Ламбда контрол система-направи си сам!

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Чет 25 яну 2007 18:42


Колеги аз за сега май направих електрониката как ще стане за степ мотора се оправяйте. Има едни ламбда стимулатори на който има 3 диода за богата бедна и нормална *тя светва само за момент* може да се използва сигнала от тези диоди и да управлява схемата за управлението на степ мотора и ще стане като ЛОВАТО ЛОВ У.




ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Чет 25 яну 2007 18:59


моята схема е с един диод, отчитащ бедна и богата смес, ако това ви върши някаква работа.


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Чет 25 яну 2007 19:04


ivo123 написа:моята схема е с един диод, отчитащ бедна и богата смес, ако това ви върши някаква работа.

Да но трябва да се прави платка а това го имаме готово. Само с леки изменения и става.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 26 яну 2007 11:35


Мерси за снимките, ама това е с ПИК-че, пък и е само снимка, а не принципна схема (може да се свали схемата по платката разбира се, но трудно само по снимка), но така или иначе ще трябва да се програмира пик-чето.

Под "ламбда стимулатор" сигурно имаш предвид "ламбда индикатор"?

Може, и аз го мислих това, моят е с 10 светодиода - може да се вземе сигнал от някой от средните, но преди съм се пробвал да "вадя" сигнал от такъв индикатор и имаше маса проблеми, защото сигнала към светодиодите се подава "плавно" (за да се прелива светлината между съседните), а не рязко, което налага да се ползва компаратор, а ако ще се ползват компаратор - по-хубаво направо сигнала от сондата да се гледа.

Може този с 3-те светодиода да е по-удобен. Но принципно детекцията на бедна/богата смес е елементарна, не е това проблема.

По-важно е да се помисли за първоначално установяване на двигателчето, напр. в макс. отворено положение (най-лесно е), после да не се мести докато не заработи сондата и евентуално регулиране скоростта на двигателчето в зависимост от пъргавината на сондата и може би оборотите.


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пет 26 яну 2007 12:45


Колега имах предвит точно ламбда симлатор но сега немога да пиша няам време по кьсно ще дам обяснения
За мотора има начин.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 26 яну 2007 13:02


Колеги пускам набързо еи тоя линк и бегам, че нямам време по-късно ще пиша:

http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... ond-2.html
или
http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... zond-1.htm

Това си е направо индикатор за сместа:)
И само да кажа че на нашата схемка мисля че би могъл да се вкара сигнал от ТПС - с още ени компаратор: при по рязко натискане на педала да се подава сигнал към двигателчето за пускане на повече газ, не зависимо от данните на Ламбдата.Но незнам дали има смисъл щом коегата иво казва че и така колата си има ряз!
Само да попитам аналога на MC -то -> SAA , дали е добър заместител защото не мога да намеря това МС никъде!
По късно ще пиша че нямам време.

ПС. Благодарности на колегата qnis


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 26 яну 2007 13:24


Че каква ще е файдата ако е "симулатор"? Нали ни трябва истински сигнал? Може би нещо не съм разбрал.

мафиота,
аз съм реализирал отдавна точно втория ти линк. Полезно нещо е. :-)

MC3479 го има в web саита на пулсатор за 14 кинта. За съжаление го няма в старите флопита дето ми се подмятаха. Явно само stepper-че ще крадна от тях. :-)


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Пет 26 яну 2007 14:15


най-добрата ламбда контрол система е разумното шофиране,и после като зареждаш си викаш"ей много е добра " 8.6 /100- 50 от който из Варна.Без да ползвам бензин.Сори за спама ,но моята система е най-добра.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 26 яну 2007 15:42


psstv18rp написа:.
По-важно е да се помисли за първоначално установяване на двигателчето, напр. в макс. отворено положение (най-лесно е), после да не се мести докато не заработи сондата и евентуално регулиране скоростта на двигателчето в зависимост от пъргавината на сондата и може би оборотите.

А има ли вероятност, ако не се изпълни това предписание допълнителната система да ти увеличи разхода вместо да го намали?


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пет 26 яну 2007 20:26


psstv18rp написа:Че каква ще е файдата ако е "симулатор"? Нали ни трябва истински сигнал? Може би нещо не съм разбрал.

мафиота,
аз съм реализирал отдавна точно втория ти линк. Полезно нещо е. :-)

MC3479 го има в web саита на пулсатор за 14 кинта. За съжаление го няма в старите флопита дето ми се подмятаха. Явно само stepper-че ще крадна от тях. :-)

Колега нали ще правим истинска ламбда контрол е те почти всички имат симолатори. Явмо несте прочели до край моя пост.


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пет 26 яну 2007 20:27


[quote="mafiota"]Колеги пускам набързо еи тоя линк и бегам, че нямам време по-късно ще пиша:

http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... ond-2.html
или
http://www.autoelectric.ru/diagnostic/l ... zond-1.htm

Колега аз бих ти препорьчал това.
http://steich.web.data.bg/gallery/displ ... at=4&pos=2


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пет 26 яну 2007 20:33


.

По-важно е да се помисли за първоначално установяване на двигателчето, напр. в макс. отворено положение (най-лесно е), после да не се мести докато не заработи сондата и евентуално регулиране скоростта на двигателчето в зависимост от пъргавината на сондата и може би оборотите.[/quote]
Клега явно неси виждал как работи ЛОВАТО ЛОВ *У* там ясно се вижда как става установяването в пьрвоначално положвние на степ. мотора *когато ламбдата не работи*


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пет 26 яну 2007 20:36


А има ли вероятност, ако не се изпълни това предписание допълнителната система да ти увеличи разхода вместо да го намали?[/quote]
Това неможе да стане само в един случай когато ти тежи крака повечко от колкото трябва пораде по голямата динамика на колата.


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Нед 28 яну 2007 13:12


Какво стана колеги до каде стигнахте?


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пон 29 яну 2007 7:39


Здравейте колеги,съжелявам че не съм писал тези дни, но имам нет само на работа!
Почивните дни се занимавах със изработка на ламбда монитора за сместа, за да видя все пак как се менят показанията на моатя сонда.Избрах вариант със А277 защото имам готов такъв на платка и само промених диодите да светят в режим на "бягаща точка",но чесно казано не ви препоръчвам да си правите индикаторите с този чип тъи като чипа се нуждае от високо входно напрежение (6 волта) за максимално показание на идикатора, и сега трябва да направя някакво предусилвателно стъпало за да усили сигнала от ламбдата.
Второто което е продължавам да търся прословутото МС тук из нашите магазини , ако не не успея ще давам поръчка !
Та сериозно се замислям върху идеята която давате да използваме оригиналния комп на автомобила. И маи работата ще стане като подаваме сигнала които управлява инжектора към 10-то краче на нашият чип, а разбира се генераторът на със ОУ-то, които подава тактовата честота си остава!
И така когато Компа. сметне че трябва да подаде сигнал към инжектора за повече гориво, то нашето степ моторче ще се реверсира и ще започне да пуска повече гориво - докато сигналът към 10-то краче изчезне (смисъл сместа е достигнала в опр норма) и моторчето отново променя посоката си на въртене, но този въздеиства върху клапата като я претваря. И така нещата се повтарят отново, но всъщност нашият комп при нужда от гориво ще въздеиства не върху инжектора а върху степ моторчето.
Незма, дали са ми парвилни разсъжденията затова очаквам коментарите ви!



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта