1з няколко въпроса

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: 1з няколко въпроса

Мнениеот valiosport » Нед 11 яну 2015 15:55


Братле(DidoTDI), най-вероятно ще го смена термостатчето, но искам да взема оригинален от VW, а тук наблизо няма откъде, има и друга причина да карам още с този термостат, както казах лятото карам повече и с този термостат колата стои по-студена, та дори и на 90 градуса да ти е водата в жегата, температурата на маслото се покачва, което не е много добре и при продължително натоварване на по-висока температура маслото си губи свойствата...
Това съм го забелязъл на другата ми кола, която има манометри на таблото за налягане и температура на маслото, манометрите са си оригиналните в таблото не са слагани, за да не измерват правилно, когато вися в някое задръстване примерно водата си стои на 90-95, колата включва перки да охлажда, но маслото вдига над 110 градуса...
При ТДИ-то има топлообменник под филтъра, може и да не загрява толкова, кой знае... Сега съм намислил с тази цел да си сложа уредчета за налягане и температура на маслото както и бууст-метър на бегачката :love.vw
Ejo, пишеш че трудно палела сутрин, според мен нещо не е както трябва, колегата ми има Венто(1Z) и миналата зима го палеше с 4 изгорели свещи на -7 -8 градуса. :Mr Green Fun :Mr Green Fun За мен това е много корав мотор и ако всичко му е наред, ГНП-то, дюзи, компресия пали и без свещи... :love.vw
После продаде Вентото и си купи Пасат като твоя със същия мотор и като се кача някой път в Пасат-а и като подгрява в студа, плафона не "примижава" изобщо и подозирам че са му изгорели свещите, но няма ядове с паленето, все пак това е немската сила VW :vw_shamp :vwknee :vwknee




Потребителски аватар
ej0
Мнения: 143
Регистриран на: Съб 02 фев 2013 22:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: BMR
Местоположение: Шумен,Шумния град

Re: 1з няколко въпроса

Мнениеот ej0 » Нед 11 яну 2015 19:55


Бе то и при мен няма проблеми,но се мъчи стартера за акуто да не говорим :Mr Green Fun ,но за буст метъра ще го сложа па на пролет сиг ще си купя сеат леон арл или г4 пак същия мотор нищо чудно да е ГТИ :11 :mhihi


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: 1з няколко въпроса

Мнениеот valiosport » Нед 11 яну 2015 20:41


Aко ще е Сеат търси Ibiza 1.9 160(BPX), а ако ще е голф 4 GTI ама дизеловото GTI :11
Колкото до въртенето на стартера, аз като го оставя 3-4 дни без да паля и стартера едвам завърта, на пролет съм намислил да сложа колкото се може по-голям акумулатор(максимално голям) колкото се побере в тавата, алтернатора си ми е 120А. Дизела му трябва як акумулатор през зимата. Комшията има голф 3 AAZ и го кара с 40AH акумулаторче, но вечер го прибира на топло :respekt

Последна промяна от gr_kanev на Нед 11 яну 2015 20:43, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение - освен бутон "Цитирай", има и бутон "Нов отговор" - използвай го !


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: 1з няколко въпроса

Мнениеот drago_tr » Вто 13 яну 2015 9:43


DidoTDI написа:
......... До 10 минути каране без значение градско или извънградско съм на 90 градуса без отиване над 2000 оборота, докато двигателя е студен.


Колега didoTDI
Ако това е вярно....продавам си голфа и си купувам OPEL. :mhihi
Както си го описал, това е абсолютно невъзможно при минусови температури, при тази кола, при този двигател и при пуснато парно на топло и вентилатор на 1.
Не знам колко човека са повярвали. :screwy


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: 1з няколко въпроса

Мнениеот milmar » Вто 13 яну 2015 12:59


Може да става въпрос за през лятото, кой е говорил за минусови температури :mhihi .
Аз тази зима съм с подгрев и мога да се похваля, че при минус 10 градуса за 10-тина минути градско стигам 80-85 :th_up. Като огася двигателя при още работещ подгрев и няма циркулация на антифриза, подгревните свещи клокочат отпред в "чайника" докато изтинат. Обаче миналата зима при същите условия рядко качваше 50. Освен това "загрявам" и на място, дори при парно на макс :biggrin . Като спра на кръстовище и видя Опел обаче, малко качвам оборотите, че ремъка скърца и ме излага :mrgreen .


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: 1з няколко въпроса

Мнениеот valiosport » Вто 13 яну 2015 13:40


Milmar, 1Z доколкото знам няма подгревни свещи на антифриза. Имам въпрос, понеже почти не ми загрява ТДИ-то, как да разбера дали греят моите свещи, кое ги включва, мотора ми е помпа-дюза, свещите са ми здрави, пробвал съм ги с пробна лампа, но много трудно ми загрява колата за 10 минути не мога и 70 градуса да стигна, максимум 60. Има ли вероятност свещите да са изгорели и като ги тествам с лампа, лампата да свети ? :gruebel


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: 1з няколко въпроса

Мнениеот milmar » Вто 13 яну 2015 14:10


valiosport написа:Milmar, 1Z доколкото знам няма подгревни свещи на антифриза...

1Z има по принцип, но е опция и аз на моята италианска 1Z нямах. Компа си е предвиден да управлява, но не е окабелено. Аз отначало мислех да направя оригиналното управление, но после реших да си направя аз подгрев, така както "ме кефи", да сработва не при -5 градуса ами още при 20, да работи до 70 градуса, а не до 50, да има всякакви защити и блокировки. Освен това всичко да мога да си го настройвам и препрогамирам докато стане както искам. Имах свободно време и си я проектирах, така както ми харесва на мен.

Как да разбереш дали греят:
1. пробваш дали работят- с лампа, или както аз бих направил с жица 4мм2 от плюса на акумулатора. Ако е здрава, вижда се как искри и като задържиш, след 5-10сек се чува клокочене. Така другата, после третата icon_idea . Омметри, осцилоскопи и спектрални аналаизатори, както и майстори-практици :mrgreen не ти трябват за това.
2. Палиш колата при студен двигател, и студено време :smile и с волтметър мериш на изходните клеми на релето или директно на свещите. Ако не ти се "появи" 12V, значи или компа по някаква причина не ги включва, или предпазителя е изгорял. Може да чуеш релето, ако щракне а не излезе 12V към свещите, най-вероятно предпазителя.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: 1з няколко въпроса

Мнениеот drago_tr » Вто 13 яну 2015 16:46


valiosport написа:.......1Z доколкото знам няма подгревни свещи на антифриза.:gruebel


Имат подгревни свещи....моят е австрийски голфа и има оргиналдъ. :th_up
На голфа не съм го побългарявал, но на пасата, които е италиански и също има такива свещи оригинално, подгревните свещи на антифриза, понеже все ми беше студено, съм ги направил да ги включвам ръчно и като достигне температурата до 55 градуса на антифриза автоматично да се изключват. Използвал съм за изключването, едни термодатчик (червен е на цвят) от пасат б3, които е към системата за подгряване на таралежа. Сработването на свещите става след като генератора тръгне, сложил съм и две релета за време да мога да разделя свещите да не се включват и трите едновременно и първата свещ, тръгва 30 сек. след като запали мотора, двугите две 45 сек. след като запали мотора.
Така че студено ли ми е...включвам си ги...хич не чакам компа да ми опредедя кога...как. Няколко зими вече съм така и грижи нямам.
Е това е идея, която аз съм реализирал и работи добре. На някой може да му е полезно :th_up
Ако се разровите...има тема някъде където съм описал как става :rolleyes


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: 1з няколко въпроса

Мнениеот valiosport » Вто 13 яну 2015 17:18


Преди малко прибрах голфа, след половин час от запалването успях да достигна 90 градуса и то при спряно парно, карам го до 2000-2200 оборота, но стъпвам педала почти до долу, бавно загрява тази кола и това си е... Външната температура беше 7 градуса :bishop :dontknow


DidoTDI
Мнения: 49
Регистриран на: Чет 20 мар 2014 20:30
Автомобил: Golf
Двигател:

Re: 1з няколко въпроса

Мнениеот DidoTDI » Вто 13 яну 2015 19:00


drago_tr написа:
DidoTDI написа:
......... До 10 минути каране без значение градско или извънградско съм на 90 градуса без отиване над 2000 оборота, докато двигателя е студен.


Колега didoTDI
Ако това е вярно....продавам си голфа и си купувам OPEL. :mhihi
Както си го описал, това е абсолютно невъзможно при минусови температури, при тази кола, при този двигател и при пуснато парно на топло и вентилатор на 1.
Не знам колко човека са повярвали. :screwy


1-во.Парното го пускам чак когато мина 80 градуса.(защо да го пускам преди да загрее водата? да ми духа студено?)
2-ро.Имам оригинални подгревни свещи на антифриза.
3-то.Не съм засичал точно времето, ОБАЧЕ пътя ми е 15 мин извънградско и точно на половината път съм на 90 градуса (И В НАЙ-ГОЛЕМИЯ СТУД който е имало до сега от 2010-та насам).
Ако искаш разгледай опелите. :bishop


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: 1з няколко въпроса

Мнениеот Водния дух1 » Вто 13 яну 2015 20:47


При мен кво стана.Миналата зима карам извън града и повече от 50 гр.не ще.Добре,сменяме термостат и за отрицателно време ,при минусови темп.90гр.прави. Вътре сауна....,обаче като дойде лятото ....на границата сме.Аха в големите жеги да хвърли водата.Пипам долния маткуч ...студен :eek .Отивам при маистора и му викам пак ще сменяме термостат,и той ми вика;зимата,ще умреш от студ.Ама го смени и сложи термостат,отварящ на 80гр.(по мое желание)и сега лятото си държи 80,85,а пук зимата 75,80 и пак си духа топло.Та мисълта ми е ,че ако ви е редовно парното и при 70,80 гр. би трябвало да топли добре и в жегите очите ви да не са постоянно в стрелката на темп.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: 1з няколко въпроса

Мнениеот drago_tr » Вто 13 яну 2015 21:12


Na pasat B3 1.8 моно бензинка....то същото и за дизелите със същите блокове и глави ...знаете ли че работната температура без да имате притеснения е в границите 90-105 градуса :c020


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: 1з няколко въпроса

Мнениеот milmar » Вто 13 яну 2015 21:17


Не е съвсем така, просто си попаднал на некачествен термостат. Ясно е, че от началото на отваряне до пълното отваряне на термостата има няколко градуса разлика, но те не могат да са причина за прегряване. Може и водната ти помпа да не осигурява необходимия дебит. Зимата няма проблем, но лятото да не успява.

ПП Това беше към по-горното мнение.

Последна промяна от milmar на Сря 14 яну 2015 9:23, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: 1з няколко въпроса

Мнениеот drago_tr » Вто 13 яну 2015 21:17


DidoTDI написа:......Не съм засичал точно времето......

Ами засечи го и тогава пиши. Ще вземеш да вкараш някой колега в излишни разходи... :screwy


Потребителски аватар
mastersound
Мнения: 331
Регистриран на: Чет 26 юни 2008 11:00
Автомобил: Vw Golf 3
Двигател: 1.9 TDI 1Z
Местоположение: Шумен

Re: 1з няколко въпроса

Мнениеот mastersound » Сря 14 яну 2015 8:08


ОФФТОПИК.

Последна промяна от mastersound на Пет 16 яну 2015 22:05, променено общо 2 пъти.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта