Това съм го забелязъл на другата ми кола, която има манометри на таблото за налягане и температура на маслото, манометрите са си оригиналните в таблото не са слагани, за да не измерват правилно, когато вися в някое задръстване примерно водата си стои на 90-95, колата включва перки да охлажда, но маслото вдига над 110 градуса...
При ТДИ-то има топлообменник под филтъра, може и да не загрява толкова, кой знае... Сега съм намислил с тази цел да си сложа уредчета за налягане и температура на маслото както и бууст-метър на бегачката

Ejo, пишеш че трудно палела сутрин, според мен нещо не е както трябва, колегата ми има Венто(1Z) и миналата зима го палеше с 4 изгорели свещи на -7 -8 градуса.
За мен това е много корав мотор и ако всичко му е наред, ГНП-то, дюзи, компресия пали и без свещи...
После продаде Вентото и си купи Пасат като твоя със същия мотор и като се кача някой път в Пасат-а и като подгрява в студа, плафона не "примижава" изобщо и подозирам че са му изгорели свещите, но няма ядове с паленето, все пак това е немската сила VW




. Като огася двигателя при още работещ подгрев и няма циркулация на антифриза, подгревните свещи клокочат отпред в "чайника" докато изтинат. Обаче миналата зима при същите условия рядко качваше 50. Освен това "загрявам" и на място, дори при парно на макс 

