Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите?
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
Както си мислех, джантите излязоха малко по-широки и малко по-изнесени от фабричните. 195/50/15 на 6.5J са по-изнесени спрямо 195/45/15 на 6J с 1,3 см навън и в комбинация от по-високата гума в диаметър с 20мм спред мен това е причината.
- ktamen
- Мнения: 6388
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
Поне на голф2, като се скапе тампона, гумата (нормални размери на гума и джанта) започва да опира от вътрешната страна. При полото едва ли е много по-различно. Май ще си търсиш други джанти, с тези дори да смениш тампоните вероятно пак ще опира.
Не знам колко точно килограми му товариш, но железни 13ки с високопрофилни гуми са по-подходящи за претоварване.
Не знам колко точно килограми му товариш, но железни 13ки с високопрофилни гуми са по-подходящи за претоварване.
-
myrshavija
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
ktamen написа:myrshavija написа:Най-учтивия коментар, който мога да направя, е, че това е голяма глупост.
Добре, че си ти да пишеш умностти от този сорт
myrshavija написа:Тъй наречените шок-тампони нямат нищо общо с редовното опиране на гумата в калника.
Иначе съвсем ще пропадне форума![]()
Ако искаш можем да се хванем на бас по 1000лв и за двете твърдения:
1 При какъв товар тампоните започват да опират?
2 Могат ли гумите да опират като натоварим яко колата с читави тампони и втори опит без тампони.
Ако си навит за баса ми пиши на лични да уточним подробностите. Може да се хванем и на бас само за едното твърдение по твой избор.
Помисли си пак, преди да се изхвърляш с басове по 1000лв. Как точно това порестото нещо ще опира при лек товар и ще пречи на гумите да опират в окачването?
http://www.alibaba.com/product-detail/Auto-Suspension-Parts-Mazda-323-Family_1213316109.html
Или си мислиш за нещо друго, или си съвсем напушен.ktamen написа:Поне на голф2, като се скапе тампона, гумата (нормални размери на гума и джанта) започва да опира от вътрешната страна. При полото едва ли е много по-различно. Май ще си търсиш други джанти, с тези дори да смениш тампоните вероятно пак ще опира.
Не знам колко точно килограми му товариш, но железни 13ки с високопрофилни гуми са по-подходящи за претоварване.

- ktamen
- Мнения: 6388
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
Точно за това порестото нещо говоря, като е поставено в пласмасова чашка свиването му не е чак толкова лесно колкото изглежда на пръв поглед.
Нямаше да предлагам такъв бас, ако не бях го гледал този филм на живо. Преди 10 години бях качил половин тон и при всяко залюляване задна дясна гума опираше, смених го и повече не е опирала. 5 години по-късно същото се повтори и с лявата гума. Така, че резултата от опита го знам предварително.
Шок тампоните на повечето коли са малки и от твърда гума, порестото нещо е 10см, а целият ход на амортисьора е 20см - тоест остават 10 см. По 5см нагоре и 5 надолу. Тези сантиметри ги пиша по памет, не претендирам да са точни.
Опитай се да надничаш зад гумата докато някой люлее колата нагоре-надолу и си прецени колко товар е нужен за да опре в тампона.
Нямаше да предлагам такъв бас, ако не бях го гледал този филм на живо. Преди 10 години бях качил половин тон и при всяко залюляване задна дясна гума опираше, смених го и повече не е опирала. 5 години по-късно същото се повтори и с лявата гума. Така, че резултата от опита го знам предварително.
Шок тампоните на повечето коли са малки и от твърда гума, порестото нещо е 10см, а целият ход на амортисьора е 20см - тоест остават 10 см. По 5см нагоре и 5 надолу. Тези сантиметри ги пиша по памет, не претендирам да са точни.
Опитай се да надничаш зад гумата докато някой люлее колата нагоре-надолу и си прецени колко товар е нужен за да опре в тампона.
-
myrshavija
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
Вече даже не е забавно. Имаш право да вярваш в Батман, Дядо Мраз и вълшебните тампони.
Забавляяай се!
Забавляяай се!
- vucata
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
Пич моля те спри
Почети малко за какво е шок тампона.....
Щом се стига до там амортисьора да стига то този тампон, направо ги хвърляй на вторични тия амове.
Функцията му е далеч от това за което си мислиш ти
Почети малко за какво е шок тампона.....
Щом се стига до там амортисьора да стига то този тампон, направо ги хвърляй на вторични тия амове.
Функцията му е далеч от това за което си мислиш ти

- ktamen
- Мнения: 6388
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
myrshavija написа:Вече даже не е забавно. Имаш право да вярваш в Батман, Дядо Мраз и вълшебните тампони.
Забавляяай се!
Поне досега си мислех, че държиш на думите си и не си форумен нинджа.
- muhaha
- Мнения: 65
- Регистриран на: Пет 05 ное 2010 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Белозем
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
В предвид, че вече взех и две нови гуми... май ще пробвам с нови пружини и шок тампони ако така се казват. Ако се наложи ще пробвам и деформиране на участъка в който стърже. Не знам защо ви се струва невероятно омекването на пружиноте като съм возил по 300 400кг от зад. Като последните пъти и с оригиналните джанти и с гуми 185/60/14 пак постъргваше. Ако сложа нови пружини повече товарене няма да види. Но с 4 човека да стърже не е приемливо. Кефя се на джантите, та ако след смяната не стане.... предложете как да пробвам да деформиране.
- tdi fen
- Мнения: 4752
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
джантите може да са оригинално ет но гумите не са стандартни,стандартните са 185/55/14 колкото по-високи гуми слагаш спрямо джантата толкова повече ще стърже намери си стандартни гумиmuhaha написа: Като последните пъти и с оригиналните джанти и с гуми 185/60/14 пак постъргваше.
- muhaha
- Мнения: 65
- Регистриран на: Пет 05 ное 2010 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Белозем
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
tdi fen написа:джантите може да са оригинално ет но гумите не са стандартни,стандартните са 185/55/14 колкото по-високи гуми слагаш спрямо джантата толкова повече ще стърже намери си стандартни гумиmuhaha написа: Като последните пъти и с оригиналните джанти и с гуми 185/60/14 пак постъргваше.
Знам аз стандартните, знам и как карах 3 години с посочения размер без да стържат. Дори и при товар от по 300 400кг... обаче в последствие започнаха да стържат.... това го давам като пример за омекването на пружините. Защото едно е да возиш 4 човека има няма 300кг ама с разпределана тежест друго е да бухам на задните седалки и в багажника 300 400кг картофи и падладжани + двама на предните и така две три лета. Та хич не е невероятно да омекнат пружините стабилно.
- stefan4o
- Мнения: 19337
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
ktamen написа:myrshavija написа:Вече даже не е забавно. Имаш право да вярваш в Батман, Дядо Мраз и вълшебните тампони.
Забавляяай се!
Поне досега си мислех, че държиш на думите си и не си форумен нинджа.
Камене, и аз съм на мнение, че бъркаш идеята на шок-тампона. Доколкото зная неговата работа е да обира по-големите и резки натоварвания в окачването (примерно минаваш през дупка), а не да си товариш колата с един тон и да разчиташ на него да не се предаде амортисьорът.
- vucata
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
То там е отговора....амовете са се предали вече
- ktamen
- Мнения: 6388
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
stefan4o написа: а не да си товариш колата с един тон и да разчиташ на него да не се предаде амортисьорът.
Никъде не съм писал, че тампоните са да товариш по 1 тон
- stefan4o
- Мнения: 19337
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
То е ясно, че го ограничават, ама не перманентно а шоково - т.е. при краткотрайно натоварване, вече ти дадох пример къде. Ако имаш изтървал амортисьор тоя шок-тампон ако изобщо свърши работа, то ще е за много кратко време, после ще се надроби или смачка и ще останеш без него, понеже натоварването от амортисьора ще отиде директно на него... При изправни пружини и амортисьори съм почти готов да си заложа лявото мадо, че тоя тампон с него или без него при товар не по-голям от максимално предвидения за съответната ос на колата няма да вземе участие в разпределението на напрежението от товара, ако се кара по равен участък.
- ktamen
- Мнения: 6388
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
stefan4o написа:То е ясно, че го ограничават, ама не перманентно а шоково - т.е. при краткотрайно натоварване, вече ти дадох пример къде. Ако имаш изтървал амортисьор тоя шок-тампон ако изобщо свърши работа, то ще е за много кратко време, после ще се надроби или смачка и ще останеш без него, понеже натоварването от амортисьора ще отиде директно на него... При изправни пружини и амортисьори съм почти готов да си заложа лявото мадо, че тоя тампон с него или без него при товар не по-голям от максимално предвидения за съответната ос на колата няма да вземе участие в разпределението на напрежението от товара, ако се кара по равен участък.
Жалко, че нямаш цици да заложиш тях, тогава щях да приема
И на равния участък все ще люшне достатъчно, че да опре в тампона лекичко.За какво натоварване на амортисьора говориш, той пък кво общо има
Единственото, което прави амортисьорът е да спира люлеенето на колата. Или прави още нещо, за което не знам?
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта
