Здравейте.
Не съм сигурен да ли темата е за този раздел, но ще попитам тук.
Купих си алуминиеви джанти, които са с конусни отвори за болтовете, а на Пасат-а оригиналните болтове са с радиусни глави. Като ги сложа в отвора на ал-те джанти отзад си стърчат достатъчно (около 15- 20мм.). Гумаджията каза, че и преди е слагал радиусни болтове на ал. джанти с конусни отвори и нямало проблем, но трябва да си ги проверя дали не са се разхлабили след една седмица.
Въпросът ми е ще има ли проблем като са сложени болтове с радиусни глави на алуминиеви джанти с конусни отвори за болтовете и може ли да се прецакат отворите на джантите дори и ако не се разхлабват болтовете?
Поздрави.
въпрос за болтове за лети джанти
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: въпрос за болтове за лети джанти
Има български болтове с конусна глава по около 2,50 лв ,аз бих си купил за да съм спокоен,все пак не е майтап работа.
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: въпрос за болтове за лети джанти
Той гумаджията няма да има проблеми ама ти ще имаш като ти се развият болтовете.
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 22:41
- Автомобил: Vw Passat B6
- Двигател: 1.9 TDI- BLS- 2008
Re: въпрос за болтове за лети джанти
Говорих и с още един гумаджия и ми каза, че ако не се разхлабят болтовете до няколко дни нямало да има проблеми, но ме притеснява и това дали няма да се деформират леглата (отворите) на болтовете на джантите?
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: въпрос за болтове за лети джанти
Гледаме и си правим изводите.
https://www.youtube.com/watch?v=Df8Mkvs3ujE

- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: въпрос за болтове за лети джанти
IRRITATING написа:Той гумаджията няма да има проблеми ама ти ще имаш като ти се развият болтовете.
+1


- mitko85
- Мнения: 753
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
- Автомобил: E91
- Двигател: M47
- Местоположение: София
Re: въпрос за болтове за лети джанти
Сферичния болт не ляга на цялата повърхнина на конуса и не може да стегне джантата с пълната сила, има вероятност да нараниш леглата или да скъсаш болт, ако тръгнеш да ги стягаш така че да не се развият. Вземи си правилните болтове.
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 22:41
- Автомобил: Vw Passat B6
- Двигател: 1.9 TDI- BLS- 2008
Re: въпрос за болтове за лети джанти
Ще си купя болтове с конусна глава и няма да се занимавам с експерименти на разни "гумаджии" и да проверявам като идиот болтовете дали не са се разхлабили през няколко дни.
Благодаря за мненията, колеги. Дано темата да е полезна и за още някой.
Поздрави.
Благодаря за мненията, колеги. Дано темата да е полезна и за още някой.
Поздрави.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: въпрос за болтове за лети джанти
офф - само гледай да не ти притягат болтовете с гайковерт, че
.
Има си дадено усилие за затягане според автомобила и вида на джантите.
При "хубаво" затегнати болтове с гайковерт -огромен шанс да останеш на пътя със счупен ключ за джанти.



Има си дадено усилие за затягане според автомобила и вида на джантите.
При "хубаво" затегнати болтове с гайковерт -огромен шанс да останеш на пътя със счупен ключ за джанти.
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 22:41
- Автомобил: Vw Passat B6
- Двигател: 1.9 TDI- BLS- 2008
Re: въпрос за болтове за лети джанти
Малко полезна информация за хората в моето положение.
Днес обиколих моргите и намерих оригинални болтове от VW с моя размер (27мм.) на резбата и с конусни глави, но явно конусната глава отхвърля малко повече от радиусната, защото болтовете се навиват само 4 оборота. Това не ми хареса и взех от една А8-ца болтовете, които са с дължина на резбата 32мм. и нещата си дойдоха на мястото.
Тези вече си се навиват 7 оборота и лягат перфектно в гнездата на джантите.
Тъпото е, че намерихме само 16бр. от А8-цата и сега имам на всяка джанта по 4 бр. с конусна и по 1бр. с радиусна глава, но ако не намеря утре още 4бр. конусни с 32мм. дължина на резбата, ще взема тези с 27мм. от VW.
По- добре по един болт на джанта да хваща само 4 резби и да е с конусна глава, отколкото да са 5бр. с радиусна.
Та това е, дано да е полезно и за други колеги.
Поздрави.
Днес обиколих моргите и намерих оригинални болтове от VW с моя размер (27мм.) на резбата и с конусни глави, но явно конусната глава отхвърля малко повече от радиусната, защото болтовете се навиват само 4 оборота. Това не ми хареса и взех от една А8-ца болтовете, които са с дължина на резбата 32мм. и нещата си дойдоха на мястото.
Тези вече си се навиват 7 оборота и лягат перфектно в гнездата на джантите.
Тъпото е, че намерихме само 16бр. от А8-цата и сега имам на всяка джанта по 4 бр. с конусна и по 1бр. с радиусна глава, но ако не намеря утре още 4бр. конусни с 32мм. дължина на резбата, ще взема тези с 27мм. от VW.
По- добре по един болт на джанта да хваща само 4 резби и да е с конусна глава, отколкото да са 5бр. с радиусна.
Та това е, дано да е полезно и за други колеги.
Поздрави.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: въпрос за болтове за лети джанти
купи си секретни БГ п-во с нужната дължина и профил. В БГ сме - сутринта може да осъмнеш без някоя джанта/ гума / зависи района/.
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 22:41
- Автомобил: Vw Passat B6
- Двигател: 1.9 TDI- BLS- 2008
Re: въпрос за болтове за лети джанти
Хубави секретни болтове са си на цена. По- добре е да си включа джантите и гумите към каско-то. Пък и колата нощува в подземния паркинг на кооперацията ни.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: въпрос за болтове за лети джанти
Смятам че 4 оборота са достатъчни. Най-вероятно на главината няма много повече от 4 резби.
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 22:41
- Автомобил: Vw Passat B6
- Двигател: 1.9 TDI- BLS- 2008
Re: въпрос за болтове за лети джанти
Ами като ги извадих премерих с шублера и тези 4 резби се оказаха 8-9мм., което мисля, че не е достатъчно да държат джантата, но нека и други колеги да се включат с мнения по въпроса.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: въпрос за болтове за лети джанти
За тази цел има пдф-и със спецификации на джантите и вътре има моделите, за които джантите са произведени. Стига да не си купил последния китайски боклук.
Вътре в пдф-а пише обикновено и необходимите болтове и формата им.
Не си казал какви джанти си взел - няма как да ти се даде точен съвет. Относно броя на резбите - последно на 4ри резби доверения ми гумаджия не ме пускаше да си тръгна, защото било опасно.
Хващаш оригиналните болтове и оригиналните джанти и гледаш на немонтирана джанта колко стърчи болта от джантата от вътрешната и страна, без тя да е монтирана на колата. После хващаш новите ти джанти с болтове с форма на главата по спецификация на джантата, а не по мнение на гумаджии, и гледаш колко стърчат. Ако е същото като при оригиналните джанти/болтове - караш. Ако са по-къси/по-дълги, търсиш по-дълги / по-къси и си ти.
Имай предвид, че ми е случвало да не мога да карам мерцедески джанти на пасат със сериините пасатски болтове, защото джантата от мерцедес е по-дебела и болтовете идват къси, въпреки че са специфицирани за пасат.
Успех.
Вътре в пдф-а пише обикновено и необходимите болтове и формата им.
Не си казал какви джанти си взел - няма как да ти се даде точен съвет. Относно броя на резбите - последно на 4ри резби доверения ми гумаджия не ме пускаше да си тръгна, защото било опасно.
Хващаш оригиналните болтове и оригиналните джанти и гледаш на немонтирана джанта колко стърчи болта от джантата от вътрешната и страна, без тя да е монтирана на колата. После хващаш новите ти джанти с болтове с форма на главата по спецификация на джантата, а не по мнение на гумаджии, и гледаш колко стърчат. Ако е същото като при оригиналните джанти/болтове - караш. Ако са по-къси/по-дълги, търсиш по-дълги / по-къси и си ти.
Имай предвид, че ми е случвало да не мога да карам мерцедески джанти на пасат със сериините пасатски болтове, защото джантата от мерцедес е по-дебела и болтовете идват къси, въпреки че са специфицирани за пасат.
Успех.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта