Голф 3 1.9 ТДИ 1Z много трудно палене(с видео!!!) РЕШЕНА

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mtm_golf
Мнения: 271
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: -Решена- Голф 3 1.9 ТДИ 1Z много трудно палене(с видео!!

Мнениеот mtm_golf » Сря 07 яну 2015 21:20


KadROo написа:Аз едно не мога да разбера защо се филмирате да ги подгрявате тези дизели по 200 пъти.... Колкото по - студено е толкова по - дълго време подгрява и обратното. Няма никаква полза да подгрявате повече от един път. Или ще запали или няма.



:th_up




nanobanano
Мнения: 367
Регистриран на: Нед 29 апр 2012 20:30
Автомобил: Vento 1.9TDI Smart 600cc 1999
Двигател: AHU 1997
Местоположение: Asenovgrad,Plovdiv

Re: Голф 3 1.9 ТДИ 1Z много трудно палене(с видео!!!) -Решен

Мнениеот nanobanano » Сря 07 яну 2015 21:23


И ако се подгрява повече няма да запали по-лесно?


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 3 1.9 ТДИ 1Z много трудно палене(с видео!!!) -Решен

Мнениеот Zinoto » Сря 07 яну 2015 21:28


Може да е една идея по-лесно, но ако не запали с един подгрев и с 5 няма да запали, а колко скъсяваш живота на свещите, бушона и на релето...


nanobanano
Мнения: 367
Регистриран на: Нед 29 апр 2012 20:30
Автомобил: Vento 1.9TDI Smart 600cc 1999
Двигател: AHU 1997
Местоположение: Asenovgrad,Plovdiv

Re: Голф 3 1.9 ТДИ 1Z много трудно палене(с видео!!!) -Решен

Мнениеот nanobanano » Сря 07 яну 2015 21:32


Но пък щадиш акумулатора ,стартера,а може би и двигателя.И ако свещите бушона и релето струват под сто лева,то другите неща са малко по-скъпички.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 3 1.9 ТДИ 1Z много трудно палене(с видео!!!) -Решен

Мнениеот Zinoto » Сря 07 яну 2015 21:45


Глупости, нищо не щадиш, освен това и стартера и акумулатора са консумативи, а да откриеш проблема, когато не ти греят свещите и да смениш комплект качествени свещи... по 30 лева бройката? Стартера се прави за 40 лева. Ако беше вярно щеше да има инструкция в книжката на автомобила при -5 градуса подгрявай 2 пъти, при -10 3 пъти, при - 15 4 пъти и така нататък. Свеща нищо не успява да нагрее, целта и е нафтата като попадне по нея да се изпари и при следващия ход на буталото с нарастването на температурата да се възпламени.


nanobanano
Мнения: 367
Регистриран на: Нед 29 апр 2012 20:30
Автомобил: Vento 1.9TDI Smart 600cc 1999
Двигател: AHU 1997
Местоположение: Asenovgrad,Plovdiv

Re: Голф 3 1.9 ТДИ 1Z много трудно палене(с видео!!!) -Решен

Мнениеот nanobanano » Сря 07 яну 2015 21:47


Мога да поспоря за другите работи,но няма след като написа какво всъщност е подгряването,с което не съм запознат.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Голф 3 1.9 ТДИ 1Z много трудно палене(с видео!!!) -Решен

Мнениеот Водния дух1 » Чет 08 яну 2015 10:20


Колеги аз също подгрявам 1 път ,баче си мисля ,че ако някоя сяещ загрява по бавно ,двоиното подгряване в големия студ е по добре.Чувал сум ,че има по ''бавни'' и по ''бързи'' свещи.


Потребителски аватар
ej0
Мнения: 143
Регистриран на: Съб 02 фев 2013 22:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: BMR
Местоположение: Шумен,Шумния град

Re: Голф 3 1.9 ТДИ 1Z много трудно палене(с видео!!!) -Решен

Мнениеот ej0 » Чет 08 яну 2015 11:29


Добре де колеги къде се намира тоя бушон ?
Смисъл на мястото на бушоните или някъде другаде ? :death


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3111
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Голф 3 1.9 ТДИ 1Z много трудно палене(с видео!!!) -Решен

Мнениеот georgebonev » Чет 08 яну 2015 11:50


http://a2resource.com/electrical/CE2.html
Зад бушоните и релетата, където са буксите.
Горе в дясно на картинката, Z1 позиция - Injector Power (1990+ 8v), Glow Plug Fuse (diesel), inlet manifold pre-heat (carb).


Потребителски аватар
ej0
Мнения: 143
Регистриран на: Съб 02 фев 2013 22:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: BMR
Местоположение: Шумен,Шумния град

Re: Голф 3 1.9 ТДИ 1Z много трудно палене(с видео!!!) -Решен

Мнениеот ej0 » Чет 08 яну 2015 11:55


благодаря за бързия отговор колега обаче бушоните и релетата как да ги махна за да проверя бушона или без да се махне се виждат (малко тъп въпрос ще ме извиняваш) :redface


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Голф 3 1.9 ТДИ 1Z много трудно палене(с видео!!!) -Решен

Мнениеот milmar » Чет 08 яну 2015 12:13


Zinoto написа:....Свеща нищо не успява да нагрее, целта и е нафтата като попадне по нея да се изпари и при следващия ход на буталото с нарастването на температурата да се възпламени.



Е, свещта си подгрява не само нафтата да се изпари, което е основното, подгрява си и целия обем на цилиндъра. Моля, моля, но в обем колкото кутия от пастет да тикнеш нагревател 100-200W за 10сек, ще се нагрее не само въздуха ами и буталото :a045 !
Но е факт, че дизел от 1Z нагоре ако не запали с едно подгряване, няма да запали и с 5. А палещия с един подгрев двигател, има малко и несъществено подобрение, ако го подгряваш повече.
При предкамерните обаче не е съвсем така, там си има доста значение, особенно ако липсва една свещ :smile .


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 3 1.9 ТДИ 1Z много трудно палене(с видео!!!) -Решен

Мнениеот Zinoto » Чет 08 яну 2015 14:03


Има една подробност, че свеща се показва 4-5 милиметра в горивната камера и колкото успее да нагрее като завъртиш на стартер да засмучи от вън -10 градуса дали в долна мъртва точка ще е повече от -9? Челото на буталото няма как да се стопли от свеща, най малкото защото е метал и веднага провежда топлината надолу. Не е хубаво да се чака и релето, въпреки, че свеща не истива моментално.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Голф 3 1.9 ТДИ 1Z много трудно палене(с видео!!!) -Решен

Мнениеот milmar » Чет 08 яну 2015 14:36


Когато чакаме подгрева няма навлизане на студен въздух, защото не въртим двигателя. Освен това въздухът има много малък специфичен топлинен капацитет, сравнен с този на метала, не може толкова лесно да го охлади, освен ако е безспирен поток, като при радиатора с перката :smile . А материалите, дори металите не са идеални проводници на топлина, в противен случай нямаше двигателя да е надупчен като швейцарско сирене и от всякъде му да тече вода, щеше да има най-долу една тавичка с вода, а всичко нагоре щеше да е един монолитен метал, с тук-таме дупка за масълце :biggrin .
Така или иначе, факт е че за 10-15 сек се "вкарва" в цилиндрите топлина, създадена от почти 1000W (първоначално, после мощността леко пада)


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 3 1.9 ТДИ 1Z много трудно палене(с видео!!!) -Решен

Мнениеот Zinoto » Чет 08 яну 2015 15:08


Няма смисъл да спорим, понеже няма как да проведем нагледен експеримент, както обикновено истината е някъде по-средата. Дори и да бяха 1000 вата, площта на тези 4 мм подаваща се свещ за 5-10 секунди /при комън рейл още по-малко/ как ще нагрее буталото без да се опира в него?! Вярно е, че въздуха е малко, но нали не мислиш, че на единия цилиндър, от двата в които буталата са горе впръсква нафта още със завъртането на коляновия вал с 5 градуса, а при комън рейл са нужни поне 2 оборота на двигателя. В единия цилиндър буталото е на около 9 см. от свещта, какво е нагряла свеща? Съвсем малко въздух около нея, защото както каза въздуха не провежда лесно и бързо топлина и разпръсквача от едната страна, но съвсем леко, при движението нагоре на буталото се загрява въздуха, при впръскването нафтата също е много студена, нито има време, нито разпръсквача се е загрял толкова, че да се впръска нафтата с температура 20-30 или повече градуса. В другия цилиндър се всмуква студен въздух от вън, тъй че никаква топлина не остава. Основния фактор за заплването не е даже свещта, а налягането и температурата. Изпарената нафта от свещта помага за това налягане, а не че пали нафтата. Когато помпата не дава нужното количество и налягане за старт дори и с нови свещи паленето е трудно. Доста теми има за труден старт с перфектни свещи.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Голф 3 1.9 ТДИ 1Z много трудно палене(с видео!!!) -Решен

Мнениеот milmar » Чет 08 яну 2015 15:19


Zinoto написа:....Дори и да бяха 1000 вата, площта на тези 4 мм подаваща се свещ ....

Площта на нагревателя няма значение за отделената топлина, а само мощността ... според физиката.

Zinoto написа:.... защото както каза въздуха не провежда лесно и бързо топлина ....

Казах нещо съвсем друго ...

И с още някои неща от това надолу не съм съгласен

Zinoto написа:.... Няма смисъл да спорим, понеже няма как да проведем нагледен експеримент, както обикновено истината е някъде по-средата. Дори и да бяха 1000 вата, площта на тези 4 мм подаваща се свещ за 5-10 секунди /при комън рейл още по-малко/ как ще нагрее буталото без да се опира в него?! Вярно е, че въздуха е малко, но нали не мислиш, че на единия цилиндър, от двата в които буталата са горе впръсква нафта още със завъртането на коляновия вал с 5 градуса, а при комън рейл са нужни поне 2 оборота на двигателя. В единия цилиндър буталото е на около 9 см. от свещта, какво е нагряла свеща? Съвсем малко въздух около нея, защото както каза въздуха не провежда лесно и бързо топлина и разпръсквача от едната страна, но съвсем леко, при движението нагоре на буталото се загрява въздуха, при впръскването нафтата също е много студена, нито има време, нито разпръсквача се е загрял толкова, че да се впръска нафтата с температура 20-30 или повече градуса. В другия цилиндър се всмуква студен въздух от вън, тъй че никаква топлина не остава. Основния фактор за заплването не е даже свещта, а налягането и температурата. Изпарената нафта от свещта помага за това налягане, а не че пали нафтата. Когато помпата не дава нужното количество и налягане за старт дори и с нови свещи паленето е трудно. Доста теми има за труден старт с перфектни свещи....


Но за другите неща спор няма, особенно за това :
Zinoto написа:....както обикновено истината е някъде по-средата....
си напълно прав.
:th_up



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта