1.9тди АФН вибрации

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Kirilpm
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 29 сеп 2013 6:04
Автомобил:
Двигател:

1.9тди АФН вибрации

Мнениеот Kirilpm » Пон 30 мар 2015 21:44


Проблема ми се явява предимно на празен ход,волана става труден за хващане :D
По колата са сменени следните чаркове и следните ремонти:
Смяна на комплект демпферен маховик с съединител LuK,смяна на дебитомер,изолиране на ЕГР,почистване на турбината,почистване на смукателния колектор и портовете в главата,смяна на мека скъсана връзка с по-дълга такава,премахване на катализатор,проверка на тампоните на двигателя,смяна на всички уплътнения по нафтовата помпа и настройка.Проблема се появи постепенно,нямам никакво тресене при превключване или при високи обороти,та изключвам маховика за сега(но съм взел масивен и комплект съединител за масивен).В момента съм насочил поглед към дюзите,дебитомера и настройката на помпата.До колкото разбрах моя двигател излиза серийно с дюзи 205 микрометра разпръсквач и е добре да взема такъв на бош или съответно по-щедрите варианти 210 и 216 микрометра.Притеснява ме също и голямото отклонение на дебитомера при заводска стойност 280 дава 430,понеже съм ликвидирал ЕГР-а го ограничих и софтуерно и сега заводската стойност се вдигна на 380 но дебитомера упорито стои на 430 Дебитомера го смених с такъв от работеща кола със скосена букса от едната страна както трябва да е,при мен бяха монтирали друг модел с овална букса и бяха изкъртили буксата на колата по доста грозен начин та и буксата смених,никаква промяна няма на 430 си стои и с този,а колата върви много добре във високи обороти дебитомера вдига над 1000.Притеснява ме разликата в празния ход,да не дава прекалено богата смес.Но дюзите ме притесняват повече и след като изчетох този материал http://pics3.tdiclub.com/pdf/injector_install_howto.pdf разбрах че са с двустепенен разпръсквач и не се регулират като старите дюзи с винт и контрагайка.В това ръководство просто почистват и монтират новите разпръсквачи,понеже имам стенд мисля да пробвам същото и ако пръскат над 190 атмосфери както посочва завода да ги монтирам и да ги проверя с ваг-ком,но ми е интересно ако не стане от раз,как се регулират?Подложни шайби,различни пружини и откъде се набавят тези шукарии.Никъде не мога да намеря и цената на разпръсквачите,продават се масово цели дюзи,на неприятна цена.Единствената обява за разпръсквач,която намерих е в продавалника.Прилагам и снимки на проблемите и на корекцията на дюзите от ваг ком http://kirilpm.snimka.bg/photos-from-gsm/audi.859978.35141216
Новия дебитомер е този http://olx.bg/debitomer-1-9tdi-110ks-i62584860,такава беше и буксата на колата,чудно че стария е със същия номер като този,явно някой го е присадил в корпуса.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Вибрации при 1.9тди АФН

Мнениеот samo_pechka » Пон 30 мар 2015 22:27


Това за дебитомера : остави го така , добре е . Щом е затапен ЕГР-а така е. Много си е добре даже.
За дюзите ( разпръсквачите) : имаш няколко варианта за покупка и доставка, ще ти ги дам на ЛС да не става реклама :beer . За проверката : да , по принцип има къде да се проверят как са , но и варианта да се провери само как е първата степен , пак е някакво начало , щом тя е добре , почти винаги и втората е добре , това разбира се само при монтиране на нови разпръсквачи за "малко" ползвани , "почти" нови и т.н. не важи, регулирането им се прави със калибрирани шайбички .
За вибрациите : коментирали сме , често причината е в меката връзка на кат-а . Когато омекне повече така прави. Ти си сложил по-дълга ( и сигурно по-еластична от старата ) , така, че явно е оттам . Помага за момент пристягането и със скоби за водни съединения , по принцип трябват три , при теб може и повече да се наложи . Провери си и за скъсани заварки по самите гърнета .


Kirilpm
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 29 сеп 2013 6:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Вибрации при 1.9тди АФН

Мнениеот Kirilpm » Вто 31 мар 2015 8:44


Аз четох във форума и това ми беше първата идея,че може да вибрира от гърнето,за това го откачих цялото и запалих само с турбината,вибрацията си е същата,просто мотора работи по-твърдо от преди.Старата мека връзка беше прокъсана още когато взех колата,нова със същия размер няма,предлагат цял катализатор за скромната сума от 1133 лева,а по-дълга сложих с идеята да гаси вибрациите по-добре.По гърнетата всичко е здраво,включително и тампоните.Много ти благодаря за информацията относно дюзите,мисля оттам да започна,а по нататък и едни хидравлични повдигачи да взема,че на студено и те потракват.


peroaudi
Мнения: 25
Регистриран на: Чет 10 апр 2014 20:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Вибрации при 1.9тди АФН

Мнениеот peroaudi » Вто 31 мар 2015 10:01


Здравейте.Може ли по подробно да опиши те това със скобите дето го правите на меката връзка, как става.Само нанизвате трите скоби на меката връзка на разстояние една от друга и ги стягате и ли греша.Защото и аз имам същия проблем като колегата по горе с това досадно претрисане като я запаля студена или като я изключа от скорост и я пусна по инерция и започна да натискам спирачки.


Kirilpm
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 29 сеп 2013 6:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Вибрации при 1.9тди АФН

Мнениеот Kirilpm » Вто 31 мар 2015 23:05


Ако на свободна ти тресе скоростния лост и имаш претрисане при потегляне,различно при първа и при задна се готви за маховик.Ако си с оригиналната мека връзка 3 скоби са ти достатъчни,инвестираш 2-3 лева и после споделяш резултата.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Вибрации при 1.9тди АФН

Мнениеот samo_pechka » Вто 31 мар 2015 23:52


peroaudi написа: Здравейте.Може ли по подробно....
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=87777&page=1


Потребителски аватар
na4o4o
Мнения: 189
Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
Автомобил: PASSAT B5 1998
Двигател: AFN
Местоположение: кюстендил

Re: 1.9тди АФН вибрации

Мнениеот na4o4o » Нед 05 апр 2015 9:10


колеги какви трябва да са реалните стойности на впръсканото гориво в цилиндрите и на кой канал да го гледам това?


TihomirC220
Мнения: 30
Регистриран на: Вто 04 май 2010 15:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: haskovo

Re: 1.9тди АФН вибрации

Мнениеот TihomirC220 » Сря 21 окт 2015 19:27


До колегата samo_pechka.
Благодаря за линка към ауди клуб.Вчера сложих трите скоби на меката връзка на B5 1,9TDI 110 кс и за моя приятна изненада вибрациите на тихи обороти спряха почти напълно. Явно магията се крие в доброто затягане на закъсаната оплетка и по този начин се връща донякъде еластичността на гофрето.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта