Не ми се вярва да е спекъл чак до степен на неподвижност, така че да свържеш маркучите на късо и да не разоварва и да го "хванеш" по този начин. А ако е така, няма как да се получат лашкания и придърпвания. Просто според мен ще пренадува и ще забива и записва грешка евентуално. На някого случвало ли се е гейт да задържи чак толкова?
Лашкания и придърпвания се получават, когато компа успява да управлява "нещата си" до голяма степен, но рязко и "изненадващо" за него възниква промяна в параметър, който следи. А "отрежеш" ли му достъпа да си управлява турбото

, вече няма динамка и управлението се опростява за него и той няма от какво "да се шашка"

. Така е при затлачена ГНП - опитва да коригира задание за горивото, но нищо не се случва, защото ел. магнита задържа. Следва увеличаване на управляващото въздействие ( понеже има механично задържане, ел. сигнал към електромагнита се увеличава) след което се преодолява задържането и има рязък отскок на количеството гориво и колата дръпва, все едно си подал нарочно много газ. Компа "се усеща" и започва намаляване на горивото, но пак се стига до кривото място и има същия момент на рязка промяна, но в обратна посока и т.н. и т.н.
Когато обаче проблемът наистина е в ГНП, при обороти над 2000-2500 и пълна газ, проблема изчезва, можете да се сетите защо

.
При сцепения маркуч - отначало спуканото изпуска, но малко и турбото вдига налягане до момент в който от налягането "дупката" рязко се отвори и компа не знае какво става

, няма налягане а има голям дебит. Налягането спада заради рязката загуба, но дупката се затваря и така процесът се повтаря. Но сам установих, че като карам по магистралата с по-малко от 150

и по баирите не давам много газ, проблем няма.
Но това е теория и гадания по малкото информация, която дава колегата.
Например една диагностика да беше направил......