Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите?
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
Както си мислех, джантите излязоха малко по-широки и малко по-изнесени от фабричните. 195/50/15 на 6.5J са по-изнесени спрямо 195/45/15 на 6J с 1,3 см навън и в комбинация от по-високата гума в диаметър с 20мм спред мен това е причината.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
Поне на голф2, като се скапе тампона, гумата (нормални размери на гума и джанта) започва да опира от вътрешната страна. При полото едва ли е много по-различно. Май ще си търсиш други джанти, с тези дори да смениш тампоните вероятно пак ще опира.
Не знам колко точно килограми му товариш, но железни 13ки с високопрофилни гуми са по-подходящи за претоварване.
Не знам колко точно килограми му товариш, но железни 13ки с високопрофилни гуми са по-подходящи за претоварване.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
ktamen написа:myrshavija написа:Най-учтивия коментар, който мога да направя, е, че това е голяма глупост.
Добре, че си ти да пишеш умностти от този сорт
myrshavija написа:Тъй наречените шок-тампони нямат нищо общо с редовното опиране на гумата в калника.
Иначе съвсем ще пропадне форума![]()
Ако искаш можем да се хванем на бас по 1000лв и за двете твърдения:
1 При какъв товар тампоните започват да опират?
2 Могат ли гумите да опират като натоварим яко колата с читави тампони и втори опит без тампони.
Ако си навит за баса ми пиши на лични да уточним подробностите. Може да се хванем и на бас само за едното твърдение по твой избор.
Помисли си пак, преди да се изхвърляш с басове по 1000лв. Как точно това порестото нещо ще опира при лек товар и ще пречи на гумите да опират в окачването?
http://www.alibaba.com/product-detail/Auto-Suspension-Parts-Mazda-323-Family_1213316109.html
Или си мислиш за нещо друго, или си съвсем напушен.ktamen написа:Поне на голф2, като се скапе тампона, гумата (нормални размери на гума и джанта) започва да опира от вътрешната страна. При полото едва ли е много по-различно. Май ще си търсиш други джанти, с тези дори да смениш тампоните вероятно пак ще опира.
Не знам колко точно килограми му товариш, но железни 13ки с високопрофилни гуми са по-подходящи за претоварване.

- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
Точно за това порестото нещо говоря, като е поставено в пласмасова чашка свиването му не е чак толкова лесно колкото изглежда на пръв поглед.
Нямаше да предлагам такъв бас, ако не бях го гледал този филм на живо. Преди 10 години бях качил половин тон и при всяко залюляване задна дясна гума опираше, смених го и повече не е опирала. 5 години по-късно същото се повтори и с лявата гума. Така, че резултата от опита го знам предварително.
Шок тампоните на повечето коли са малки и от твърда гума, порестото нещо е 10см, а целият ход на амортисьора е 20см - тоест остават 10 см. По 5см нагоре и 5 надолу. Тези сантиметри ги пиша по памет, не претендирам да са точни.
Опитай се да надничаш зад гумата докато някой люлее колата нагоре-надолу и си прецени колко товар е нужен за да опре в тампона.
Нямаше да предлагам такъв бас, ако не бях го гледал този филм на живо. Преди 10 години бях качил половин тон и при всяко залюляване задна дясна гума опираше, смених го и повече не е опирала. 5 години по-късно същото се повтори и с лявата гума. Така, че резултата от опита го знам предварително.
Шок тампоните на повечето коли са малки и от твърда гума, порестото нещо е 10см, а целият ход на амортисьора е 20см - тоест остават 10 см. По 5см нагоре и 5 надолу. Тези сантиметри ги пиша по памет, не претендирам да са точни.
Опитай се да надничаш зад гумата докато някой люлее колата нагоре-надолу и си прецени колко товар е нужен за да опре в тампона.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
Вече даже не е забавно. Имаш право да вярваш в Батман, Дядо Мраз и вълшебните тампони.
Забавляяай се!
Забавляяай се!
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
Пич моля те спри
Почети малко за какво е шок тампона.....
Щом се стига до там амортисьора да стига то този тампон, направо ги хвърляй на вторични тия амове.
Функцията му е далеч от това за което си мислиш ти




Почети малко за какво е шок тампона.....
Щом се стига до там амортисьора да стига то този тампон, направо ги хвърляй на вторични тия амове.
Функцията му е далеч от това за което си мислиш ти

- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
myrshavija написа:Вече даже не е забавно. Имаш право да вярваш в Батман, Дядо Мраз и вълшебните тампони.
Забавляяай се!
Поне досега си мислех, че държиш на думите си и не си форумен нинджа.
- muhaha
- Мнения: 65
- Регистриран на: Пет 05 ное 2010 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Белозем
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
В предвид, че вече взех и две нови гуми... май ще пробвам с нови пружини и шок тампони ако така се казват. Ако се наложи ще пробвам и деформиране на участъка в който стърже. Не знам защо ви се струва невероятно омекването на пружиноте като съм возил по 300 400кг от зад. Като последните пъти и с оригиналните джанти и с гуми 185/60/14 пак постъргваше. Ако сложа нови пружини повече товарене няма да види. Но с 4 човека да стърже не е приемливо. Кефя се на джантите, та ако след смяната не стане.... предложете как да пробвам да деформиране.
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
джантите може да са оригинално ет но гумите не са стандартни,стандартните са 185/55/14 колкото по-високи гуми слагаш спрямо джантата толкова повече ще стърже намери си стандартни гумиmuhaha написа: Като последните пъти и с оригиналните джанти и с гуми 185/60/14 пак постъргваше.
- muhaha
- Мнения: 65
- Регистриран на: Пет 05 ное 2010 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Белозем
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
tdi fen написа:джантите може да са оригинално ет но гумите не са стандартни,стандартните са 185/55/14 колкото по-високи гуми слагаш спрямо джантата толкова повече ще стърже намери си стандартни гумиmuhaha написа: Като последните пъти и с оригиналните джанти и с гуми 185/60/14 пак постъргваше.
Знам аз стандартните, знам и как карах 3 години с посочения размер без да стържат. Дори и при товар от по 300 400кг... обаче в последствие започнаха да стържат.... това го давам като пример за омекването на пружините. Защото едно е да возиш 4 човека има няма 300кг ама с разпределана тежест друго е да бухам на задните седалки и в багажника 300 400кг картофи и падладжани + двама на предните и така две три лета. Та хич не е невероятно да омекнат пружините стабилно.
- stefan4o
- Мнения: 19312
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
ktamen написа:myrshavija написа:Вече даже не е забавно. Имаш право да вярваш в Батман, Дядо Мраз и вълшебните тампони.
Забавляяай се!
Поне досега си мислех, че държиш на думите си и не си форумен нинджа.
Камене, и аз съм на мнение, че бъркаш идеята на шок-тампона. Доколкото зная неговата работа е да обира по-големите и резки натоварвания в окачването (примерно минаваш през дупка), а не да си товариш колата с един тон и да разчиташ на него да не се предаде амортисьорът.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
То там е отговора....амовете са се предали вече
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
stefan4o написа: а не да си товариш колата с един тон и да разчиташ на него да не се предаде амортисьорът.
Никъде не съм писал, че тампоните са да товариш по 1 тон

- stefan4o
- Мнения: 19312
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
То е ясно, че го ограничават, ама не перманентно а шоково - т.е. при краткотрайно натоварване, вече ти дадох пример къде. Ако имаш изтървал амортисьор тоя шок-тампон ако изобщо свърши работа, то ще е за много кратко време, после ще се надроби или смачка и ще останеш без него, понеже натоварването от амортисьора ще отиде директно на него... При изправни пружини и амортисьори съм почти готов да си заложа лявото мадо, че тоя тампон с него или без него при товар не по-голям от максимално предвидения за съответната ос на колата няма да вземе участие в разпределението на напрежението от товара, ако се кара по равен участък.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
stefan4o написа:То е ясно, че го ограничават, ама не перманентно а шоково - т.е. при краткотрайно натоварване, вече ти дадох пример къде. Ако имаш изтървал амортисьор тоя шок-тампон ако изобщо свърши работа, то ще е за много кратко време, после ще се надроби или смачка и ще останеш без него, понеже натоварването от амортисьора ще отиде директно на него... При изправни пружини и амортисьори съм почти готов да си заложа лявото мадо, че тоя тампон с него или без него при товар не по-голям от максимално предвидения за съответната ос на колата няма да вземе участие в разпределението на напрежението от товара, ако се кара по равен участък.
Жалко, че нямаш цици да заложиш тях, тогава щях да приема


За какво натоварване на амортисьора говориш, той пък кво общо има

Единственото, което прави амортисьорът е да спира люлеенето на колата. Или прави още нещо, за което не знам?
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 123 госта