Спукан блок , м/у 2-ри и 3-ти цилиндър . Цепнатините са 3 . Тръгват от средния болт отзад и стигат до 3-те водни отвора обграждащи дупката на болта.
Другото ми се вижда добре , но ме боли сърцето да затворя разглобен мотор без да подменя всички лагери . Дайте съвет за добри марки лагери ?
Другото което ме интересува е , как да избия буталните лагери ?
Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава
- nikolay80
- Мнения: 132
- Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF 2001г
- Местоположение: Сливен
Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава
maladec написа:Другото ми се вижда добре , но ме боли сърцето да затворя разглобен мотор без да подменя всички лагери . Дайте съвет за добри марки лагери ?
Преди време отваряхме моя.Лагерите на коляновия вал видимо бяха тръгнали.От тогава съм му навъртял 180 000 и още няма никакви проблеми.Според мен по добре старите оригинални от нови афтърмаркет.
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 20 дек 2009 14:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава
Това от какво се получава ? Бай "майстор" софиянец е пропуснал да одуха отвора с компресора или се е заиграл с динометричния ключ ?
- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава
Да не е замръзвал?
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава
Тия блокове нямат ли тапи, дето избиват при замръзване? Не би трябвало спукването да е от това, още повече, че колегата по-горе беше написал, че преди да почне да долива вода заради проблема, е бил с антифриз Г12.
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 20 дек 2009 14:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава
Хайде сега да пусна спора
Закупуване на цяло долнище - Да работило е , но частите му вътре са качествени .
Смяна на сегменти и лагери MAHLE ,Kolbenschmidt ,GOETZE ? - всичко ще е ново .
Възнамерявам да карам колата поне 200 000 км .

Закупуване на цяло долнище - Да работило е , но частите му вътре са качествени .
Смяна на сегменти и лагери MAHLE ,Kolbenschmidt ,GOETZE ? - всичко ще е ново .
Възнамерявам да карам колата поне 200 000 км .
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава
Съгласен
. Намери ли блок?


- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава
Само да вметна - това не е от претягане, а от непочистване на остатъците от масло във дупката в главата. Имал съм същия случай на такъв мотор преди години, ремонтиран мотор губеше антифриз - отворихме го и се оказа спукан на няколко места.
- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава
Не може да се каже ,че е със сигурност от непочистване на отвора.Виждал съм счупен блок от непочистено масло в отвора,но беше откъртено под болта дъното,нямаше такива цепнатини.В случая не е ясно.Не защитавам майстора ,който го е правил,не го познавам ,но не може така категорично да се каже от какво е спукано.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава
Добре, не споря.
Мойте случаи може би са съвпадение, че след правене на глава се пука блока.
Мойте случаи може би са съвпадение, че след правене на глава се пука блока.
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 20 дек 2009 14:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава
vasko__2 написа:Да не е замръзвал?
Göppingen (Stuttgart) - Габрово без ядове . Карал сам я както чужда жена се кара

-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 25 май 2015 23:59
- Автомобил: VW golf mk5
- Двигател: ТДИ
Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава
Тая кола как подяволите е карана чак спукана глава пък даже и спукан блок , стига бе хора все пак това е 1,9ТДИ синонимът на надежност . Често ли се случва това с спукването , че аз за пръв път чувам за такова нещо при тези двигатели.



-
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 20 дек 2009 14:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава
J.clarckson написа:Тая кола как подяволите е карана чак спукана глава пък даже и спукан блок , стига бе хора все пак това е 1,9ТДИ синонимът на надежност . Често ли се случва това с спукването , че аз за пръв път чувам за такова нещо при тези двигатели.![]()
Колата се кара безпроблемно 20 000 км ( да 20 ) . С блок от Англичанка на 100 000 мили . Направо цялото долнище с буталата и всичко . Хонихга беше повече от перфектен . Лагерите 6 . Не се сдържах като го видях в такова състояние и веднага го натоварих в колата . Обявиха ми цена от 400 лв и даже и не съм се пазарил . Главата също е на малко километри (дюзите не бяха разбили леглата )
Относно за пукането на главата : не не не . Не пукат глави и блокове . Възможно е на някой колега да му се е случили , но това не е детска болест .
Лично моята версия е : Открадната глава ( "новата спукана " беше със сериозно разбити легла на дюзите .) е на прекалено много километри . После идва некомпетентност на майстора и резултата е спукан блок . Няма човек който да ме убеди , че си идвам от Германия без проблем с кола на 140 -160 к (не помня вече), със сервизни документи и когато ме няма започват главоболия и всичко това е от колата . Сега като съм си тук и лично аз си правя нещата , защо няма проблем ?
- lokva
- Мнения: 835
- Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
- Автомобил: Passat 3c
- Двигател: CBAB 2008
- Местоположение: Гоце Делчев Hamburg
Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава
договор или фактура за покупкопродажба на двигателя донор и копие от големият талон на донора. без тези неща не може да се сменят тяланите на вашата кола. и колата става непродаваема.
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: Нед 20 дек 2009 14:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава
lokva написа:договор или фактура за покупкопродажба на двигателя донор и копие от големият талон на донора. без тези неща не може да се сменят тяланите на вашата кола. и колата става непродаваема.
Това е коментирано по назад в темата . Масово се продават мотори без документи , а там нещата са сложни .
Има 3 вида блокове : с заводски номер върху тях , без заводски номер по тях и първия вид с машинно премахнат номер . От тия третите ама мноого бягайте .То си личи къде е неравно или е по ниско (точно там където е предполагаемия номер ) . Имам приятел В криминална и от него знам , че номера си остава в метала и лесно може да бъде извлечен истинския . Тъй ,че не са ви потърсили , затова не сте хванати . Моето долнище струва 400 лв . Колко трябва да свалят цената , за да си сложа таралежа... ???? Безсмислено е . Първите 2 вида си имат документ . Отделен е въпроса , дали продавача ги притежава или го мързи да пише по ред причини . Моя съвет е : да си искаме документ . Ако няма документ има друг подавач . Рано или късно ще намерим това което търсим. НЕ БЪРЗАЙТЕ !!! ИМА УЖАСНО МНОГО СКРАП НА ПАЗАРА "в перфектно състояние" . Стар/оборотен монтьор ( задължително приятел) , може да ви спести доста път и труд само с позвъняване по моргите . Там директно ще му кажат дали е за него или не . Никога не изключвайте преглед преди покупка .
Също трябва да се спази кодът(не номер) и мощността на мотора . Моя блок е AJM 115 коня (номера за който говорихме по горе си е друго понятие ) . Нищо не ми пречи да монтирам примерно ASZ 131 коня или ARL 150 коня долнище (само долнище с моята глава , моето турбо, моето ....) . Нито мощността ще се покачи , нито на разхода на гориво ще повлияе (за степен на сгъстяване не ми се говори) . Колата ще си работи . НЕ МОЖЕ !!!!! Кодът на мотора е друг, което налага Техно тест . Техно тест = разход + нерви и криви муцуни . Друг код за КАТ значи друга мощност . Не съм много сигурен как точно тестват колата . Предполагам ще е нещо като тест на газова уредба

За мое щастие , закупих "новият" стар блок с документ (имам копие в жабката). Не съм ходил в КАТ за смяна на талон . Все още събирам смелост . Ще пия 2 валериана и тръгвам

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bongoo, humanic, invisiblewin, newgeneration и 59 госта