Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
maladec
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 20 дек 2009 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава

Мнениеот maladec » Нед 18 яну 2015 17:18


Спукан блок , м/у 2-ри и 3-ти цилиндър . Цепнатините са 3 . Тръгват от средния болт отзад и стигат до 3-те водни отвора обграждащи дупката на болта.
Другото ми се вижда добре , но ме боли сърцето да затворя разглобен мотор без да подменя всички лагери . Дайте съвет за добри марки лагери ?
Другото което ме интересува е , как да избия буталните лагери ?




Потребителски аватар
nikolay80
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF 2001г
Местоположение: Сливен

Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава

Мнениеот nikolay80 » Нед 18 яну 2015 21:01


maladec написа:Другото ми се вижда добре , но ме боли сърцето да затворя разглобен мотор без да подменя всички лагери . Дайте съвет за добри марки лагери ?

Преди време отваряхме моя.Лагерите на коляновия вал видимо бяха тръгнали.От тогава съм му навъртял 180 000 и още няма никакви проблеми.Според мен по добре старите оригинални от нови афтърмаркет.


maladec
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 20 дек 2009 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава

Мнениеот maladec » Съб 24 яну 2015 16:38


Това от какво се получава ? Бай "майстор" софиянец е пропуснал да одуха отвора с компресора или се е заиграл с динометричния ключ ?
Прикачени файлове
DSC08424.JPG
DSC08421.JPG


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава

Мнениеот vasko__2 » Пон 26 яну 2015 1:15


Да не е замръзвал?


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава

Мнениеот lz2aii » Пон 26 яну 2015 10:01


Тия блокове нямат ли тапи, дето избиват при замръзване? Не би трябвало спукването да е от това, още повече, че колегата по-горе беше написал, че преди да почне да долива вода заради проблема, е бил с антифриз Г12.


maladec
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 20 дек 2009 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава

Мнениеот maladec » Вто 27 яну 2015 13:40


Хайде сега да пусна спора :smile
Закупуване на цяло долнище - Да работило е , но частите му вътре са качествени .
Смяна на сегменти и лагери MAHLE ,Kolbenschmidt ,GOETZE ? - всичко ще е ново .
Възнамерявам да карам колата поне 200 000 км .


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава

Мнениеот lz2aii » Вто 27 яну 2015 15:33


Съгласен :th_up :mhihi . Намери ли блок?


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава

Мнениеот °niksi° » Вто 27 яну 2015 21:56


Само да вметна - това не е от претягане, а от непочистване на остатъците от масло във дупката в главата. Имал съм същия случай на такъв мотор преди години, ремонтиран мотор губеше антифриз - отворихме го и се оказа спукан на няколко места.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава

Мнениеот vasko__2 » Сря 28 яну 2015 13:09


Не може да се каже ,че е със сигурност от непочистване на отвора.Виждал съм счупен блок от непочистено масло в отвора,но беше откъртено под болта дъното,нямаше такива цепнатини.В случая не е ясно.Не защитавам майстора ,който го е правил,не го познавам ,но не може така категорично да се каже от какво е спукано.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава

Мнениеот °niksi° » Сря 28 яну 2015 22:34


Добре, не споря.
Мойте случаи може би са съвпадение, че след правене на глава се пука блока.


maladec
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 20 дек 2009 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава

Мнениеот maladec » Сря 28 яну 2015 23:20


vasko__2 написа:Да не е замръзвал?

Göppingen (Stuttgart) - Габрово без ядове . Карал сам я както чужда жена се кара :smile . Разхода супер , водата няма грижи . В България си беше топло .


J.clarckson
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 25 май 2015 23:59
Автомобил: VW golf mk5
Двигател: ТДИ

Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава

Мнениеот J.clarckson » Чет 19 ное 2015 23:32


Тая кола как подяволите е карана чак спукана глава пък даже и спукан блок , стига бе хора все пак това е 1,9ТДИ синонимът на надежност . Често ли се случва това с спукването , че аз за пръв път чувам за такова нещо при тези двигатели. :question :bowdown


maladec
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 20 дек 2009 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава

Мнениеот maladec » Пет 20 ное 2015 19:30


J.clarckson написа:Тая кола как подяволите е карана чак спукана глава пък даже и спукан блок , стига бе хора все пак това е 1,9ТДИ синонимът на надежност . Често ли се случва това с спукването , че аз за пръв път чувам за такова нещо при тези двигатели. :question :bowdown


Колата се кара безпроблемно 20 000 км ( да 20 ) . С блок от Англичанка на 100 000 мили . Направо цялото долнище с буталата и всичко . Хонихга беше повече от перфектен . Лагерите 6 . Не се сдържах като го видях в такова състояние и веднага го натоварих в колата . Обявиха ми цена от 400 лв и даже и не съм се пазарил . Главата също е на малко километри (дюзите не бяха разбили леглата )
Относно за пукането на главата : не не не . Не пукат глави и блокове . Възможно е на някой колега да му се е случили , но това не е детска болест .
Лично моята версия е : Открадната глава ( "новата спукана " беше със сериозно разбити легла на дюзите .) е на прекалено много километри . После идва некомпетентност на майстора и резултата е спукан блок . Няма човек който да ме убеди , че си идвам от Германия без проблем с кола на 140 -160 к (не помня вече), със сервизни документи и когато ме няма започват главоболия и всичко това е от колата . Сега като съм си тук и лично аз си правя нещата , защо няма проблем ?


Потребителски аватар
lokva
Мнения: 835
Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
Автомобил: Passat 3c
Двигател: CBAB 2008
Местоположение: Гоце Делчев Hamburg

Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава

Мнениеот lokva » Нед 22 ное 2015 21:21


договор или фактура за покупкопродажба на двигателя донор и копие от големият талон на донора. без тези неща не може да се сменят тяланите на вашата кола. и колата става непродаваема.


maladec
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 20 дек 2009 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Bora TDI PD губи много вода. Няма видим теч и не е глава

Мнениеот maladec » Пон 23 ное 2015 1:35


lokva написа:договор или фактура за покупкопродажба на двигателя донор и копие от големият талон на донора. без тези неща не може да се сменят тяланите на вашата кола. и колата става непродаваема.


Това е коментирано по назад в темата . Масово се продават мотори без документи , а там нещата са сложни .
Има 3 вида блокове : с заводски номер върху тях , без заводски номер по тях и първия вид с машинно премахнат номер . От тия третите ама мноого бягайте .То си личи къде е неравно или е по ниско (точно там където е предполагаемия номер ) . Имам приятел В криминална и от него знам , че номера си остава в метала и лесно може да бъде извлечен истинския . Тъй ,че не са ви потърсили , затова не сте хванати . Моето долнище струва 400 лв . Колко трябва да свалят цената , за да си сложа таралежа... ???? Безсмислено е . Първите 2 вида си имат документ . Отделен е въпроса , дали продавача ги притежава или го мързи да пише по ред причини . Моя съвет е : да си искаме документ . Ако няма документ има друг подавач . Рано или късно ще намерим това което търсим. НЕ БЪРЗАЙТЕ !!! ИМА УЖАСНО МНОГО СКРАП НА ПАЗАРА "в перфектно състояние" . Стар/оборотен монтьор ( задължително приятел) , може да ви спести доста път и труд само с позвъняване по моргите . Там директно ще му кажат дали е за него или не . Никога не изключвайте преглед преди покупка .
Също трябва да се спази кодът(не номер) и мощността на мотора . Моя блок е AJM 115 коня (номера за който говорихме по горе си е друго понятие ) . Нищо не ми пречи да монтирам примерно ASZ 131 коня или ARL 150 коня долнище (само долнище с моята глава , моето турбо, моето ....) . Нито мощността ще се покачи , нито на разхода на гориво ще повлияе (за степен на сгъстяване не ми се говори) . Колата ще си работи . НЕ МОЖЕ !!!!! Кодът на мотора е друг, което налага Техно тест . Техно тест = разход + нерви и криви муцуни . Друг код за КАТ значи друга мощност . Не съм много сигурен как точно тестват колата . Предполагам ще е нещо като тест на газова уредба :biggrin .

За мое щастие , закупих "новият" стар блок с документ (имам копие в жабката). Не съм ходил в КАТ за смяна на талон . Все още събирам смелост . Ще пия 2 валериана и тръгвам :smile .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bongoo, humanic, invisiblewin, newgeneration и 59 госта