почистване на клапан N75

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: почистване на клапан N75

Мнениеот valiosport » Нед 01 мар 2015 0:15


Променливата геометрия са едни лопатки в топлата част на турбото, които насочват потока изгорели газове и по този начин се регулира налягането(ако мога така да се израза), кога да надува турбото и кога да разтовари, за да не пренадуе. Тези турбини нямат уестгейт, самата геометрия ти играе ролята на уестгейт.
Уестгейта е клапан който се намира на изпускателния колектор и когато оборотите на двигателя станат големи и изгорелите газове са повече, за да не пренадуе турбината, този клапан отваря и изпуска част от изгорелите газове, за да не минават през топлата перка на турбото и да го развъртат с още по-големи обороти(с една дума по този начин турбото се разтоварва).
С една дума турбото или ще е с уестгейт клапан или с променлива геометрия. Хубавото на промеливата геометрия е че когато настъпиш педала от по-малки обороти да речем лопатките насочват газовете да бият в периферната част на перката и така развърта по-бързо.
Твоя двигател 1.9 1Z няма променлива геометрия.
:love.vwclub




Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: почистване на клапан N75

Мнениеот relaxxx » Чет 26 мар 2015 13:33


Ето тук рашките как чистят клапан Н75...

https://www.drive2.ru/l/2958820/


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: почистване на клапан N75

Мнениеот sim_ex » Съб 01 авг 2015 14:08


За Пасат 1.9 3BG тди AVF След смяна на този клапан N75 на турбото за 80 лв. оригинален Piersberg , фабричния с логото на ауди ,фолксваген е същата марка, веднага всичко проработи идеално. Искам да добявя малко инфо , което ако аз имах бих бил по доволен преди да започна.
1.За да се смени клапана на Пасат 3BG се маха входната тъба за въздуха, която е хваната с 3 винтчета за предната маска, също така се маха и студената на турбото която вкарва въздуха от посока филтъра, маха се и вентилацията на клапаните , защото е с обша връзка. Внимавайте да не изтървете болтчетат на тръбата на турбото.
2.Така се отваря доста място за работа. отвива се изцяло горното болтче на клапана, внимание, долното го отвивате почти до края , но на няколко оборота преди края , за да не го изтървете а и после мнооого трудно ще го сложите. Клапана излиза и така и новия също влиза с недоотвито долно болтче!
3. При тзъи процедура може да си напипате турбо перката за луфтове, аз забравих :rolleyes
4. Аз лично бих сменил и макруча към турбото , поръчах нов , но не беше пристигнал, та пак ще повторя...

две допълнителни информации
1.Влизането в авариен режим на мотора верно кара колата да харчи към 4 на 100, но не е най-приятното изживяване. Обикновенно набявянето на резервната част трае време... и тн. на първо време ако ви трбва бърз ремонт, да знаете , че клапана на ЕГР Клапана е същи и просто може да се вземе от там, а на ЕГР/то или да се изолира тръбичката с вакуума или да се сложи този неработещия, поне временно, че аз 1 седмица бях на авариен режим...ако знаех веднага щях да го ползвам
2.Какво му беше на старото клапанче. Мембраната се пукала ала бала, ами нищо му няма. Какво представлява една намотка върху метална основа с цилиндричен отвор, вътре се плъзха цилиндрично метално бутало. Когато тече ток по намотката, то основата действа като електромагнит и продвижва леко буталото има ход 3-4 мм. Проблема е че тва буталце с времето конденз мръсотия и тн....се заклинва в което положение си поиска.
Отваряне почистване и е ок. Мембраната е стабилна достатъчно дебела гума.
Аз му скъсах металната скоба, но и без това не знаех, че са почиства само, та вече бях купил нов и само с експериментална цел го отворих ето снимки.
Ако някой има идея с какво мога да заместя тази скоба може и да си го ползвам за резервно.
Прикачени файлове
IMAG0328.jpg
IMAG0330.jpg


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: почистване на клапан N75

Мнениеот kossis » Вто 05 апр 2016 14:38


Колега не се къса така дивашки тази скоба. Отваря се леко ръба и с отверка-разкапсолова се. После се лепи с малко каноколит и се загъва обратно отвореният вече ръб. В този вид е за боклука.

Вътре се чисти котвата с шкурка и разредител. ВД40 и тнт. Аз така направих- проверих го дали работи без да задържа котвата по стените и сега го ползвам без проблем.
И новото е добре- даже най добре. Така че карай го и това е. Сменил си го вече. Лошото е че този не става вече.

============

Дал си съвет -че може да се вземе клапана на ЕГР-а (Н18) и да се замени с този ? Сигурен ли си в това ???

Аз сравних и двата клапана- свалях и другият. Двата клапана са различни !!!
Разликата е в проходните отвори- на този за ЕГР-а са по малки отворчетата -предвиден е за по малко дебит. Така че аз не бих сложил този от ЕГР-а на местото на този за турбото ! Обратното е по допустимо !


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: почистване на клапан N75

Мнениеот valiosport » Вто 05 апр 2016 15:40


Пичове, как разбирате че клапана е за чистене и какъв е ефекта след почистването? Повече ли дърпа колата?


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: почистване на клапан N75

Мнениеот kossis » Вто 05 апр 2016 15:49


Като задере- ефекта е че не управлява правилно актуатора. Или не дърпа колата или може да пренадуе.

Аз моят го чистих профилактично, защото търсех проблем свързан с ПГ-то. Но не съжалявам. И моят беше пред задиране и цялата котва се движеше трудно в леглото си и беше с налепи от масло, конденз и още нещо.
Това е неизбежно след 10 години на работа в тази среда.

С ВАГ не може да се хване за съжаление, както повечето електронни елементи в колата, защото иска да има или късо или отворена верига-електрически за да го отчете компера и да го изпише като грешка.

Ако не ти се сваля колега- може да се тества на колата през Вага- имаше опция през инструмент клъстер ли беше- проверяват се модулите един по един. И клапана се проверяваше-цъка ли или не. Та сваляне му е майката за най сигурно и ако не е чистен.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: почистване на клапан N75

Мнениеот valiosport » Вто 05 апр 2016 16:58


Добре де чистенето може ли да стане през отворите без да се отваря?


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: почистване на клапан N75

Мнениеот kossis » Вто 05 апр 2016 17:36


Ами ако успееш да вкараш през тях нещо което да ти полира котвата до блясък, може и да стане. И после да го изсипеш така получилият се разтвор пак от там.

Но имай в предвид че вътре в клапана отворите стават още по ситни- на мембраната и тнт- почти като игли. Та ако успееш кажи как става номера. :mrgreen


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: почистване на клапан N75

Мнениеот valiosport » Вто 05 апр 2016 19:50


kossis написа:Та ако успееш кажи как става номера. :mrgreen

Баце аз се допитах да тебе защото виждам, че си го разглабял, не съм казал че ще мога, а питах ДАЛИ ще може.
А скъп ли е нов и трябва ли при смяната му да се трие грешка или нещо такова?
При мен клапана работи, но дали е коректно не знам или той или актуатора се бъзика на моменти... Турбината ми си прави налягането, но не знам това дали е показателно... Като и смачкам газта от 1400 оборота започва да тегли здраво от 1800 оборота. Колата е Голф 4 Помпа-дюза 150к.с.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Asko VW, stakuuuf и 112 госта