Автомобила е ASZ-мотор, 131кс., 2002год. закупен преди 1 месец-нов внос.
Проблема е следния: при температури около 0гр. и студен старт, запалва с леко притрисане(прекъсване) на мотора и изпушва синкаво с мирис на сурова нафта. Това се влошава и съответно запалването става по-трудно, ако температурите паднат по-надолу, както беше преди седмица!
При всяко следващо палене нямам никакви проблеми, нито пуши или мирише, даже пали от раз, както топъл мотор!
Подгревните свещи ги проверих свалени и работят като проверих напрежението до тях и всичко е ОК. Акумулатора е нов 74Ah.
Разхода е добър за градско каране м/у 7 и 8л., вървежа е доста приличен и може да се каже, че всичко друго по голфа е доста добре, което го казва и диагностиката.
Моля за компетентни мнения, тъй като това изключително ме дразни и притеснява като мисля, че има някакъв проблем със студения старт!



Golf 4 1.9 TDI PD, ASZ, 02 г., мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при палене
-
- Мнения: 627
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал
Колега, имаш изгорели една или повече подгревни свещи.Сигурно не са проверени както трябва.
- vanesto
- Мнения: 6349
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал
Провери си лулите към свещите дали контактуват добре и си виж о-пръстените на дюзите, има теми по въпроса:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=405354&hilit=131+%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B5&start=60
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=422397&hilit=131+%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B5
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=405354&hilit=131+%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B5&start=60
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=422397&hilit=131+%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B5
- teddy
- Мнения: 716
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 8:29
- Автомобил: golf 4
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал
Както съм писъл по горе, свещите са проверени директно на акумулатора и зачервяват за около секунда. Колкото до лулите за запоени в последствие за свещите, тъй като имах съмнение за две! На този етап не се вижда решение на проблема, тъй като след консултация с доста велики майстори в Плевен няма отговор.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал
Колега този проблем при пд моторите е често заболяване с увеличаването на пробега на мотора. Пушека на студен мотор са подгревни свещи, О пръстени на дюзите, пикаеща или пшкаещи дюзи. Нямаш проблеми след загряване защото дюзата си влиза в допустимите норми от производителя. Трябва да се направи ваг ком и при студен старт за да се види какво става. Аз съм с 1.9 тди 131 коня автомат avf мотор и сутрешната миризма и пушек премахнах със смяна на О пръстените на дюзите и качественото им регулиране (зацепване към разпределителния вал). Смяна на застопоряващете ги болтове че с времето се разстягат и почват отклоненията а и може при повторен монтаж да се скъса някой. Сега като запаля колата пали от раз в студа (подгревните свещи са сменени, остана само да се провери температурния датчик отзад на мотора). Но понякога когато запаля само при първи старт (няма значение лято зима) усещам лека неравномерна работа на някоя дюза която препикава за 10 секунди. След това никакви проблеми колата върви, харчи нормално за автомат вече не пуши, милиграмите на празен ход со 0.6 h. Така че отиди при някой разбиращ дизелджия да ти хване проблема.
- teddy
- Мнения: 716
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 8:29
- Автомобил: golf 4
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал
Аз също имам съмнения за "О" пръстените на дюзите и последваща регулировка. Нивото на маслото си е в нормата поне за сега. Колкото до диагностика на дюзите са много близки до 0 което е нормално.
Къде евентуално мога да си купя/поръчам такъв комплект със стопорните болтове за 4-те дюзи?
Къде евентуално мога да си купя/поръчам такъв комплект със стопорните болтове за 4-те дюзи?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал
Не бързай да ги сменяш, това е сложен ремонт и много малко хора знаят как да го извършат правилно.
Застопоряващите болтове се купуват от представителство на VW.
Не разбрах дали колата пали лесно, ако пали трудно е много вероятно да е от тези О-пръстени, но щом казваш, че не ти смесва маслото с нафта не бързай да ги сменяш.
Моят съвет е да си прегледаш подгревните свещи и да затапиш ЕГР-а.
При мене имаше синкав пушек при първоначално стартиране и пушека продължаваше 2-3 минути след запалването, аз също като теб бях готов да сменям О-пръстените на дюзите, даже си бях купил всичко, но след затапване на ЕГР-а вече няма пушеци и характерната лютива миризма от аспуха изчезна.
Забравих да кажа, че при мен също имаше претрисане на мотора и то доста стабилно, при опит да потегля беше невъзможно по простата причина, че колата придърпва и върви на тласъци и винаги изчаквах да изчисти пушека и тогава потеглях леко.
Така че не е лошо да пробваш да затапиш ЕГР-а, това е доста по лесно, отколкото да сменяш О-пръстени на дюзи.
Застопоряващите болтове се купуват от представителство на VW.
Не разбрах дали колата пали лесно, ако пали трудно е много вероятно да е от тези О-пръстени, но щом казваш, че не ти смесва маслото с нафта не бързай да ги сменяш.
Моят съвет е да си прегледаш подгревните свещи и да затапиш ЕГР-а.
При мене имаше синкав пушек при първоначално стартиране и пушека продължаваше 2-3 минути след запалването, аз също като теб бях готов да сменям О-пръстените на дюзите, даже си бях купил всичко, но след затапване на ЕГР-а вече няма пушеци и характерната лютива миризма от аспуха изчезна.


Така че не е лошо да пробваш да затапиш ЕГР-а, това е доста по лесно, отколкото да сменяш О-пръстени на дюзи.

- teddy
- Мнения: 716
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 8:29
- Автомобил: golf 4
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал
На ЕГР-а съм му затапил притока на газове още в началото. При мен проблема е само при студен старт или точно когато подгрява свещите, тъй като при температура над 5гр. лампата за подгряване само пресветва - тогава нямам проблем! Когато изчаквам да подгрява свещите и след това запаля се случва всичко това, и то за секунда или части от секундата - изпушва и притриса/прекъсва, после нямам проблеми! Даже пробвах да изгася веднага след това, изчаквам малко, паля и нямам никакви ядове.
Лулите са запоени за свещите и пробвано с мултицет като идва напрежение, когато подгрява!
Лулите са запоени за свещите и пробвано с мултицет като идва напрежение, когато подгрява!
Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал
Също така погледни и тандем помпата дали не капе нафта при студен старт.
Ако уплътненията не са и в ред дърпа въздух и ги прави тези номера, пуши и работи неравномерно, докато не обезвъздуши.
Преди 3 години имах проблемна помпа, купих читава втора ръка и смених уплътненията.
Тази зима имам същите симптоми, които описваш, но няма да я закачам.
Ще си чакам да мине зимата.
P.S. Миналата зима съм сложил нови свещи, а септември месец съм сменял уплътненията на дюзите.
Ако уплътненията не са и в ред дърпа въздух и ги прави тези номера, пуши и работи неравномерно, докато не обезвъздуши.
Преди 3 години имах проблемна помпа, купих читава втора ръка и смених уплътненията.
Тази зима имам същите симптоми, които описваш, но няма да я закачам.
Ще си чакам да мине зимата.

P.S. Миналата зима съм сложил нови свещи, а септември месец съм сменял уплътненията на дюзите.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал
Дам, това за Тандем помпата е много вярно, прегледай и също маркучите от филтъра до Тандем помпата и обратно, при мене се беше разхлабил един маркуч и правеше такива номера. Като я запаля и отида пред колата няколко секунди няма проблем и после почва да се тресе цялата кола, докато прекара въздуха от системата през дюзите и после се оправя.
А като си сложил ламаринка на ЕГР-а вакумите извадил ли си ги и затапени ли са? Ако не е изваден вакума на клапата за меко гасене, има вероятност да заклинва в затворено положение и да не стига въздух на мотора!


А като си сложил ламаринка на ЕГР-а вакумите извадил ли си ги и затапени ли са? Ако не е изваден вакума на клапата за меко гасене, има вероятност да заклинва в затворено положение и да не стига въздух на мотора!

- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал
valiosport написа:Дам, това за Тандем помпата е много вярно, прегледай и също маркучите от филтъра до Тандем помпата и обратно, при мене се беше разхлабил един маркуч и правеше такива номера. Като я запаля и отида пред колата няколко секунди няма проблем и после почва да се тресе цялата кола, докато прекара въздуха от системата през дюзите и после се оправя.![]()
![]()
А като си сложил ламаринка на ЕГР-а вакумите извадил ли си ги и затапени ли са? Ако не е изваден вакума на клапата за меко гасене, има вероятност да заклинва в затворено положение и да не стига въздух на мотора!
Колега валиоспорт ЩЕ си позволя да те поправя : клапата за меко гасене и ЕГР са две много различни неща!
МНОГО е важно клапата за меко гасене да работи правилно и на нея НЕ се вади вакуума!
Четете във форума,има много качествени теми за тези неща,не се изхвърляйте неподготвени.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал
Точно това искам да кажа, че при мен блокирваше тая клапа и ако не работи коректно при запалване, тя не може да отвори веднага и мотора няма откъде да смуче свеж въздух и почва да пуши с миризма на неизгоряла нафта
Ако работи правилно клапата, да не и вади вакума, но не пречи няколко пъти да запали, без тази клапа да се види дали не блокирва.

- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал
За да не блокирва - се сменява с работеща или се почиства,защото тя е единственото спасение при счупване на турбото,тя спира двигателя да не се "разтопи" при 5000 об.мин! 

- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал
Ами тия дето нямаме такава клапа 

- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал
Вий спирате на скорост! 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта