Здравейте, преди половин година купих пасат б5 97г АХУ 90кс, но днес след ремонт на алармата, имото и смяна на таблото в сервиза ми казаха, че някой е чипосал колата.
До тук добре колата си върви и няма проблеми но ме притеснява факта, че не знам какъв е чипа, кой го е правил и т.н.
След консултация в същия сервиз разбрах, че единия вариант да си предпазя колата от бъдещи проблеми е да си намеря еку от аху мотор без сменени чипове и да го сменя с моя и другия да си сложа нов чип с доказан произход.
За сега мисля да си сложа друго еку със стоков софтуер и да покарам така, въпреки че всеки ми казва че колата ще се спъне доста.
Тук идва въпроса какво еку мога да ползвам днес гледах доста от пасат и голф 90кс. но номерата са различни или последните букви.
Моето еку е с номер 028 906 021 GK, можели някой запознат да ми каже да ли друго еку от аху с друг номер ще заработи при мен или можеби от 1з или АХХ.
Какви са разликите между екуто на 1Z, AHU, AHH, и мога ли да ползвам който и да е от тях?
Доколкото съм за познат моето еку е с вътрешен мап и на пасат от 97г до 01г се монтурат двигатели AHU и AHH но, кой е по-нов и имали смисъл да се търси по-новия се надявам да разбера тук.
Пасат б5 97г АХУ връщане на стоковия софтуер
- terero
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
- Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
- Двигател: AHU 98 AKU 00
- Местоположение: Бургас
Пасат б5 97г АХУ връщане на стоковия софтуер
Последна промяна от terero на Пон 23 мар 2015 10:30, променено общо 1 път.
- Dani16v
- Мнения: 151
- Регистриран на: Вто 27 юли 2010 21:50
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: 1z +
- Местоположение: Радомир
Re: Пасат б5 97г АХУ връщане на стоковия софтуер
И от 1з и от друг АХУ ще ти свършат работа нищо,че са с различни номера от твоя! Само трябва да махнеш имобилайзера за да може да запали
1з е с 8 битов комп а АХУ с 16 битов,демек по-добър е!

- terero
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
- Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
- Двигател: AHU 98 AKU 00
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат б5 97г АХУ връщане на стоковия софтуер
Ако сложа от 1з ще имали разлика във вървеж, разход ще се променили като цяло колата и по-важното е към добро или лошо?
До колкото знам при 1з е имало изискване да отговаря на евро 1 или 2, а при аху на евро 3, следователно екуто от 1з не би трябвало да скопява двигателя по никакъв начин.
До колкото знам при 1з е имало изискване да отговаря на евро 1 или 2, а при аху на евро 3, следователно екуто от 1з не би трябвало да скопява двигателя по никакъв начин.
- Dani16v
- Мнения: 151
- Регистриран на: Вто 27 юли 2010 21:50
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: 1z +
- Местоположение: Радомир
Re: Пасат б5 97г АХУ връщане на стоковия софтуер
И двата двигателя са Евро 2
Слагай комп от 1з,няма да имаш никакъв проблем нито с разход нито с вървеж!

- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 97г АХУ връщане на стоковия софтуер
Ако намериш от аху с премахнат имо е най-добре има повече функции с ваг, и като че ли работата на двигателя е по- мека.
- terero
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
- Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
- Двигател: AHU 98 AKU 00
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат б5 97г АХУ връщане на стоковия софтуер
А на екуто АНН по-добър или по-лош от AHU е?
Re: Пасат б5 97г АХУ връщане на стоковия софтуер
AHH би трябвало да е с променлива геометрия на турбото, ако съм прав - не ти върши работа.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Пасат б5 97г АХУ връщане на стоковия софтуер
Или вместо да купуваш ЕКУ отиваш при някой дето прави чипве. Казваш му, че искаш да ти сложи заводският софтуер и би трябвало да излезне в пъти по-евтион от друго ЕКУ.
Тия дето приказват за 1Z - там ЕКУто е 8 битово, а на B5 е 16 битово (май, може и да греша). Ако е така - нямат нищо, ама нищо общо. При теб чипа трябва да е на две малки чипчета по 128kb всяко (с по 32 крака).
В Бургас май беше Ифидик (ifidik по форумите). Намери му контактите и ходи там.
Тия дето приказват за 1Z - там ЕКУто е 8 битово, а на B5 е 16 битово (май, може и да греша). Ако е така - нямат нищо, ама нищо общо. При теб чипа трябва да е на две малки чипчета по 128kb всяко (с по 32 крака).
В Бургас май беше Ифидик (ifidik по форумите). Намери му контактите и ходи там.
- Dani16v
- Мнения: 151
- Регистриран на: Вто 27 юли 2010 21:50
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: 1z +
- Местоположение: Радомир
Re: Пасат б5 97г АХУ връщане на стоковия софтуер
АХХ е с променлива геометрия,прав е колегата. Няма да ти свърши работа! Колега Brum,искаш да кажеш,че с комп от 1з не може да се подкара АХУ ли?
- terero
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
- Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
- Двигател: AHU 98 AKU 00
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат б5 97г АХУ връщане на стоковия софтуер
Да при мен наистина са два чипа това поне го видях.
А колегата Ифидик е във Варна, но в краен случай ще ида при него.
Значи най-правилния вариант е да си търся еку точно за аху.Много ме притеснява момента, че ми предлагат екута от аху с различни от моя номер, различни една две цифри или последните букви, не знам това дали е проблем.
А колегата Ифидик е във Варна, но в краен случай ще ида при него.
Значи най-правилния вариант е да си търся еку точно за аху.Много ме притеснява момента, че ми предлагат екута от аху с различни от моя номер, различни една две цифри или последните букви, не знам това дали е проблем.
- Dani16v
- Мнения: 151
- Регистриран на: Вто 27 юли 2010 21:50
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: 1z +
- Местоположение: Радомир
Re: Пасат б5 97г АХУ връщане на стоковия софтуер
Всички АХУ-та са 90-ки роторна помпа и турбото е с уестгейт. Каквато и разлика да има в номера или букви,е без значение,управляват се по един и същи начин от компа!
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат б5 97г АХУ връщане на стоковия софтуер
А ако е така,защо ли за всеки комп се прави индивидуален софтуер ,а не се направи по един и да караш на ред??? Защо един софтуер от една кола,като го сложиш на друга не е както е било на предишната.Не подвеждайте колегата ако не знаете,защото е много лесно да давате съвети през клавиатурата,а парите да ги набива той.Ходи до някой който се занимава с това и да ти качи оригиналните софтуери на два чипа и само да си ги сложиш на компа,ако е направен с цокли де,ако не ще трябва някой да ти ги презапои на компа
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Пасат б5 97г АХУ връщане на стоковия софтуер
Смениш ли ЕКУто ще трябва да дадеш пари някой да ти оправи имобилайзера. Пак казвам - по-евтино ще ти е да си върнеш заводския софтуер в твоето ЕКУ.
Re: Пасат б5 97г АХУ връщане на стоковия софтуер
Стига глупости, не плашете колегата, Може да сложи всякакво ЕКУ от двигател AHU стига да е от VW, няма значение поло, кади, голф пассат и др. Да екуто на АХУ е 16 битово на 1З е 8 битово. Аз лично съм с еку от поло АХУ и с чип. Наистина с екуто от АХУ заработи по меко двигателя въпреки че съм с друг софтуер. Трябва само някой алармаджия да спре имобилайзера принципно ис ваг ком става доколкото знам става обучение на клиуч или направо да се спре иммото
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: Сря 24 мар 2010 12:27
- Автомобил: bmw
- Двигател: dizel
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Пасат б5 97г АХУ връщане на стоковия софтуер
имобилайзера не е задължително да го маха,може да се адаптира с ваг-ком.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: goppa и 85 госта