Golf 4 1.9 TDI PD, ASZ, 02 г., мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при палене

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
teddy
Мнения: 716
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 8:29
Автомобил: golf 4
Двигател:
Местоположение: Плевен

Golf 4 1.9 TDI PD, ASZ, 02 г., мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при палене

Мнениеот teddy » Сря 14 яну 2015 9:56


Автомобила е ASZ-мотор, 131кс., 2002год. закупен преди 1 месец-нов внос.
Проблема е следния: при температури около 0гр. и студен старт, запалва с леко притрисане(прекъсване) на мотора и изпушва синкаво с мирис на сурова нафта. Това се влошава и съответно запалването става по-трудно, ако температурите паднат по-надолу, както беше преди седмица!
При всяко следващо палене нямам никакви проблеми, нито пуши или мирише, даже пали от раз, както топъл мотор!
Подгревните свещи ги проверих свалени и работят като проверих напрежението до тях и всичко е ОК. Акумулатора е нов 74Ah.
Разхода е добър за градско каране м/у 7 и 8л., вървежа е доста приличен и може да се каже, че всичко друго по голфа е доста добре, което го казва и диагностиката.
Моля за компетентни мнения, тъй като това изключително ме дразни и притеснява като мисля, че има някакъв проблем със студения старт!




Volkswangel
Мнения: 627
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал

Мнениеот Volkswangel » Сря 14 яну 2015 10:42


Колега, имаш изгорели една или повече подгревни свещи.Сигурно не са проверени както трябва.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6349
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал

Мнениеот vanesto » Сря 14 яну 2015 10:56


Провери си лулите към свещите дали контактуват добре и си виж о-пръстените на дюзите, има теми по въпроса:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=405354&hilit=131+%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B5&start=60
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=422397&hilit=131+%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B5


Потребителски аватар
teddy
Мнения: 716
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 8:29
Автомобил: golf 4
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал

Мнениеот teddy » Сря 14 яну 2015 11:45


Както съм писъл по горе, свещите са проверени директно на акумулатора и зачервяват за около секунда. Колкото до лулите за запоени в последствие за свещите, тъй като имах съмнение за две! На този етап не се вижда решение на проблема, тъй като след консултация с доста велики майстори в Плевен няма отговор.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал

Мнениеот novatora » Сря 14 яну 2015 12:59


Колега този проблем при пд моторите е често заболяване с увеличаването на пробега на мотора. Пушека на студен мотор са подгревни свещи, О пръстени на дюзите, пикаеща или пшкаещи дюзи. Нямаш проблеми след загряване защото дюзата си влиза в допустимите норми от производителя. Трябва да се направи ваг ком и при студен старт за да се види какво става. Аз съм с 1.9 тди 131 коня автомат avf мотор и сутрешната миризма и пушек премахнах със смяна на О пръстените на дюзите и качественото им регулиране (зацепване към разпределителния вал). Смяна на застопоряващете ги болтове че с времето се разстягат и почват отклоненията а и може при повторен монтаж да се скъса някой. Сега като запаля колата пали от раз в студа (подгревните свещи са сменени, остана само да се провери температурния датчик отзад на мотора). Но понякога когато запаля само при първи старт (няма значение лято зима) усещам лека неравномерна работа на някоя дюза която препикава за 10 секунди. След това никакви проблеми колата върви, харчи нормално за автомат вече не пуши, милиграмите на празен ход со 0.6 h. Така че отиди при някой разбиращ дизелджия да ти хване проблема.


Потребителски аватар
teddy
Мнения: 716
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 8:29
Автомобил: golf 4
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал

Мнениеот teddy » Сря 14 яну 2015 13:13


Аз също имам съмнения за "О" пръстените на дюзите и последваща регулировка. Нивото на маслото си е в нормата поне за сега. Колкото до диагностика на дюзите са много близки до 0 което е нормално.
Къде евентуално мога да си купя/поръчам такъв комплект със стопорните болтове за 4-те дюзи?


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал

Мнениеот valiosport » Сря 14 яну 2015 14:12


Не бързай да ги сменяш, това е сложен ремонт и много малко хора знаят как да го извършат правилно.
Застопоряващите болтове се купуват от представителство на VW.
Не разбрах дали колата пали лесно, ако пали трудно е много вероятно да е от тези О-пръстени, но щом казваш, че не ти смесва маслото с нафта не бързай да ги сменяш.
Моят съвет е да си прегледаш подгревните свещи и да затапиш ЕГР-а.
При мене имаше синкав пушек при първоначално стартиране и пушека продължаваше 2-3 минути след запалването, аз също като теб бях готов да сменям О-пръстените на дюзите, даже си бях купил всичко, но след затапване на ЕГР-а вече няма пушеци и характерната лютива миризма от аспуха изчезна. :dontknow :h020 Забравих да кажа, че при мен също имаше претрисане на мотора и то доста стабилно, при опит да потегля беше невъзможно по простата причина, че колата придърпва и върви на тласъци и винаги изчаквах да изчисти пушека и тогава потеглях леко.
Така че не е лошо да пробваш да затапиш ЕГР-а, това е доста по лесно, отколкото да сменяш О-пръстени на дюзи. :c020


Потребителски аватар
teddy
Мнения: 716
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 8:29
Автомобил: golf 4
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал

Мнениеот teddy » Чет 15 яну 2015 8:55


На ЕГР-а съм му затапил притока на газове още в началото. При мен проблема е само при студен старт или точно когато подгрява свещите, тъй като при температура над 5гр. лампата за подгряване само пресветва - тогава нямам проблем! Когато изчаквам да подгрява свещите и след това запаля се случва всичко това, и то за секунда или части от секундата - изпушва и притриса/прекъсва, после нямам проблеми! Даже пробвах да изгася веднага след това, изчаквам малко, паля и нямам никакви ядове.
Лулите са запоени за свещите и пробвано с мултицет като идва напрежение, когато подгрява!


brofkin
Мнения: 38
Регистриран на: Чет 16 дек 2010 21:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал

Мнениеот brofkin » Чет 15 яну 2015 13:40


Също така погледни и тандем помпата дали не капе нафта при студен старт.
Ако уплътненията не са и в ред дърпа въздух и ги прави тези номера, пуши и работи неравномерно, докато не обезвъздуши.
Преди 3 години имах проблемна помпа, купих читава втора ръка и смених уплътненията.
Тази зима имам същите симптоми, които описваш, но няма да я закачам.
Ще си чакам да мине зимата. :Mr Green Fun
P.S. Миналата зима съм сложил нови свещи, а септември месец съм сменял уплътненията на дюзите.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал

Мнениеот valiosport » Чет 15 яну 2015 15:39


Дам, това за Тандем помпата е много вярно, прегледай и също маркучите от филтъра до Тандем помпата и обратно, при мене се беше разхлабил един маркуч и правеше такива номера. Като я запаля и отида пред колата няколко секунди няма проблем и после почва да се тресе цялата кола, докато прекара въздуха от системата през дюзите и после се оправя. :death :Mr Green Fun
А като си сложил ламаринка на ЕГР-а вакумите извадил ли си ги и затапени ли са? Ако не е изваден вакума на клапата за меко гасене, има вероятност да заклинва в затворено положение и да не стига въздух на мотора! :bishop


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал

Мнениеот nasko1978 » Чет 15 яну 2015 16:04


valiosport написа:Дам, това за Тандем помпата е много вярно, прегледай и също маркучите от филтъра до Тандем помпата и обратно, при мене се беше разхлабил един маркуч и правеше такива номера. Като я запаля и отида пред колата няколко секунди няма проблем и после почва да се тресе цялата кола, докато прекара въздуха от системата през дюзите и после се оправя. :death :Mr Green Fun
А като си сложил ламаринка на ЕГР-а вакумите извадил ли си ги и затапени ли са? Ако не е изваден вакума на клапата за меко гасене, има вероятност да заклинва в затворено положение и да не стига въздух на мотора! :bishop


Колега валиоспорт ЩЕ си позволя да те поправя : клапата за меко гасене и ЕГР са две много различни неща!
МНОГО е важно клапата за меко гасене да работи правилно и на нея НЕ се вади вакуума!
Четете във форума,има много качествени теми за тези неща,не се изхвърляйте неподготвени.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал

Мнениеот valiosport » Чет 15 яну 2015 16:10


Точно това искам да кажа, че при мен блокирваше тая клапа и ако не работи коректно при запалване, тя не може да отвори веднага и мотора няма откъде да смуче свеж въздух и почва да пуши с миризма на неизгоряла нафта :th_up Ако работи правилно клапата, да не и вади вакума, но не пречи няколко пъти да запали, без тази клапа да се види дали не блокирва.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал

Мнениеот nasko1978 » Чет 15 яну 2015 16:47


За да не блокирва - се сменява с работеща или се почиства,защото тя е единственото спасение при счупване на турбото,тя спира двигателя да не се "разтопи" при 5000 об.мин! :eek


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал

Мнениеот samo_pechka » Чет 15 яну 2015 17:16


Ами тия дето нямаме такава клапа :biggrin


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: голф 4, мирис на неизгоряла нафта и синкав пушек при пал

Мнениеот nasko1978 » Чет 15 яну 2015 17:23


Вий спирате на скорост! :c020



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта