Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dimovip
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR
Местоположение: Бургас

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот dimovip » Вто 23 дек 2014 7:37


Случвало му сА е , ама може да е от много неща.Пък и за голф си има отделен раздел.




phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот phantom_ » Вто 23 дек 2014 8:41


EasEr написа:колеги имам следния проблем паля и като въртя волана и от пред в предницата се чува някакво пукане в неподвижно състояние от какво може да е на някой случвало ли му са е :redface


Шарнир,тампон кормилен накрайник :rolleyes Все нещо и има,карай я на майстор :th_up


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6268
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 23 дек 2014 10:14


crank1968 написа:100 ампера не е ли много?! Аз едвам днес изкарах моя, като почиствах отводнителните канали.

ампер/часа :a045


Потребителски аватар
dimovip
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR
Местоположение: Бургас

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот dimovip » Вто 23 дек 2014 11:10


phantom_ написа:
EasEr написа:колеги имам следния проблем паля и като въртя волана и от пред в предницата се чува някакво пукане в неподвижно състояние от какво може да е на някой случвало ли му са е :redface


Шарнир,тампон кормилен накрайник :rolleyes Все нещо и има,карай я на майстор :th_up
макферсони, лагери и т.н.


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот KBK » Вто 23 дек 2014 14:17


crank1968 написа:Колеги, имам едно въпрос че защо като изключа акумулатора, после като го включа ми играят оборотите. Днес почистих аквариума с прословутите тапи на дупките, че се наводних. Та включих акумулатора и започнаха да играят оборотите на свободна.

Дросела се адаптира.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот lz2aii » Вто 23 дек 2014 14:27


Подкрепям горното мнение. Някъде бях чел из форума за подобно явление и това се оказа. Понеже не бях сигурен на 100% и затова не взех становище веднага.
Относно акумулатора: Днес се сдобих с нова батерия - 75Ач, 730А. На ширина и височина е същия като стария 55 Ач (от една и съща марка са). Влезе си като "у тях", без да махам кората под чистачките.
Едит: Оказа се, че нямам скоба - на металната основа в ляво от батерията има отвор с вътрешна резба, но там няма завито нищо. Предполагам, че скобата представлява болт с планка, която стяга долната част на акумулатора. Простоя нямам, но не мисля, че е фатално.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 23 дек 2014 15:31


Липсва ти планката, но не е много добре без нея. Ще опира в ваккум тръбата на сервото и ще се мести на ляво/ дясно. А особено за по големите батерии.

За пръв път чувам от тебе колега че 55 амперова батерия е голяма колкото 75 часовата ??? Това незнам кака е постигнато, дори и необслужваемите батерии пак са с пропорционална големина в зависимост от амперите си.

Имаше едно време едни акута- Такси серия на Старт, които уж бяха 60 за 65 амперa. Та накрая се оказвха и нескопосани.

Каква марка е тази компресирана батерия колега ?

Последна промяна от kossis на Вто 23 дек 2014 19:44, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот lz2aii » Вто 23 дек 2014 15:38


Еднaкви сa нa ширинa и височинa. Нa дължинa по-якaтa е с 4-5 см по-дългa. Бaтериятa е Fiamm, прaвенa уж в Итaлия. Преднaтa ми беше същaтa, но 55 aч. и изкaрa 6 години. Все още държи, но е слaбa зa тaзи колa.


Потребителски аватар
crank1968
Мнения: 105
Регистриран на: Нед 18 ное 2012 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот crank1968 » Вто 23 дек 2014 16:15


KBK написа:
crank1968 написа:Колеги, имам едно въпрос че защо като изключа акумулатора, после като го включа ми играят оборотите. Днес почистих аквариума с прословутите тапи на дупките, че се наводних. Та включих акумулатора и започнаха да играят оборотите на свободна.

Дросела се адаптира.

А защо е нужна тази адаптация и как става тя.Поздрави


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот KBK » Вто 23 дек 2014 19:11


1. How-To: Throttle Body Alignment
This procedure details how to perform a Throttle Body Alignment (TBA) on many VW/Audi vehicles. This procedure cycles the motorized throttle body through various states (idle, part throttle, WOT) to relearn their positions. Some examples of reasons to perform a TBA:
The vehicle's battery has been disconnected and re-connected
The ECU has been removed and reinstalled
The Throttle Body has been cleaned or removed and reinstalled
The Accelerator Pedal has been removed and reinstalled
In some vehicles, the car will not run correctly, or may not run at all without performing a TBA after one of the above operations. The TBA can be performed on both Drive-By-Wire (DBW or E-gas) as well as Cable-throttle cars as long as there is no Idle Stabilization Valve (ISV). If there is an ISV, then there is no motorized control of the throttle at all. Typically, '96-'99 VW/Audi have motorized Cable-throttle, and '00+ VW/Audi have DBW. Obviously, there are some exceptions.
There are certain test conditions that must be met before doing a TBA:
No DTC's in the Engine Controller
Battery voltage at least 11.5 V
Throttle must be at idling position (keep your foot off the gas pedal)
Throttle body part must not be dirty (carbonized).
Coolant temperature must be between 5 and 95C
--------------------------------------------------------------------------------
Procedure for performing a Throttle Body Alignment on Cable-Throttle Cars:
These are cars with a physical cable between the accelerator and the throttle, but WITHOUT an ISV. Some examples of such cars would be '97-99 Audi A4/VW Passat 1.8T.
Turn the key on but do not start the car.
[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Group 098
[Go!]
[Switch to basic settings]
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
Click the [Switch to Meas. Blocks] button and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
--------------------------------------------------------------------------------
Procedure for performing a Throttle Body Alignment on DBW Cars using KWP-1281:
(Check to see if the engine speaks KWP-1281 by looking in the top left of the Open Controller Screen. Some examples of KWP-1281 engine controllers are 2000-2004 Golf/GTI/Jetta/New Beetle/Audit TT 1.8T)
Turn the key on but do not start the car.
[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Group 060
[Go!]
[Switch to basic settings]
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
Click the [Switch to Meas. Blocks] button and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
--------------------------------------------------------------------------------
Procedure for performing a Throttle Body Alignment on DBW Cars using KWP-2000:
(Check to see if the engine speaks KWP- 2000 by looking in the top left of the Open Controller Screen Some examples of KWP-2000 engine controllers are 2002+ Audi A4, 2002+ VW Passat, and Touareg)
Turn the key on but do not start the car.
[Select]
[01 - Engine]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
It should say "Basic Settings: OFF" on the top of your screen.
Click [ON/OFF/Next] to turn on Basic Settings.
It should now say "Basic Settings: ON" on the top of your screen.
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switched basic settings on. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
Click [ON/OFF/Next] to turn off Basic Settings.
It should now say "Basic Settings: OFF" on the top of your screen
Click the [Done, Go Back] button and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 23 дек 2014 19:48


lz2aii написа:Еднaкви сa нa ширинa и височинa. Нa дължинa по-якaтa е с 4-5 см по-дългa. Бaтериятa е Fiamm, прaвенa уж в Итaлия. Преднaтa ми беше същaтa, но 55 aч. и изкaрa 6 години. Все още държи, но е слaбa зa тaзи колa.


Незнам колега, разлика от 20 ампера е доста голяма и незнам как ще се запазят размерите на по малката батерия. Аз не бих купил такова живоно.

Карам Пасата с 72 Ампера Варта- голяма колкото 75 :Mr Green Fun , обслужваема и знам че е яка. Тоя Фиам, е като Бошовете -силвър и тнт. По добър е от Българските, но не е много ясен къде е правн и с какво качество.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот lz2aii » Вто 23 дек 2014 20:55


Понеже стaнa късно, утре по светло ще му измеря рaзмерите и ще ги нaпишa тук. Преди дa го сложa в колaтa обaче, ги нaложих двaтa и имaхa рaзликa сaмо в дължинaтa.


z_chakarov
Мнения: 197
Регистриран на: Нед 05 дек 2010 10:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот z_chakarov » Сря 24 дек 2014 8:20


100 ампера си влиза. Аз съм с 100 ампера на B5.


Потребителски аватар
Netasq
Мнения: 336
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Netasq » Пет 26 дек 2014 11:48


Странен случай от вчера. При рязко спиране се чува от педала на спирачките звук подобен на угъване на гумен материал. Преднити дискове и накладки са на 5ХИЛ., задните на по 2хил. Няма стържене като на стар диск примерно. Някой имал ли е нещо подобно ?


Потребителски аватар
DaDiablo
Мнения: 676
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 22:50
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DaDiablo » Пет 26 дек 2014 12:52


А педала рита ли те докато го чуваш тоя звук?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта