Zinoto написа:....Дори и да бяха 1000 вата, площта на тези 4 мм подаваща се свещ ....
Площта на нагревателя няма значение за отделената топлина, а само мощността ... според физиката.
Zinoto написа:.... защото както каза въздуха не провежда лесно и бързо топлина ....
Казах нещо съвсем друго ...
И с още някои неща от това надолу не съм съгласен
Zinoto написа:.... Няма смисъл да спорим, понеже няма как да проведем нагледен експеримент, както обикновено истината е някъде по-средата. Дори и да бяха 1000 вата, площта на тези 4 мм подаваща се свещ за 5-10 секунди /при комън рейл още по-малко/ как ще нагрее буталото без да се опира в него?! Вярно е, че въздуха е малко, но нали не мислиш, че на единия цилиндър, от двата в които буталата са горе впръсква нафта още със завъртането на коляновия вал с 5 градуса, а при комън рейл са нужни поне 2 оборота на двигателя. В единия цилиндър буталото е на около 9 см. от свещта, какво е нагряла свеща? Съвсем малко въздух около нея, защото както каза въздуха не провежда лесно и бързо топлина и разпръсквача от едната страна, но съвсем леко, при движението нагоре на буталото се загрява въздуха, при впръскването нафтата също е много студена, нито има време, нито разпръсквача се е загрял толкова, че да се впръска нафтата с температура 20-30 или повече градуса. В другия цилиндър се всмуква студен въздух от вън, тъй че никаква топлина не остава. Основния фактор за заплването не е даже свещта, а налягането и температурата. Изпарената нафта от свещта помага за това налягане, а не че пали нафтата. Когато помпата не дава нужното количество и налягане за старт дори и с нови свещи паленето е трудно. Доста теми има за труден старт с перфектни свещи....
Но за другите неща спор няма, особенно за това :
Zinoto написа:....както обикновено истината е някъде по-средата....
си напълно прав.
