси сигнал за обороти, за това ми смущаваше работата на двигателя когато го връзвах там. Та снощи, след щателна проверка на инсталацията (водната и електрическата) реших да запалих колата и се опитах да я обърна на газ, но не искаше :mad мигаше само Червено и Жълто, затова реших да пробвам принудително палене на газ, но уви изсвирва ключа, клапаните отварят, пускат газ запалва за момент на газ и обръща на бензин, и така затворих капака и днес се надявам да успея да я закача на компа да видя за какво иде реч :eek и най сетне да и чуя гласа на газ :bishop


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот plameney » Нед 21 дек 2014 22:10


S_Abonata написа:.... опитах да я обърна на газ, но не искаше ....

Ако не си направил първоначална настройка и настройка на газовия компютър,няма да я подкараш.


S_Abonata
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 13 окт 2013 8:26
Автомобил: passat B5
Двигател: 1.6 AHL 98
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот S_Abonata » Сря 24 дек 2014 9:17


Е най накрая запали на газ :icon_lol , но ще са необходими още настройки защото тя нямаше никакви, а и с тази таблица с коефицентите си е голяма игра да се настрои като хората. Иначе "кафевия" кабел си е точно маса, а оборотите си ги взема от първи цилиндър след като се разреши от програмата. И така много се кефя, че и чух гласа на газ но идва битката с фината настройка. Сега има едно претрисане когато я настъпя и ми се струва, че е малко тромавичка а и май доста газ ще иде да я настоим както трябва. Ако знаете по бърз и лесен начин за настройката помагайте ще съм Благодарен, а иначе ще пиша до къде стигам с настройките. :beer


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот mrpetrov » Сря 24 дек 2014 10:26


При сигнал за обороти взет от инжектор има недостатъка, че ако задържиш двигателя достатъчно дълго в режим "Cut off" - за AHL това е обороти над 2000 при отнета газ - тогава за газовият компютър импулсите за оборотите изчезват, и ако успее да изтече времето, зададено някъде из настройките на Фобос "Х секунди липса на импулси" - ефекта е "аварийно" обръщане на бензин.
За настройките - виж тук и тук.


S_Abonata
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 13 окт 2013 8:26
Автомобил: passat B5
Двигател: 1.6 AHL 98
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот S_Abonata » Съб 27 дек 2014 10:03


Колеги колата вече работи на газ :c020 след дълга битка с графиката ,но се появи един проблем. Четири от квадратчетата от 1200-1300 до 2000 оборота има едно тресене и не мога да го оправя , нито с обогатяване нито с обедняване и при двата случея се влошава. Сега съм го оставил на едно средно положение, при което върви и набира мисля нормално но претриса. Един газаджия ми каза, че било от свещи или кабели и да съм ги сменял и щяло да се оправи :gruebel , та питанката ми е дали да се хвърлям в инвестиции на свещи и кабели и какви да си купя или някъде другаде е проблема :banghead


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Местоположение изпарител за ГИ на Пасат Б5 1.6

Мнениеот Bai Sando » Съб 27 дек 2014 11:26


Точно в тоя диапазон на оборотите си проличва когато си за кабели или свещи.Симптомите са точно такива.Пробвай първо със свещите,макар,че при АКЛ мотора лично аз съм виждал доста проблемни кабели,но при теб може и да не е така :smile



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта