пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
bratanov26
Мнения: 12
Регистриран на: Пет 22 май 2009 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот bratanov26 » Вто 20 ное 2012 21:06


Здравейте колеги .Не съм се появявал отдавна,но сега имам нов проблем.Исе надявам да ми помогнете.Въпросният пасат неще да подгрява свещите.Индикатора за тях светва за секунда и изгасва,двигателя стартира без проблем но след10-15секунди индикатора започва да мига :banghead: Свещите са проверени,здрави,релета,бушони,здрави,температурен датчик,нов,захранване не идва.На диагностиката не отчита грешки scare Надявам се дами помогнете :да:




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4722
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот tdi fen » Вто 20 ное 2012 21:33


провели светят ли ти стоповете може би е стоп машинка иначе свещите подгряват малко при тези температури времето може да се удължи с ваг-ком http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=123304


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот mccoy » Вто 20 ное 2012 22:03


Лампата за подгрева може да свети в много случаи
най-често от повреда на стоп машинката на педала на спирачката
Има доста теми написани по случая
:търсачкаа


bratanov26
Мнения: 12
Регистриран на: Пет 22 май 2009 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот bratanov26 » Сря 21 ное 2012 10:40


Хиляди благодарности колеги :banana Проблема е разрешен успешно.Само не мога да разбера кво опщо има между стопа и подгревните свещи facepalm


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот Dobromirski » Сря 21 ное 2012 13:15


Лампичката на таблото :wink:


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот kossis » Сря 18 фев 2015 18:28


Има ли бушон за подгревните свещи, и ако да къде е ?

Предполагам или са 4х15 или 20 А или е 1х50 А за 4-те свещи.

Под волана има релета - мисля че там има 4 еднакви за всяка една свещ и също там има и разни мощни бушони.
Опис за тях няма обаче.
Предполагам че ако има бушон за свещите ще е там ???


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот mccoy » Чет 19 фев 2015 23:21


Четерите свещи са на един кабел така че АКО има бушон или реле то ще е един (едно)


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот lz2aii » Пет 20 фев 2015 8:08


Когато започват да ми подгряват свещите и когато изключи подгряването им, чувам едно цъкване от реле, като звукът идва някъде около ключа за фаровете. Предполагам, че там някъде ще е релето.
Едит: ...А реле трябва да има със сигурност, защото консумацията на четирите свещи никак не е малка. Замервал съм ги поотделно. Дърпат по около 22 ампера едната.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот kossis » Пет 20 фев 2015 17:32


8-10 ампера на свещ. Мерено с обикновен мултицет- тогава имах само такъв !

22 не е нормално ! Дори и 3-те свещи на антифриза са с консумация -15-18 ампера на свещ.


Моите ги смених преди две зими. След като ги смених пак правих ремонт по мотора-гарнитура. Понеже това го прави майстор и от тогава имам чувството че моите свещи не са на местото си.
Сега като съм на Боровец за седмица при -16 просто пали доста трудно- кажи речи все едно без подгрев.
Та или са изгорели или не са те, или имам друг проблем. Вагкома не дава грешки, и синхронизацията на дюзите е в норма.
Паленето е проблем само при първо палене на температури под -5 градуса. Пали при 5то 6то въртене с пушене и не на всички цилиндри в началото. Все едно няма подгрев.
Понеже купих правотокови Амперклещи ще ги измеря тия свещи с тях директно на акуто. Може и поодделно на всеки кабел, но тази зад стойката е много терсене и за мерене по спомени.
Старите свещи ги пазя- няма изгоряла. След смяната не съм имал никога проблем с паленето.

Та или тия дето съм ги сложил са изгорели или не са същите. Сигурно ще ги отвия и проверя. Така е най добре.
Предполагам че ако Тандем помпата не кача нафта или я изпуска навън, няма да паля изобщо, камаоли пък с пушене.
Главата беше Ок при ремонта, Дюзите и те са в норма според Вага. Нафтата е Максмоушън. Компресия има и не арчи масло.Върви порядъчно към откачащо :Mr Green Fun . Абе свещите ме тормозят.

Колко кара една подгревна свещ ? Не съм сигурен, но мисля че сложих Беру, а старите бяха НЖК. Ще видя като се пребера утре в шкафа.
Релето се чува и при мене като прекъсва подгрева със закъснение.
Ако не се подава + към свещите по някаква причина ще свети ли пружината на таблото ?

Добре бе, а тия свещи нали греели след като запали мотора- при ниски температури, до 2500 оборота ???


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот kossis » Съб 21 фев 2015 20:20


Сега мерих старите ми - Беру. При първи подгрев- 19 А. Като е загряла -10-8 Ампера. Това с амперклещите. Закачих ги на един пробен акумулатор в нас. Сложил съм НЖК нови на мотора в момента.

Лошото е че долу като мерих ампеража на Акуто даде 6 ампера. Вярно че на топъл мотор и над нулата температурата. Тя пружината се задържаше за 2 секунди няма. Но утре ще повторя на студен мотор. Ако пак ми даде тия 6 ампера, работата е ясна. Или са заминали тия НЖК или са други или ми се е загубил +.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот lz2aii » Нед 22 фев 2015 17:05


kossis написа:8-10 ампера на свещ. Мерено с обикновен мултицет- тогава имах само такъв !

22 не е нормално ! Дори и 3-те свещи на антифриза са с консумация -15-18 ампера на свещ.

................

Колко кара една подгревна свещ ?

Добре бе, а тия свещи нали греели след като запали мотора- при ниски температури, до 2500 оборота ???


Не знам дали е нормално или нее, но и четирите ми дават еднаква консумация. Мерил съм ги със стрелкови ампермер с голям клас на точност. Колко кара не мога да ти кажа. Моите никога не съм ги сменял и при -16 си пали с чукването. Предполагам, че нещата са комплексни. В друга тема, четох, че колега с Б6 сменя свещи през няколко месеца. Май ЕКУ-то му изключва подгрева много късно и така им скъсява живота. Вече трета година търкалям каляската. Купих я с тези свещи. Абсолютно греят и след запалване на мотора, но до кога, не мога да ти кажа. Мисля, че при достигане на определена работна температура или докато не изфорсираш над 2500 об.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот milmar » Нед 22 фев 2015 18:54


Нормално е токът да е около 20A, но той със загряването на свеща постепенно спада и се стабилизира на около 10-12A. Все пак има разлика при различните типове свещи. Бързите имат голям първоначален ток.
При това мерене точността на уреда не е фатална. Просто е добре всичките свещи да имат приблизително еднакъв ток, ако примерно една има доста различен ток от другите, е признак че си отива. Не говоря за случая ако токът и е толкова различен, че е 0 :mhihi .


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот kossis » Пон 23 фев 2015 10:03


Цялата работа сигурно е в това че на Боровец си е голям студ и при -15 успява да сгъсти нафтата значително по добре за една нощ. Просто влагата, вятъра и големият студ в планината са като -"Но Фрост" хладилник с ускорено действие. Тук в София на такива температури не съм имал пробелм.

Вчера първо мерих на Акуто с Амперклещите- 56-57 ампера. Установих че има свещи. После свалих кората и на всеки кабел по отделно показа - 15-16 ампера и докато релето изключи - стигаха до 10-12 ампера.
Свещи определено има.
На 2-ри цилиндър развих едната- Моите НЖК си бяха.
Опънах кабели от Акуто и тествах- за 30 секунди-

НЖК- нагряваха по бавно, не стигаха до края. Това се виждаше и по обгарянето на повърхността им. Накрая имаше блестящ никел.
Старото ми Беру- за същото време грееше една идея по бързо и се загряваше до края си .

Коя свещ е по добра ? Майче Беруто ???

Чудя се дали да не взема нови Беру и на топлото време да сменя и 4-те. Старите не ми се слагат. А и на 4 цилиндър Стойката на филтъра ме гледаше лошо. :Mr Green Fun

=======

Пробвах да меря стартовият ток, но естествено запалваше от 1/4 и даже с холд бутона не можах да хвана тока. Видях нещо като 300-и ........
Та къде е релето на нафтовата помпа ? Да го изключа и да си измеря тоя ток като човек.
Може и бушона на помпата да извадя.
Самоче не знам къде са - при компера или под волана ?
При компера не ми се пипа въобще !

Дайте съвет под волана какво мога да изключа за да не мога да запаля ??? :Mr Green Fun


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4722
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот tdi fen » Пон 23 фев 2015 11:24




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот kossis » Пон 23 фев 2015 11:46


Точно тоя клип търсех, имаше го и в една друга тема във форума ! Колега знаеш ли коя е тя ???

И според тебе е по добре Беруто за немската печка ми се струва ?


Също е по добре да сложа нови нали ? Тия старите са читави, но не ги знам на колко работа са.

Майче ще дам едни 60 за нови Беру !



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: gigov и 72 госта