Проблема ми се явява предимно на празен ход,волана става труден за хващане :D
По колата са сменени следните чаркове и следните ремонти:
Смяна на комплект демпферен маховик с съединител LuK,смяна на дебитомер,изолиране на ЕГР,почистване на турбината,почистване на смукателния колектор и портовете в главата,смяна на мека скъсана връзка с по-дълга такава,премахване на катализатор,проверка на тампоните на двигателя,смяна на всички уплътнения по нафтовата помпа и настройка.Проблема се появи постепенно,нямам никакво тресене при превключване или при високи обороти,та изключвам маховика за сега(но съм взел масивен и комплект съединител за масивен).В момента съм насочил поглед към дюзите,дебитомера и настройката на помпата.До колкото разбрах моя двигател излиза серийно с дюзи 205 микрометра разпръсквач и е добре да взема такъв на бош или съответно по-щедрите варианти 210 и 216 микрометра.Притеснява ме също и голямото отклонение на дебитомера при заводска стойност 280 дава 430,понеже съм ликвидирал ЕГР-а го ограничих и софтуерно и сега заводската стойност се вдигна на 380 но дебитомера упорито стои на 430 Дебитомера го смених с такъв от работеща кола със скосена букса от едната страна както трябва да е,при мен бяха монтирали друг модел с овална букса и бяха изкъртили буксата на колата по доста грозен начин та и буксата смених,никаква промяна няма на 430 си стои и с този,а колата върви много добре във високи обороти дебитомера вдига над 1000.Притеснява ме разликата в празния ход,да не дава прекалено богата смес.Но дюзите ме притесняват повече и след като изчетох този материал http://pics3.tdiclub.com/pdf/injector_install_howto.pdf разбрах че са с двустепенен разпръсквач и не се регулират като старите дюзи с винт и контрагайка.В това ръководство просто почистват и монтират новите разпръсквачи,понеже имам стенд мисля да пробвам същото и ако пръскат над 190 атмосфери както посочва завода да ги монтирам и да ги проверя с ваг-ком,но ми е интересно ако не стане от раз,как се регулират?Подложни шайби,различни пружини и откъде се набавят тези шукарии.Никъде не мога да намеря и цената на разпръсквачите,продават се масово цели дюзи,на неприятна цена.Единствената обява за разпръсквач,която намерих е в продавалника.Прилагам и снимки на проблемите и на корекцията на дюзите от ваг ком http://kirilpm.snimka.bg/photos-from-gsm/audi.859978.35141216
Новия дебитомер е този http://olx.bg/debitomer-1-9tdi-110ks-i62584860,такава беше и буксата на колата,чудно че стария е със същия номер като този,явно някой го е присадил в корпуса.
1.9тди АФН вибрации
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Вибрации при 1.9тди АФН
Това за дебитомера : остави го така , добре е . Щом е затапен ЕГР-а така е. Много си е добре даже.
За дюзите ( разпръсквачите) : имаш няколко варианта за покупка и доставка, ще ти ги дам на ЛС да не става реклама
. За проверката : да , по принцип има къде да се проверят как са , но и варианта да се провери само как е първата степен , пак е някакво начало , щом тя е добре , почти винаги и втората е добре , това разбира се само при монтиране на нови разпръсквачи за "малко" ползвани , "почти" нови и т.н. не важи, регулирането им се прави със калибрирани шайбички .
За вибрациите : коментирали сме , често причината е в меката връзка на кат-а . Когато омекне повече така прави. Ти си сложил по-дълга ( и сигурно по-еластична от старата ) , така, че явно е оттам . Помага за момент пристягането и със скоби за водни съединения , по принцип трябват три , при теб може и повече да се наложи . Провери си и за скъсани заварки по самите гърнета .
За дюзите ( разпръсквачите) : имаш няколко варианта за покупка и доставка, ще ти ги дам на ЛС да не става реклама

За вибрациите : коментирали сме , често причината е в меката връзка на кат-а . Когато омекне повече така прави. Ти си сложил по-дълга ( и сигурно по-еластична от старата ) , така, че явно е оттам . Помага за момент пристягането и със скоби за водни съединения , по принцип трябват три , при теб може и повече да се наложи . Провери си и за скъсани заварки по самите гърнета .
Re: Вибрации при 1.9тди АФН
Аз четох във форума и това ми беше първата идея,че може да вибрира от гърнето,за това го откачих цялото и запалих само с турбината,вибрацията си е същата,просто мотора работи по-твърдо от преди.Старата мека връзка беше прокъсана още когато взех колата,нова със същия размер няма,предлагат цял катализатор за скромната сума от 1133 лева,а по-дълга сложих с идеята да гаси вибрациите по-добре.По гърнетата всичко е здраво,включително и тампоните.Много ти благодаря за информацията относно дюзите,мисля оттам да започна,а по нататък и едни хидравлични повдигачи да взема,че на студено и те потракват.
Re: Вибрации при 1.9тди АФН
Здравейте.Може ли по подробно да опиши те това със скобите дето го правите на меката връзка, как става.Само нанизвате трите скоби на меката връзка на разстояние една от друга и ги стягате и ли греша.Защото и аз имам същия проблем като колегата по горе с това досадно претрисане като я запаля студена или като я изключа от скорост и я пусна по инерция и започна да натискам спирачки.
Re: Вибрации при 1.9тди АФН
Ако на свободна ти тресе скоростния лост и имаш претрисане при потегляне,различно при първа и при задна се готви за маховик.Ако си с оригиналната мека връзка 3 скоби са ти достатъчни,инвестираш 2-3 лева и после споделяш резултата.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Вибрации при 1.9тди АФН
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=87777&page=1peroaudi написа: Здравейте.Може ли по подробно....
- na4o4o
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
- Автомобил: PASSAT B5 1998
- Двигател: AFN
- Местоположение: кюстендил
Re: 1.9тди АФН вибрации
колеги какви трябва да са реалните стойности на впръсканото гориво в цилиндрите и на кой канал да го гледам това?
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Вто 04 май 2010 15:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: haskovo
Re: 1.9тди АФН вибрации
До колегата samo_pechka.
Благодаря за линка към ауди клуб.Вчера сложих трите скоби на меката връзка на B5 1,9TDI 110 кс и за моя приятна изненада вибрациите на тихи обороти спряха почти напълно. Явно магията се крие в доброто затягане на закъсаната оплетка и по този начин се връща донякъде еластичността на гофрето.
Благодаря за линка към ауди клуб.Вчера сложих трите скоби на меката връзка на B5 1,9TDI 110 кс и за моя приятна изненада вибрациите на тихи обороти спряха почти напълно. Явно магията се крие в доброто затягане на закъсаната оплетка и по този начин се връща донякъде еластичността на гофрето.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта