


Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Случвало му сА е , ама може да е от много неща.Пък и за голф си има отделен раздел.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
EasEr написа:колеги имам следния проблем паля и като въртя волана и от пред в предницата се чува някакво пукане в неподвижно състояние от какво може да е на някой случвало ли му са е
Шарнир,тампон кормилен накрайник


Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
crank1968 написа:100 ампера не е ли много?! Аз едвам днес изкарах моя, като почиствах отводнителните канали.
ампер/часа

- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
макферсони, лагери и т.н.phantom_ написа:EasEr написа:колеги имам следния проблем паля и като въртя волана и от пред в предницата се чува някакво пукане в неподвижно състояние от какво може да е на някой случвало ли му са е
Шарнир,тампон кормилен накрайникВсе нещо и има,карай я на майстор
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
crank1968 написа:Колеги, имам едно въпрос че защо като изключа акумулатора, после като го включа ми играят оборотите. Днес почистих аквариума с прословутите тапи на дупките, че се наводних. Та включих акумулатора и започнаха да играят оборотите на свободна.
Дросела се адаптира.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Подкрепям горното мнение. Някъде бях чел из форума за подобно явление и това се оказа. Понеже не бях сигурен на 100% и затова не взех становище веднага.
Относно акумулатора: Днес се сдобих с нова батерия - 75Ач, 730А. На ширина и височина е същия като стария 55 Ач (от една и съща марка са). Влезе си като "у тях", без да махам кората под чистачките.
Едит: Оказа се, че нямам скоба - на металната основа в ляво от батерията има отвор с вътрешна резба, но там няма завито нищо. Предполагам, че скобата представлява болт с планка, която стяга долната част на акумулатора. Простоя нямам, но не мисля, че е фатално.
Относно акумулатора: Днес се сдобих с нова батерия - 75Ач, 730А. На ширина и височина е същия като стария 55 Ач (от една и съща марка са). Влезе си като "у тях", без да махам кората под чистачките.
Едит: Оказа се, че нямам скоба - на металната основа в ляво от батерията има отвор с вътрешна резба, но там няма завито нищо. Предполагам, че скобата представлява болт с планка, която стяга долната част на акумулатора. Простоя нямам, но не мисля, че е фатално.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Липсва ти планката, но не е много добре без нея. Ще опира в ваккум тръбата на сервото и ще се мести на ляво/ дясно. А особено за по големите батерии.
За пръв път чувам от тебе колега че 55 амперова батерия е голяма колкото 75 часовата ??? Това незнам кака е постигнато, дори и необслужваемите батерии пак са с пропорционална големина в зависимост от амперите си.
Имаше едно време едни акута- Такси серия на Старт, които уж бяха 60 за 65 амперa. Та накрая се оказвха и нескопосани.
Каква марка е тази компресирана батерия колега ?
За пръв път чувам от тебе колега че 55 амперова батерия е голяма колкото 75 часовата ??? Това незнам кака е постигнато, дори и необслужваемите батерии пак са с пропорционална големина в зависимост от амперите си.
Имаше едно време едни акута- Такси серия на Старт, които уж бяха 60 за 65 амперa. Та накрая се оказвха и нескопосани.
Каква марка е тази компресирана батерия колега ?
Последна промяна от kossis на Вто 23 дек 2014 19:44, променено общо 3 пъти.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Еднaкви сa нa ширинa и височинa. Нa дължинa по-якaтa е с 4-5 см по-дългa. Бaтериятa е Fiamm, прaвенa уж в Итaлия. Преднaтa ми беше същaтa, но 55 aч. и изкaрa 6 години. Все още държи, но е слaбa зa тaзи колa.
- crank1968
- Мнения: 105
- Регистриран на: Нед 18 ное 2012 20:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
KBK написа:crank1968 написа:Колеги, имам едно въпрос че защо като изключа акумулатора, после като го включа ми играят оборотите. Днес почистих аквариума с прословутите тапи на дупките, че се наводних. Та включих акумулатора и започнаха да играят оборотите на свободна.
Дросела се адаптира.
А защо е нужна тази адаптация и как става тя.Поздрави
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
1. How-To: Throttle Body Alignment
This procedure details how to perform a Throttle Body Alignment (TBA) on many VW/Audi vehicles. This procedure cycles the motorized throttle body through various states (idle, part throttle, WOT) to relearn their positions. Some examples of reasons to perform a TBA:
The vehicle's battery has been disconnected and re-connected
The ECU has been removed and reinstalled
The Throttle Body has been cleaned or removed and reinstalled
The Accelerator Pedal has been removed and reinstalled
In some vehicles, the car will not run correctly, or may not run at all without performing a TBA after one of the above operations. The TBA can be performed on both Drive-By-Wire (DBW or E-gas) as well as Cable-throttle cars as long as there is no Idle Stabilization Valve (ISV). If there is an ISV, then there is no motorized control of the throttle at all. Typically, '96-'99 VW/Audi have motorized Cable-throttle, and '00+ VW/Audi have DBW. Obviously, there are some exceptions.
There are certain test conditions that must be met before doing a TBA:
No DTC's in the Engine Controller
Battery voltage at least 11.5 V
Throttle must be at idling position (keep your foot off the gas pedal)
Throttle body part must not be dirty (carbonized).
Coolant temperature must be between 5 and 95C
--------------------------------------------------------------------------------
Procedure for performing a Throttle Body Alignment on Cable-Throttle Cars:
These are cars with a physical cable between the accelerator and the throttle, but WITHOUT an ISV. Some examples of such cars would be '97-99 Audi A4/VW Passat 1.8T.
Turn the key on but do not start the car.
[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Group 098
[Go!]
[Switch to basic settings]
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
Click the [Switch to Meas. Blocks] button and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
--------------------------------------------------------------------------------
Procedure for performing a Throttle Body Alignment on DBW Cars using KWP-1281:
(Check to see if the engine speaks KWP-1281 by looking in the top left of the Open Controller Screen. Some examples of KWP-1281 engine controllers are 2000-2004 Golf/GTI/Jetta/New Beetle/Audit TT 1.8T)
Turn the key on but do not start the car.
[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Group 060
[Go!]
[Switch to basic settings]
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
Click the [Switch to Meas. Blocks] button and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
--------------------------------------------------------------------------------
Procedure for performing a Throttle Body Alignment on DBW Cars using KWP-2000:
(Check to see if the engine speaks KWP- 2000 by looking in the top left of the Open Controller Screen Some examples of KWP-2000 engine controllers are 2002+ Audi A4, 2002+ VW Passat, and Touareg)
Turn the key on but do not start the car.
[Select]
[01 - Engine]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
It should say "Basic Settings: OFF" on the top of your screen.
Click [ON/OFF/Next] to turn on Basic Settings.
It should now say "Basic Settings: ON" on the top of your screen.
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switched basic settings on. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
Click [ON/OFF/Next] to turn off Basic Settings.
It should now say "Basic Settings: OFF" on the top of your screen
Click the [Done, Go Back] button and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
This procedure details how to perform a Throttle Body Alignment (TBA) on many VW/Audi vehicles. This procedure cycles the motorized throttle body through various states (idle, part throttle, WOT) to relearn their positions. Some examples of reasons to perform a TBA:
The vehicle's battery has been disconnected and re-connected
The ECU has been removed and reinstalled
The Throttle Body has been cleaned or removed and reinstalled
The Accelerator Pedal has been removed and reinstalled
In some vehicles, the car will not run correctly, or may not run at all without performing a TBA after one of the above operations. The TBA can be performed on both Drive-By-Wire (DBW or E-gas) as well as Cable-throttle cars as long as there is no Idle Stabilization Valve (ISV). If there is an ISV, then there is no motorized control of the throttle at all. Typically, '96-'99 VW/Audi have motorized Cable-throttle, and '00+ VW/Audi have DBW. Obviously, there are some exceptions.
There are certain test conditions that must be met before doing a TBA:
No DTC's in the Engine Controller
Battery voltage at least 11.5 V
Throttle must be at idling position (keep your foot off the gas pedal)
Throttle body part must not be dirty (carbonized).
Coolant temperature must be between 5 and 95C
--------------------------------------------------------------------------------
Procedure for performing a Throttle Body Alignment on Cable-Throttle Cars:
These are cars with a physical cable between the accelerator and the throttle, but WITHOUT an ISV. Some examples of such cars would be '97-99 Audi A4/VW Passat 1.8T.
Turn the key on but do not start the car.
[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Group 098
[Go!]
[Switch to basic settings]
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
Click the [Switch to Meas. Blocks] button and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
--------------------------------------------------------------------------------
Procedure for performing a Throttle Body Alignment on DBW Cars using KWP-1281:
(Check to see if the engine speaks KWP-1281 by looking in the top left of the Open Controller Screen. Some examples of KWP-1281 engine controllers are 2000-2004 Golf/GTI/Jetta/New Beetle/Audit TT 1.8T)
Turn the key on but do not start the car.
[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Group 060
[Go!]
[Switch to basic settings]
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
Click the [Switch to Meas. Blocks] button and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
--------------------------------------------------------------------------------
Procedure for performing a Throttle Body Alignment on DBW Cars using KWP-2000:
(Check to see if the engine speaks KWP- 2000 by looking in the top left of the Open Controller Screen Some examples of KWP-2000 engine controllers are 2002+ Audi A4, 2002+ VW Passat, and Touareg)
Turn the key on but do not start the car.
[Select]
[01 - Engine]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
It should say "Basic Settings: OFF" on the top of your screen.
Click [ON/OFF/Next] to turn on Basic Settings.
It should now say "Basic Settings: ON" on the top of your screen.
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switched basic settings on. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
Click [ON/OFF/Next] to turn off Basic Settings.
It should now say "Basic Settings: OFF" on the top of your screen
Click the [Done, Go Back] button and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
lz2aii написа:Еднaкви сa нa ширинa и височинa. Нa дължинa по-якaтa е с 4-5 см по-дългa. Бaтериятa е Fiamm, прaвенa уж в Итaлия. Преднaтa ми беше същaтa, но 55 aч. и изкaрa 6 години. Все още държи, но е слaбa зa тaзи колa.
Незнам колега, разлика от 20 ампера е доста голяма и незнам как ще се запазят размерите на по малката батерия. Аз не бих купил такова живоно.
Карам Пасата с 72 Ампера Варта- голяма колкото 75

- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Понеже стaнa късно, утре по светло ще му измеря рaзмерите и ще ги нaпишa тук. Преди дa го сложa в колaтa обaче, ги нaложих двaтa и имaхa рaзликa сaмо в дължинaтa.
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: Нед 05 дек 2010 10:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
100 ампера си влиза. Аз съм с 100 ампера на B5.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Странен случай от вчера. При рязко спиране се чува от педала на спирачките звук подобен на угъване на гумен материал. Преднити дискове и накладки са на 5ХИЛ., задните на по 2хил. Няма стържене като на стар диск примерно. Някой имал ли е нещо подобно ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта