Golf MK3 1.9 TD AAZ '94 - Смяна полуоска и карета

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3111
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Golf MK3 1.9 TD AAZ '94 - Смяна полуоска и карета

Мнениеот georgebonev » Съб 28 фев 2015 18:38


Виновника за темата:
Изображение

Проблемите:
Скъсан маншон на дясно вътрешно каре и видимо без грес вътре.
Трудно влизане на първа скорост (вероятно намаляло ниво на маслото в скоростите - ще го проверя по време на ремонта и ще долея, ако трябва).
При смяна на предавка се усеща вече и съвсем лек луфт, в смисъл леко превъртане (явно краен стадий преди тотално превъртане и оставане на място). В същото време, когато е на полусъединител се усеща леко пристъргване. Оборотите не се покачват видимо, но е възможно с около 50/100 оборота да се вдигат.

Преди имаше и шум като превъртане на шлици при потегляне на задна скорост, но тогава имах скъсан тампон на скоростите и двигателя мърдаше. След смяната на двата задни тампона на двигателя, задната скорост е идеална.
Трудното влизане на първа скорост я имаше и преди смяната на тампоните на двигателя.

Каретата са здрави - в смисъл, не тропат, не чукат при пълен ляв/десен, при ускорение...

Все още не ми се иска да разглабям (или на сервиз), да почистя и видя какво е необходимо - макар че това ще е най-доброто в момента. Колата я ползвам всеки ден и искам да се подготвя за ремонта.

Изчетох темите за смяна на карета и полуоски, ясно е, че е подобно на Голф 2 - описано е:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=132161
Имам възможност за канал, имам вече и нужните инструменти.

До момента се насочвам към смяна на вътрешна полуоска, VAG 1H0-407-272A/AX/M/MX/MV.

Въпросът ми е:
Нова полуоска от магазин - само полуоската не знам дали ще има... (четох, че тя се износвала предимно, а не карето, при превъртане)
или цял комплект полуоска и карета, но на доста по-висока цена.
Или от морга или от форума втора употреба, запазена полуоска, евентуално с карета.
:gruebel




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ '94 - Смяна полуоска и карета

Мнениеот ktamen » Съб 28 фев 2015 19:15


Нещо не ми стана ясно. Скъсан ти е маншона и затова искаш да сменяш полуоски и карета - правилно ли съм разбрал :gruebel


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3111
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ '94 - Смяна полуоска и карета

Мнениеот georgebonev » Съб 28 фев 2015 20:11


При смяна на скорост се получава леко пристъргване, когато започвам да отпускам педала на съединителя и лек луфт/превъртане след зацепването.

Сещам се, че когато сменях предна дясна гума, усетих, че мога да дърпам/натискам колелото по посока на оста/полуоската около 2-3 мм.
Маншона ще го сменя така или иначе, карето най-вероятно ще се окаже здраво. Ще се почисти и гресира.
За момента се съмнявам в изпуснала зегерка и превъртане на шлици между полуоската и карето.
Чудя се за втора употреба само полуоска... :gruebel


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ '94 - Смяна полуоска и карета

Мнениеот ktamen » Съб 28 фев 2015 23:38


Зададох ти съвсем кратък и ясен въпрос. Отговор не получих. Но пишеш какви да си купиш и откъде и т. н. Затова приемам, че искаш да ги сменяш......
Обаче....
georgebonev написа:
Каретата са здрави - в смисъл, не тропат, не чукат при пълен ляв/десен, при ускорение...


Ами що искаш да ги сменяш като не хлопат :gruebel
Особено пък самата полуоска що ще я сменяш? Тя май, може да се прецака само, ако се блъснеш в някое дърво?
Не разбрах добре и за предното колело какъв луфт има, но ако съм разбрал правилно в каква посока е луфта значи ти е разбит лагера или шарнира - в зависимост къде точно е луфта.
Карета аз купувам само втора употреба, разглобявам, изчиствам ги перфектно и ги измивам с бензин включително маншона, който се обръща като чорап. После ги оглеждам и ако ми харесат, смазвам и сглобявам обратно. Ново само веднъж си купих и изкара 5000км, затова повече няма да направя такава грешка.
Все пак аз така и не разбрах що искаш да ги сменяш :gruebel
Струва ми се, че никак не е разумно да си диагностицираш сам проблемите и трябва да потърсиш читав майстор, който да не го мързи да ти отговаря на въпросите. А самия ти много лошо обясняваш и нищо не ти разбирам.
Майсторите много обичат да работят с диагноза от клиента. Сменят читави чаркове без да им мигне окото и му прибират парите с чиста съвест. Клиента е искал да му сменят каретата и те ги са ги сменили, това че колата пак си тропа не е техен проблем. Щото клиента не е искал да оправят тропането, а да сменят каретата. Вдигни колата и пак пробвай луфта на колелото, но направи и клипче и го качи тук да го видим. Изобщо за всичко, което ти се струва проблем направи клипчета.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8995
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ '94 - Смяна полуоска и карета

Мнениеот samo_pechka » Нед 01 мар 2015 0:12


georgebonev написа:При смяна на скорост се получава леко пристъргване, когато започвам да отпускам педала на съединителя и лек луфт/превъртане след зацепването.

Сещам се, че когато сменях предна дясна гума, усетих, че мога да дърпам/натискам колелото по посока на оста/полуоската около 2-3 мм.
Маншона ще го сменя така или иначе, карето най-вероятно ще се окаже здраво. Ще се почисти и гресира.
За момента се съмнявам в изпуснала зегерка и превъртане на шлици между полуоската и карето.
Чудя се за втора употреба само полуоска... :gruebel

Жоре , утре ще проверя в шкафа де е останало едно вътрешно каре ( дано го намеря ) , ще ти го пратя по дедо Мраз :beer Съмнявам се да е здраво при теб...
Сега за хода навън/навътре на колелото , имаш скапан лагер , може и да не е затегната гайката в средата добре ( на външното каре е ) оттам има луфт в лагера , . Самата полуоска има ход навън /навътре във вътрешното каре , самото каре е направено да е така . Със сигурност ако е скапано , няма "усетиш" нещо по-така в остър завой , тоя номер е само за външно каре. Като гледам може би и се е скапала капачката вътре в самата чашка ( фланец ) на карето ( вътрешното ) и заради това имаш теч на мсло оттам ( от скоростната ) , предполагам точно заради нея капачка се е съсипал и този маншон .
А за затрудненото превключване може вината да е заради самите тампони донякъде ( изместване на мотора ) , ако е оттам се оправя от шангата . Но може и да е от намаленото ниво на маслото в скоростите
П.с. сега се загледах пак в снимката , не е омаслен , вероятно нямаш проблем с нея капачка във чашката . Ако се губи масло от скоростната ще е от семерингите на чашките или от първичния вал на скоростната , ама там ще е видно как капе от камбаната на скоростната ( доста оклепано ми се видя по скоростната , залагам повече на семерингите по самите чашки , сменят се сравнително лесно ).


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ '94 - Смяна полуоска и карета

Мнениеот ktamen » Нед 01 мар 2015 2:21


samo_pechka написа:Като гледам може би и се е скапала капачката вътре в самата чашка ( фланец ) на карето ( вътрешното ) и заради това имаш теч на мсло оттам ( от скоростната ) , предполагам точно заради нея капачка се е съсипал и този маншон .
.

На предишния ми голф (двойка, двигател EZ) май имаше такъв проблем, кутията още си ми стои и може да реша да я ползвам. Би ли обяснил по-подробно за тази капачка, какво представлява капачката, какво и се скапва, лесно ли се сменя, колко струва, нова или втора употреба да си търся и т.н.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3111
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ '94 - Смяна полуоска и карета

Мнениеот georgebonev » Нед 01 мар 2015 9:31


ktamen написа:Нещо не ми стана ясно. Скъсан ти е маншона и затова искаш да сменяш полуоски и карета - правилно ли съм разбрал :gruebel

Маншона ще се смени, това е ясно. Цяла зима доливам антифриз и се стичаше надолу към маншона. Сега съм спрял теча.
Проблема ми е появилия се луфт при потегляне - все едно двигателя е със скъсани тампони отзад и усещам лек удар след превключване на предавка.
Правилно ли съм разбрал, че при превъртане между полуоската и карето, се износват шлиците на полуоската, заради по-мекия материал и ръждата?
Затова се насочих към смяна на полуоска...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8995
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ '94 - Смяна полуоска и карета

Мнениеот samo_pechka » Нед 01 мар 2015 9:34


Нищо особено е колега . Метална е с някакво покритие ( малко като гумено май ) продават се нови , точно в средата на чашката се монтира , тя закрива болта дето стяга чашката към диф-а . Т.е. ако речеш да сменяш семеринги примерно , трябва се махне за да развиеш болта, често обаче се поврежда , при опити да се намести не прилепва добре , почва да пуща масло от скоростната, то разрежда греста в маншона и.... трябва нова . Причината обаче , да се повреди "случайно" е удар на полуоската вътре в чашката . Да речем от катастрофа или пък неправилно "набиване" на външно каре, или пък при наместване на полуоската с карето да си "влезе" на мястото в шенкела . От ударите самата полуоска поврежда/срязва него капаче. Затова като се набива външно каре , се търси вариант да се застопори полуоската, да не се лашка навътре към скоростната .
П.п. видях , че Жоро е писал : едва ли , причината често е в прекалено износване на сачмите на вътрешното каре и се "обират" луфтове като се тръгне....
:biggrin Сетих се нещо , преди доста години идва френд с такъв проблем , беше неделя , гледам аз - ясна работата , маншона се надул като балон - пълен с масло . Казвам му че тр да ми остави колата и понеделник , за да купя еди какво си . Той обаче е на зор , ще пътува . Ами извадих нея капачка много внимателно , като после се видя беше пукната на две места . Изчистих я и я калайдисах :bowdown намазах ръба със силиконче и внимателно с едно огладено дръвче от сап и чукче ( спец инструмент :mhihi ) я вкарах обратно. Промих карето , машнона и т.н. Казах му че като си е сменял машшона на външното каре е повредил капачката . :eek ей така ме погледна , вярно било , че преди около 5-600 км е правил това , откъде съм бил познал :beer


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ '94 - Смяна полуоска и карета

Мнениеот ktamen » Нед 01 мар 2015 11:19


Благодаря за отговора. Сменял съм карета и маншони няколко пъти и не съм знаел, че трябва да внимавам като чукам по външното каре. Много е вероятно да съм прецакал капачката по начина който описваш.
georgebonev написа:
ktamen написа:Нещо не ми стана ясно. Скъсан ти е маншона и затова искаш да сменяш полуоски и карета - правилно ли съм разбрал :gruebel

Маншона ще се смени, това е ясно. Цяла зима доливам антифриз и се стичаше надолу към маншона. Сега съм спрял теча.
Проблема ми е появилия се луфт при потегляне - все едно двигателя е със скъсани тампони отзад и усещам лек удар след превключване на предавка.
Правилно ли съм разбрал, че при превъртане между полуоската и карето, се износват шлиците на полуоската, заради по-мекия материал и ръждата?
Затова се насочих към смяна на полуоска...

Аз полуоска с пострадали шлици не съм виждал никога. Проблемът с луфтовете винаги е бил от самите карета. Износени сачми също не съм виждал. Повърхностите, по които се търкалят се скапват и върху тях се образуват язви. При преминаване на сачмата през язва се усеща чукане.
Не вярвам, че проблем с каретата може да се усети при превключване на скорости. Вероятно е нещо заради самите скорости или съединителя, или шарнир или нещо друго, но едва ли е заради полуоска.
Вдигни колелото във въздуха и включи на скорост. После върти колелото напред назад и наблюдавай какъв луфт има полуоската спрямо каретата. Така е лесния начин за диагноза, но не е много надежден.
Най-сигурния начин за диагноза е да се разглоби карето и да се изчисти всичко до блясък. После да се огледа за язви. 90% че каретата са ти наред и самите полуоски също. И само заради твоите съмнения не си струва да се цапотиш. Трябва някой лично да ти прегледа колата откъде е този "луфт при потегляне".


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3111
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ '94 - Смяна полуоска и карета

Мнениеот georgebonev » Нед 01 мар 2015 11:37


ОК! Благодаря за разясненията :bowdown
Ще се разглабя и чисти, за да се види какво е положението.
Ще попитам първо в магазина дали имат маншона и смазката, ако е каре - моргата е наблизо, трябва да имат, друго ако излезе - колата на трупчета до доставката...
:beer


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ '94 - Смяна полуоска и карета

Мнениеот ktamen » Нед 01 мар 2015 12:07


Старо каре винаги го купувам с уговорка, ако не ми хареса, като го изчистя да го върна.
Май трябва да имам разглобено каре с язви, ако го намеря ще кача снимки какво представляват язвите.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8995
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Golf MK3 1.9 TD AAZ '94 - Смяна полуоска и карета

Мнениеот samo_pechka » Нед 01 мар 2015 15:22


Жоре , намерих едно каре , е не е ново разбира се , ама ще го бъде, почистено и готово за монтаж , пък и на аризаното магаре ..... Дай на лични координатите :beer
И да , колегата ktamen е прав , всъщност сачмите им се поврежда циментацията отгоре им , получават се язви , оттам луфтове и т.н.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pspetkow и 70 госта