Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот milmar » Пон 16 фев 2015 11:38


Тази тема е от типа за първичното при яйцето и кокошката и може да продължи вечно. Питаш и искаш конкретен и точен отговор на нещо което по начина както е поставен въпроса- няма отговор. Кога щял да те "удари" тока "по-хубаво".

По другото:

Iezekil написа:....
Както казах е излишно да обикалям контактите,понеже нямам намерение да късам на хората тапетите за да им разменям кабелите.Апропо,когато се опитах да ги убедя,да направя отделен кръг за бойлер,контакти кухня...срещнах неразббиране."Така е било и така ще бъде"......

Аз на твое място бих скъсал всички тапети на хората (особенно след като не е у дома, а става въпрос за други хора) само и само да съм сигурен, че всичко е наред. Защото когато някой примерно излезе от банята е се допре до офазения маслен радиатор, както е стъпил бос, с мокри крака на пода, цял живот ще са ми пред очите тези здрави тапети....

ПП:
Ако смяташ, че поддържам философския стил на темата или че се заяждам, въобще не коментирай, и аз вече не смятам да го правя в темата!




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот ktamen » Пон 16 фев 2015 13:00


Iezekil написа:Сега подред.Камене,очевидно е,че двамата не разбираме достатъчно,но кой по-неразбира,аз не се наемам да преценям.


Ами всъщност явно си преценил.

Iezekil написа:Затова питам вече 10 мнения,кога ще ме прасне тока и дали,и защо.


Защото пипаш дето не ти е работата и не слушаш като ти се казва, по-лошото е, че може да пострада някой друг. А най-лошото е, че дори да извикаш "специалист" е много вероятно да попаднеш на някой като ел.техника или sek.1
Все пак:
Предпазителят за да предпазва наистина трябва да прекъсне веригата при проблем. За да се случи това той не трябва да издържа по-голям ток от допустимия за инсталацията. 32А със сигурност са твърде много, ама бушона ти е менте и ще издържи няколко пъти по 32А - демек предпазител все едно, че няма изобщо. А че малкият предпазител нямало да издържи товара - ти що мислиш, че се правят отделни кръгове - за да е по-интересно сигурно и да вземат жичкаджиите повече пари :exclaim :question :exclaim
И това дето го писа милмар, че контактите трябва да се проверят за да не залепне някой за радиатора изобщо не е майтап.
Поне провери заземителните пера на контактите (не дупките, а тези двете пластини отдолу и отгоре) дали не са вързани за фазата.
И сложи читави предпазители, този му цапни един чук и го изхвърли.
sek.1 написа: ДТЗ мери (сравнява) потенциала между нулата и заземяването

Това направо трябва да се патентова :bowdown


transform
Мнения: 228
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот transform » Пон 16 фев 2015 13:25


Iezekil написа:За това,че ми е силен бушона-грешиш.На един общ кръг с толкова консуматор даже е чудо,че не пада.За справка си прегледай табълцето в къщи и направи общ сбор на твоите панцери колко е и сигурно ще надхвърлят моя ДВОЙНО.

Това е неправилно - да се прави сравнение на един бушон с общ брой други. Общия брой на например 4 бушона(от 4 кръга) по 16А може сумарно да е два пъти тока на твоя бушон, който е 32А, но ако тока през един от тези бушони надхвърли 16А, той ще падне, а при теб това ще стане, ако тока надхвърли 32А. Ако бойлера ти консумира 13А и по някаква причина(пробив на нагревателя например) тока стане 20А, твоя бушон 32А няма да изключи. Затова казвам, че е неуместно сравнението.
При занулен бойлер и евентуален пробив, няма да те убие тока. Опасното при теб е, че имаш бушон на нулата и при евентуално претоварване или късо, може така да се случи, че да ти прекъсне бушона на нулата, а този на фазата да остане. И тогава, ако имаш уреди(занулени) с утечка от фазата към корпуса, ще те удря ток. А при бойлера ако имаш пробив в нагревателя, ще се офази целия корпус, освен ако не си с метални тръби и те да играят ролята на заземяване.
За ДТЗ при двупровдната линия е вярно, че за да сработи, утечката трябва да мине през човека, но все пак е нещо, отколкото хич да я няма(ДТЗ) и да няма кой да прекъсне захранването, ако си сграбчил някой офазен уред и мускулите ти яко го стискат.
П.П ktamen ме е изпреварил.


pri6aleca
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 27 окт 2010 17:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: jambol

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот pri6aleca » Пон 16 фев 2015 17:54


при двупроводна инсталация е ЗАБРАНЕНО по по-всякъкъв повод да се прекъсва нулата защото тя испълнява две функции нулата е ТОКОВОДЕЩА И ПРЕДПАЗНА
затова нулевите връзки трябва де се обръща повишено внимание
всъштност три проводната инсталация затова е много по-безопасна,защото има две нули едната е тоководеща,а другата е претпазна и вероятноста да се прекъсне е много по-малка (ами че те германците минават на три проводна още след вторат световна война а ние след 2000г)
някой друк път за дефектно токовата......


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот Iezekil » Пон 16 фев 2015 18:40


А така,най-после малко конкретика.Моля читателите да не се заяждаме,а да четем и мислим.
В тая връзка напомням,че на тая дърта инсталация няма занулени/заземени/замасени контакти,няма маслен радиатор/дал съм списък с кво има/ така,че тапетите остават и на нулата махнах бушоня.
Камене,дай ми марка/и препоръчителна за панцер.
На теб и останалите напомням,че е общ панцера.Бойлера/4кв/ като работи,едновременно с него работят и няколко други уреда-примерно 3 хладилна,фризер,някой и друг телевизор,няколко лампи.По грубите ми изчисления взех този панцер,понеже 30А нямаше,по-голям има вънка на стълба,а по-малък едва ли е удачно,тъй като само на бойлера му е нужен 20А.Лошо впечатление ми прави,че не разсъждавате използвайки фактите и се налага да дообяснявам по 2 пъти.Да,ясно е,че при невключен бойлер всъщност такъв ампераж идва голям...може би...а може би не?В апартамента са ми 20А контактите,по 2 на бушон.Тук пък са всичките + осветлението..на един
milmar,просто питах дали ще ме удари тока при замасен бойлер и непрекъсната 0.Ясно ми е,че че фазата ще пробие през водата и ще държи по 0,или по тръби,или по копус,не ми е ясно обаче ще ме утепе ли тока,ако се къпя в тоз момент.Явно,че само ще ме гъдилне,това исках да чуя.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот ktamen » Пон 16 фев 2015 21:24


Не знам каква марка предпазител да ти препоръчам. На мен ми ги носят в кашони направо на обекта, квито донесат - такива слагам. Случвало се е да ме карат да изхвърлям и качествени бушони и за лични нужди си ползвам от тях. Най-доволен съм от Мьолер, ама вече ги няма, май ги прекръстиха на Итън. Марлен Жарен и аз имам, слаган е от енергото, пише, че е 63А, ама издържа над 100А, много пъти съм правил късо, но не е сработвал нито веднъж. Има и качествени Марлен Жарен, ама не знам как да ги познаеш. Елмарк също са боклуци. Ако не си сигурен, че предпазителите са читави си вземи стопяеми, от тях ментета няма.
Предпазителите се слагат според инсталацията, а не според уредите. Ако уредите са прекалено мощни първо се преправя инсталацията и тогава се сменят бушоните.
Предполагам, че осветлението ти е с 1,5мм2. Това значи, че не може да слагаш на тази инсталация бушон над 16А. На трета страница ти написах какво да направиш с бойлера за да го издържи инсталацията. Ако продължаваш да смяташ, че къпането с включен бойлер е опасно му прекарай отделен кабел с отделен бушон. А ръцете миеш ли си като е включен бойлера?
До самото табло си изведи още един контакт с отделен бушон за да можеш при нужда да включваш електрожен, ъглошлайф и прочее без да спираш останалите уреди.


pri6aleca
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 27 окт 2010 17:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: jambol

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот pri6aleca » Пон 16 фев 2015 21:43


за новото стрителство мисля че ДТЗ е задължително за бойлета както и бойлерен ключ...
ДТЗ следи изходящия ток от фазата и го сравнява с входящия от нулата и ако има разлика по-гиляма от 30милиампера тя сработва и изклъчва напрежението (до 30милиампера се счита за безопасния ток който може да премине през човек)


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот ktamen » Пон 16 фев 2015 22:10


Тези с проточните бойлери дали ги изключват преди да ги ползват :gruebel


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот Iezekil » Вто 17 фев 2015 11:37


Еми ако си с "задължително" бойлерно табло,дето прекъсва и 0-та,явно е задължително и ДТЗ.
Няма да вързвам последователно,лятото се ползва ежедневно бойлера и се подгрява в последния момент.
Свързан е само за банята,няма тръба към кухнята/това за ръцете/.
Това за контакта на таблото си го мислех,когато махах мостовете,но не ми се занимава.
Директен кабел към бойлера ако пусна,лошото е,че ще е външен,поради архитектурата на сградата.Ако все пак го направя,то заземяването няма да е проблем.
Значи да търся Итън,или да разчитам,че моя е от хубавите,или пък да купя 10А с идеята,че ще издържа до 30...


pri6aleca
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 27 окт 2010 17:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: jambol

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот pri6aleca » Вто 17 фев 2015 13:48


нов кабел САМО за бойлера 3*2.5мм2 СВТ около 1.5лв метъра...
ДТЗ (виджи)демек с вграден автоматичен предпазител 16А
ЧИН (китайски) около 30лв.
МЬОЛЕР около 70лв.
бойлерен ключ ЛЕГРАНТ 45А (здрав и удобен за свързване) цена около 17лв.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот ktamen » Вто 17 фев 2015 14:27


Iezekil написа:Еми ако си с "задължително" бойлерно табло,дето прекъсва и 0-та,явно е задължително и ДТЗ.
Няма да вързвам последователно,лятото се ползва ежедневно бойлера и се подгрява в последния момент.
Свързан е само за банята,няма тръба към кухнята/това за ръцете/.
Това за контакта на таблото си го мислех,когато махах мостовете,но не ми се занимава.
Директен кабел към бойлера ако пусна,лошото е,че ще е външен,поради архитектурата на сградата.Ако все пак го направя,то заземяването няма да е проблем.
Значи да търся Итън,или да разчитам,че моя е от хубавите,или пък да купя 10А с идеята,че ще издържа до 30...

Каквато искаш прави, на мен ми писна да повтарям десет пъти едно и също - ти си знаеш твоето.
Късмет icon_idea


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот Iezekil » Сря 18 фев 2015 10:24


Аз също.
Iezekil написа:Аз не искам съвет,до решенията ще стигам логически сам.Питам каква конкретно живото застрашаваща авария може да се случи при не замасен/заземен бойлер при работа или при къпане с изключен такъв.Дадох пример и очаквам пример.

3 страници търся конкретни отговори,а не съвети кое как да направя.Мерси все пак.
В тази връзка,ако четете няма да се налага да се пише едно и също
pri6aleca ,ако се пуска кабел само за бойлера,то ще е 4квадрата/разстояние и товар/.Панцера ще е 20А,а бойлерен ключ си имам.

Последна промяна от Iezekil на Сря 18 фев 2015 20:54, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот ktamen » Сря 18 фев 2015 13:39


Iezekil написа:
Iezekil написа:Аз не искам съвет,до решенията ще стигам логически сам.Питам каква конкретно живото застрашаваща авария може да се случи при не замасен/заземен бойлер при работа или при къпане с изключен такъв.Дадох пример и очаквам пример.

Аз също.3 страници търся конкретни отговори,а не съвети кое как да направя.Мерси все пак.

Добре поне, че сте на едно и също мнение с "другия" Iezekil :mhihi


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот инжектопляктор » Сря 18 фев 2015 15:23


Iezekil написа:1.Замасяването на 0 на корпуса на бойлера да речем,че ще те спаси,ако се къпеш на включен уред и нагреватела пробие към водата.Така ли е?

Не се прекъсва нулата, освен ако след таблото кабелът не е трижилен и третото жило не е директно свързано към нулата преди ключа - т.е преди да бъде прекъсната. Има вариант, при който ключът се поврежда, нулата се прекъсва, но фазата остава.
Зануляването има за цел при повреден уред и фаза избила на корпус да отведе същата по нулата към земята. Нулата е заземена в трафопоста, както понякога и в таблата. Така ако докоснеш корпуса, няма да те тресен тока. Ако имаме хубаво избила фаза, то де факто се получава късо съединение, протича голям ток и пада/изгаря предпазител.
Инсталацията ми е двужилна, но съм си свързал бойлера с трижилен кабел. Свързал съм си жълто-зеленият проводник към нулата в най-близката разпределителна кутия. Иначе работната нула и фазата се прекъсват от ключа в таблото на бойлера.
ktamen написа:Открай време е абсолютно забранено да се слага предпазител на нулата

Едно време системата на енергоснабдяване е била друга и е имало 2 фази по 150 волта. После са променили системата, но на никой не му пука за таблата на старите къщи. А ДТЗ не би функционирало съвсем правилно при двупроводна инсталация.
За един бойлер е нормално да се сложи автомат 16А, ако е около 2000-2500W. Не знам защо авторът е с 32А. 32А слагам на 6.5kW проточен бойлер.
pri6aleca написа:МЬОЛЕР около 70лв.

Мьолер вече няма. Купиха ги Eaton. А от Легранд-а за 17лв има и доста по-евтино. Има ключове, които се монтират в конзола за контакт и приличат по габарити и външен вид на контакт, който е без дупка, ами стърчи ключ от него. Гюнсан-чета по 3-4лв. Червеният ключ на бойлера ти е от лев и пиййсе(1.50лв).


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?

Мнениеот milmar » Сря 18 фев 2015 15:43


ktamen написа:
Iezekil написа:
Iezekil написа:Аз не искам съвет,до решенията ще стигам логически сам.Питам каква конкретно живото застрашаваща авария може да се случи при не замасен/заземен бойлер при работа или при къпане с изключен такъв.Дадох пример и очаквам пример.

Аз също.3 страници търся конкретни отговори,а не съвети кое как да направя.Мерси все пак.

Добре поне, че сте на едно и също мнение с "другия" Iezekil :mhihi


:11 :11 :h020 :h020
Е, няма как, не се сдържах, темата кърти мивки, убива коне с лопати и др. подръчни и подкрачни средства :drunk !



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта