Ламбда контрол система-направи си сам!
-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Колеги аз за сега май направих електрониката как ще стане за степ мотора се оправяйте. Има едни ламбда стимулатори на който има 3 диода за богата бедна и нормална *тя светва само за момент* може да се използва сигнала от тези диоди и да управлява схемата за управлението на степ мотора и ще стане като ЛОВАТО ЛОВ У.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Мерси за снимките, ама това е с ПИК-че, пък и е само снимка, а не принципна схема (може да се свали схемата по платката разбира се, но трудно само по снимка), но така или иначе ще трябва да се програмира пик-чето.
Под "ламбда стимулатор" сигурно имаш предвид "ламбда индикатор"?
Може, и аз го мислих това, моят е с 10 светодиода - може да се вземе сигнал от някой от средните, но преди съм се пробвал да "вадя" сигнал от такъв индикатор и имаше маса проблеми, защото сигнала към светодиодите се подава "плавно" (за да се прелива светлината между съседните), а не рязко, което налага да се ползва компаратор, а ако ще се ползват компаратор - по-хубаво направо сигнала от сондата да се гледа.
Може този с 3-те светодиода да е по-удобен. Но принципно детекцията на бедна/богата смес е елементарна, не е това проблема.
По-важно е да се помисли за първоначално установяване на двигателчето, напр. в макс. отворено положение (най-лесно е), после да не се мести докато не заработи сондата и евентуално регулиране скоростта на двигателчето в зависимост от пъргавината на сондата и може би оборотите.
Под "ламбда стимулатор" сигурно имаш предвид "ламбда индикатор"?
Може, и аз го мислих това, моят е с 10 светодиода - може да се вземе сигнал от някой от средните, но преди съм се пробвал да "вадя" сигнал от такъв индикатор и имаше маса проблеми, защото сигнала към светодиодите се подава "плавно" (за да се прелива светлината между съседните), а не рязко, което налага да се ползва компаратор, а ако ще се ползват компаратор - по-хубаво направо сигнала от сондата да се гледа.
Може този с 3-те светодиода да е по-удобен. Но принципно детекцията на бедна/богата смес е елементарна, не е това проблема.
По-важно е да се помисли за първоначално установяване на двигателчето, напр. в макс. отворено положение (най-лесно е), после да не се мести докато не заработи сондата и евентуално регулиране скоростта на двигателчето в зависимост от пъргавината на сондата и може би оборотите.
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Колеги пускам набързо еи тоя линк и бегам, че нямам време по-късно ще пиша:
http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... ond-2.html
или
http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... zond-1.htm
Това си е направо индикатор за сместа:)
И само да кажа че на нашата схемка мисля че би могъл да се вкара сигнал от ТПС - с още ени компаратор: при по рязко натискане на педала да се подава сигнал към двигателчето за пускане на повече газ, не зависимо от данните на Ламбдата.Но незнам дали има смисъл щом коегата иво казва че и така колата си има ряз!
Само да попитам аналога на MC -то -> SAA , дали е добър заместител защото не мога да намеря това МС никъде!
По късно ще пиша че нямам време.
ПС. Благодарности на колегата qnis
http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... ond-2.html
или
http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... zond-1.htm
Това си е направо индикатор за сместа:)
И само да кажа че на нашата схемка мисля че би могъл да се вкара сигнал от ТПС - с още ени компаратор: при по рязко натискане на педала да се подава сигнал към двигателчето за пускане на повече газ, не зависимо от данните на Ламбдата.Но незнам дали има смисъл щом коегата иво казва че и така колата си има ряз!
Само да попитам аналога на MC -то -> SAA , дали е добър заместител защото не мога да намеря това МС никъде!
По късно ще пиша че нямам време.
ПС. Благодарности на колегата qnis
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Че каква ще е файдата ако е "симулатор"? Нали ни трябва истински сигнал? Може би нещо не съм разбрал.
мафиота,
аз съм реализирал отдавна точно втория ти линк. Полезно нещо е.
MC3479 го има в web саита на пулсатор за 14 кинта. За съжаление го няма в старите флопита дето ми се подмятаха. Явно само stepper-че ще крадна от тях.
мафиота,
аз съм реализирал отдавна точно втория ти линк. Полезно нещо е.

MC3479 го има в web саита на пулсатор за 14 кинта. За съжаление го няма в старите флопита дето ми се подмятаха. Явно само stepper-че ще крадна от тях.

- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
psstv18rp написа:.
По-важно е да се помисли за първоначално установяване на двигателчето, напр. в макс. отворено положение (най-лесно е), после да не се мести докато не заработи сондата и евентуално регулиране скоростта на двигателчето в зависимост от пъргавината на сондата и може би оборотите.
А има ли вероятност, ако не се изпълни това предписание допълнителната система да ти увеличи разхода вместо да го намали?
-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
psstv18rp написа:Че каква ще е файдата ако е "симулатор"? Нали ни трябва истински сигнал? Може би нещо не съм разбрал.
мафиота,
аз съм реализирал отдавна точно втория ти линк. Полезно нещо е.
MC3479 го има в web саита на пулсатор за 14 кинта. За съжаление го няма в старите флопита дето ми се подмятаха. Явно само stepper-че ще крадна от тях.
Колега нали ще правим истинска ламбда контрол е те почти всички имат симолатори. Явмо несте прочели до край моя пост.
-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
[quote="mafiota"]Колеги пускам набързо еи тоя линк и бегам, че нямам време по-късно ще пиша:
http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... ond-2.html
или
http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... zond-1.htm
Колега аз бих ти препорьчал това.
http://steich.web.data.bg/gallery/displ ... at=4&pos=2
http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... ond-2.html
или
http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... zond-1.htm
Колега аз бих ти препорьчал това.
http://steich.web.data.bg/gallery/displ ... at=4&pos=2
-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
.
По-важно е да се помисли за първоначално установяване на двигателчето, напр. в макс. отворено положение (най-лесно е), после да не се мести докато не заработи сондата и евентуално регулиране скоростта на двигателчето в зависимост от пъргавината на сондата и може би оборотите.[/quote]
Клега явно неси виждал как работи ЛОВАТО ЛОВ *У* там ясно се вижда как става установяването в пьрвоначално положвние на степ. мотора *когато ламбдата не работи*
По-важно е да се помисли за първоначално установяване на двигателчето, напр. в макс. отворено положение (най-лесно е), после да не се мести докато не заработи сондата и евентуално регулиране скоростта на двигателчето в зависимост от пъргавината на сондата и може би оборотите.[/quote]
Клега явно неси виждал как работи ЛОВАТО ЛОВ *У* там ясно се вижда как става установяването в пьрвоначално положвние на степ. мотора *когато ламбдата не работи*
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Здравейте колеги,съжелявам че не съм писал тези дни, но имам нет само на работа!
Почивните дни се занимавах със изработка на ламбда монитора за сместа, за да видя все пак как се менят показанията на моатя сонда.Избрах вариант със А277 защото имам готов такъв на платка и само промених диодите да светят в режим на "бягаща точка",но чесно казано не ви препоръчвам да си правите индикаторите с този чип тъи като чипа се нуждае от високо входно напрежение (6 волта) за максимално показание на идикатора, и сега трябва да направя някакво предусилвателно стъпало за да усили сигнала от ламбдата.
Второто което е продължавам да търся прословутото МС тук из нашите магазини , ако не не успея ще давам поръчка !
Та сериозно се замислям върху идеята която давате да използваме оригиналния комп на автомобила. И маи работата ще стане като подаваме сигнала които управлява инжектора към 10-то краче на нашият чип, а разбира се генераторът на със ОУ-то, които подава тактовата честота си остава!
И така когато Компа. сметне че трябва да подаде сигнал към инжектора за повече гориво, то нашето степ моторче ще се реверсира и ще започне да пуска повече гориво - докато сигналът към 10-то краче изчезне (смисъл сместа е достигнала в опр норма) и моторчето отново променя посоката си на въртене, но този въздеиства върху клапата като я претваря. И така нещата се повтарят отново, но всъщност нашият комп при нужда от гориво ще въздеиства не върху инжектора а върху степ моторчето.
Незма, дали са ми парвилни разсъжденията затова очаквам коментарите ви!
Почивните дни се занимавах със изработка на ламбда монитора за сместа, за да видя все пак как се менят показанията на моатя сонда.Избрах вариант със А277 защото имам готов такъв на платка и само промених диодите да светят в режим на "бягаща точка",но чесно казано не ви препоръчвам да си правите индикаторите с този чип тъи като чипа се нуждае от високо входно напрежение (6 волта) за максимално показание на идикатора, и сега трябва да направя някакво предусилвателно стъпало за да усили сигнала от ламбдата.
Второто което е продължавам да търся прословутото МС тук из нашите магазини , ако не не успея ще давам поръчка !
Та сериозно се замислям върху идеята която давате да използваме оригиналния комп на автомобила. И маи работата ще стане като подаваме сигнала които управлява инжектора към 10-то краче на нашият чип, а разбира се генераторът на със ОУ-то, които подава тактовата честота си остава!
И така когато Компа. сметне че трябва да подаде сигнал към инжектора за повече гориво, то нашето степ моторче ще се реверсира и ще започне да пуска повече гориво - докато сигналът към 10-то краче изчезне (смисъл сместа е достигнала в опр норма) и моторчето отново променя посоката си на въртене, но този въздеиства върху клапата като я претваря. И така нещата се повтарят отново, но всъщност нашият комп при нужда от гориво ще въздеиства не върху инжектора а върху степ моторчето.
Незма, дали са ми парвилни разсъжденията затова очаквам коментарите ви!
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта