Проблем с инверторен климатик Panasonic CS-E12BKP
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Проблем с инверторен климатик Panasonic CS-E12BKP
Размрази го сам. Включи на студено и отоплявай вътрешния сензор за температура. Ако всичко друго с климатика е наред, то след около 30мин сам ще се размрази.
После си го пусни на топло и наблюдавай дали ще влезе в режим на размразяване през първия работен час.
После си го пусни на топло и наблюдавай дали ще влезе в режим на размразяване през първия работен час.
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 445
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с инверторен климатик Panasonic CS-E12BKP
Много умен съвет!?
Само не знам по време на това ръчно размразяване какво ще направи колегата ако се отчупи някое парче лед и счупи перката на външния вентилатор или я разбалансира(често ми се е случвало да опрявам такива поразаи - причинени от не особено умни клиенти).
Съвет към колегата със замразналия панасоник - ако имате достъп до външното тяло го поляите с топла вода(предварително го изключето от захранването) или с водоструйка ако имате. Пистолет за горещ въздух също може да се използва или домакинска пароструйка.
Само не знам по време на това ръчно размразяване какво ще направи колегата ако се отчупи някое парче лед и счупи перката на външния вентилатор или я разбалансира(често ми се е случвало да опрявам такива поразаи - причинени от не особено умни клиенти).
Съвет към колегата със замразналия панасоник - ако имате достъп до външното тяло го поляите с топла вода(предварително го изключето от захранването) или с водоструйка ако имате. Пистолет за горещ въздух също може да се използва или домакинска пароструйка.
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Проблем с инверторен климатик Panasonic CS-E12BKP
Не желая да влизам в каквато и да е полемика, но най-грешното действие е поливане с гореща вода.
Може ли да дадете и една идея за размразяване на външно тяло, до което няма (лесен) достъп през зимния сезон.
Може ли да дадете и една идея за размразяване на външно тяло, до което няма (лесен) достъп през зимния сезон.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Проблем с инверторен климатик Panasonic CS-E12BKP
Не искам да го размразя, а да дойде техник от София да провери защо не се размразява сам. Имам печка на дърва и няма да умрем от студ.
Последна промяна от radi_nrj на Чет 01 яну 2015 19:28, променено общо 1 път.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем с инверторен климатик Panasonic CS-E12BKP
За размразяване климатика трябва да се пусне на студено и без външен вентилатор. Вентилатора трябва да се спре не само заради риска от счупване, а най-вече за да не издухва топлината далеч от леда, който искаме да стопим.
Ако имате някаква представа от жици можете да прекъснете захранването на четирипътния вентил и захранването на вентилатора. Повечето домашни климатици са със захранване до вътрешното тяло, оттам тръгват 5 жици към външното тяло. Трябва да отворите вътрешното тяло и да ги откачите от клемите. После пускате климатика да работи докато прецените, че външното тяло е достатъчно чисто. Ако достъпа е удобен е най-лесно с топла вода.
Ако имате някаква представа от жици можете да прекъснете захранването на четирипътния вентил и захранването на вентилатора. Повечето домашни климатици са със захранване до вътрешното тяло, оттам тръгват 5 жици към външното тяло. Трябва да отворите вътрешното тяло и да ги откачите от клемите. После пускате климатика да работи докато прецените, че външното тяло е достатъчно чисто. Ако достъпа е удобен е най-лесно с топла вода.
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 445
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с инверторен климатик Panasonic CS-E12BKP
ktamen написа:Ако имате някаква представа от жици можете да прекъснете захранването на четирипътния вентил и захранването на вентилатора. Повечето домашни климатици са със захранване до вътрешното тяло, оттам тръгват 5 жици към външното тяло. Трябва да отворите вътрешното тяло и да ги откачите от клемите. После пускате климатика да работи докато прецените, че външното тяло е достатъчно чисто. Ако достъпа е удобен е най-лесно с топла вода.
Съгласен, с леко уточнение, че това важи само за обикноведни (не инверторни) климатизатори. Но повечето по нови домашни климатизатори са инверторни.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с инверторен климатик Panasonic CS-E12BKP
Колегата е прав, при инверторните управлението с процесора и всичко е навън.
Моят климатик е инверторен и се обледява само ако е на слабо, т.е. когато съм го оставил да поддържа тепература в стаята. Размразяването не е по време, а следи разни параметри, включително и натоварване. Когато не е натоварен, "не вижда" за необходимо да се разскрежава... Когато времето навън е влажно и студено започва да трупа лед. Когато го усетя, слагам го на 30 градуса и не след дълго той сам се "сеща"
.
Иначе ако има нужда- маркуча с топла вода. Но не пръскайте много силно, особенно с пароструйка, особенно на инверторните, че платката с инвертора, пък и тая с процесора не са херметически затворени. Даже често, погледнато отдолу са си отворени и многото пръскане може да "замръзи"
климатика за още по-дълго.
Моят климатик е инверторен и се обледява само ако е на слабо, т.е. когато съм го оставил да поддържа тепература в стаята. Размразяването не е по време, а следи разни параметри, включително и натоварване. Когато не е натоварен, "не вижда" за необходимо да се разскрежава... Когато времето навън е влажно и студено започва да трупа лед. Когато го усетя, слагам го на 30 градуса и не след дълго той сам се "сеща"

Иначе ако има нужда- маркуча с топла вода. Но не пръскайте много силно, особенно с пароструйка, особенно на инверторните, че платката с инвертора, пък и тая с процесора не са херметически затворени. Даже често, погледнато отдолу са си отворени и многото пръскане може да "замръзи"

- vovo6808
- Мнения: 344
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
- Автомобил: VW GOLF MK3
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: РУСЕ
Re: Проблем с инверторен климатик Panasonic CS-E12BKP
Здравейте колеги и ЧНГ.Искам да попитам нормално ли е климатика да се размразява през 30-35 мин.Климатика е Финлукс неинверторен 12-ка.
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с инверторен климатик Panasonic CS-E12BKP
Ъъъъ тези може и на 5 мин да размразяват зависи как им е написана програмата
- vovo6808
- Мнения: 344
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
- Автомобил: VW GOLF MK3
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: РУСЕ
Re: Проблем с инверторен климатик Panasonic CS-E12BKP
За конкретната марка ли говориш или въобще за неинверторните.Ползвам от 6г.и един GREE,но той спира много рядко да се размразява.
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Проблем с инверторен климатик Panasonic CS-E12BKP
Такова заскрежаване се получава понякога и с нашия инверторен Toshiba в случай, че ползваме функцията ЕКО - вентилатора на външното тяло работи постоянно на ниска скорост, а вътре - според градусите. Размразява се след изключването на Еко-режима.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Проблем с инверторен климатик Panasonic CS-E12BKP
Пробвах го на всички режими и дефроста не тръгна.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с инверторен климатик Panasonic CS-E12BKP
Ради, ти си технически грамотен човек, не просто ами смятам на високо ниво. Ако ти се занимава и имаш време и желание, сигурен съм че би могъл да се справиш много по-добре от техника. Има датчик за температура, монтиран на топлообменника на външното тяло (изпарител в случая), провери го, както и спойките на платката около съответния му куплунг, както и останалите спойки. Платката е много примитивна и грозна, едностранна, гетинакс ( най-често) и от вибрациите често нещо прекъсва.
ПП Потърси описание, може и схема да откриеш в нета, очаквай 10-на килоома на датчика при 20 градуса.
ПП Потърси описание, може и схема да откриеш в нета, очаквай 10-на килоома на датчика при 20 градуса.
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: Проблем с инверторен климатик Panasonic CS-E12BKP
Моя при средна температура -6 градуса размразява 1път на ден ,вътре го правя на 24 градуса .
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта