Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене - РЕШЕНО

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
go0ogo0o
Мнения: 24
Регистриран на: Съб 20 ное 2010 17:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па

Мнениеот go0ogo0o » Чет 23 апр 2015 21:41


manchorov с ВКС-то, ти пита пита до сега, кое как става. Хайде сподели крайния резултат. Промени ли се работата на двигателя... Не става само с питане :)




Потребителски аватар
manchorov
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 16 дек 2011 22:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па

Мнениеот manchorov » Пет 01 май 2015 13:09


Не колега,не съм го правил и за това не съм писал.Говорих и с колеги от други форуми и стигнах до заключението,че няма смисъл да се занимавам.


Потребителски аватар
inspektora
Мнения: 378
Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
Автомобил: Honda CR-V
Двигател: i_ctdi N22A2 2008
Местоположение: Варна

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па

Мнениеот inspektora » Съб 02 май 2015 8:31


Ще споделя още информация относно центровката и синхронизацита на разпределителния вал. Както бях писал, моят ВХЕ беше направен от Ифидик на +1 гр., като преди е бил с много голямо закъснение. Динамиката много се подобри, но се вдигна разхода. След като изчетох сума международни форуми и статии по темата, установих, че общото мнение е, че колкото по-близо до нулата е установена центровката, толкова по-добре. Също така, и други колеги са установили, че при промяна на синхронизацията в посока +, се повишава разхода. На капака на ангренажния ремък е написано на ръка (- 0,5), което е показанието при което мотора е излязъл от завода. В тази връзка реших да се опитам да направя центровката си на -0,5 гр. Тъй като промяната е много пипкав процес и трудно се уцелват толкова близки стойности, в крайна сметка успях да го направя на 0,0 и се отказах да гоня -0,5. Ето какъв е резултата:
1. Динамиката почти не се промени;
2. Досега на празен ход, при запалени фарове, борда показваше 0,6-0,7 л/ч., а сега закова на 0,5 :th_up
3. Девиацията на впръсканото гориво при празен ход (груп 13) също се подобри - досега два от цилиндрите бяха на 0,8-0,9, а сега всички са под 0,5 мг/такт.
4. В груп 1 Injection Quantity падна от 6 мг/такт на 5 мг/такт.
Това привидно са много малки разлики, но в процентно отношение е 20 процента!
Надявам се, че и средният разход ще падне, но затова трябва да натрупам статистика.
Поздрави!


go0ogo0o
Мнения: 24
Регистриран на: Съб 20 ное 2010 17:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па

Мнениеот go0ogo0o » Сря 10 юни 2015 14:05


Супер коелга! До колкото знам и аз колкото по-близо до 0 токова по-добре... иначе трудно много за нацелване. Някъде четах че ги правят на + малко с идеята че ремъка като остарява и центровката върви в отрицателна посока.


Потребителски аватар
inspektora
Мнения: 378
Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
Автомобил: Honda CR-V
Двигател: i_ctdi N22A2 2008
Местоположение: Варна

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене

Мнениеот inspektora » Чет 24 мар 2016 16:58


Да съживя темата. Практически установих, че борда показва точния разход, когато синхронизацията на разпределителния вал е 0 гр. При (-) показва по-нисък разход от реалния, а при (+) по-висок. В момента съм на +2 гр. и борда показва с 6-7 процента по-висок разход от реалния (засечено няколко пъти на колонка). С ВАГКОМ-а може да се направи корекция на показанията за разхода на борда, като се изчислява по една формула и се въвежда новата стойност. Аз го направих и сега предстои като заредя да видя дали съм улучил точно.


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 868
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене

Мнениеот Sonny_89 » Чет 24 мар 2016 20:44


Колега , заинтересовах се от твоята тема и преди малко и закачих колата . При мен синхронизацията е на - 2.2 градуса :scare3 . В действителност мотора ми работи шумно , но мислех , че може да е от маслото (наближава време за смяна) . Колата е обслужвана напълно преди 12к км . Става въпрос обаче за Бора AJM . Дали да не я карам да ми коригират центровката ?


Потребителски аватар
inspektora
Мнения: 378
Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
Автомобил: Honda CR-V
Двигател: i_ctdi N22A2 2008
Местоположение: Варна

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене

Мнениеот inspektora » Чет 24 мар 2016 21:09


Не знам колега, нямам амбиции да разбирам чак толкова, дори не знам твоят двигател какъв е, ПД или не. При мен определено колата върви по-добре и икономично с центровка на (+), което вероятно се обяснява с неизбежното износване на разпределителния вал. Проучих сериозно въпроса и си играх да направя колата така, че да ми харесва вървенето, но не смея да давам съвети без да съм сигурен. Най-добре е да питаш някой, който е по-навътре. Успех!


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 868
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене

Мнениеот Sonny_89 » Чет 24 мар 2016 21:22


Ами ПД е мотора , но така или иначе ще я карам след 2 седмици на форумния майстор да сменя маслото , та направо ще говоря с него :love.vwclub


A_L_E_X
Мнения: 128
Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене

Мнениеот A_L_E_X » Пет 25 мар 2016 17:32


Да споделя и аз опит по темата.
Колата е Голф 5 1,9 BKC 105@140 магарета, при предишната смяна на ангренаж колата ми беше -1*, но с времето отиде на -1.5.
Колата вървеше Ок, ядосваше ме претрисането на празен ход, като бях сменил превантивно два от тампоните на вдигателя, но на празен ход си имаше лекото претрисане само на загрят двигател. Показанията на едната дюза бяха 0.9, като другата компенсираше разликата.

След скорошна смяна на ангренаж и водна помпа, помолих майстора да погледне и центровката, като в момента е +0.5 градуса.
Карах няколко дни , за да се уверя че не си внушавам, но вибрациите и претрисането на празен ход изчезнаха.
Тези дни ще я закача на диагностиката да погледна стойностите, че ми е любопитно.

Относно разхода за момента не мога да кажа дали е една идея повече или не, но разликата сигурно е пренебрежимо малка дори и да съществува.


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 868
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене

Мнениеот Sonny_89 » Пет 25 мар 2016 19:30


А бе и аз го имам тва претрисане , а моите стойности са 0.7 0.4 0.2 0.0 .Та май наистина ще трябва да се прави синхронизация . Все пак психически съм настроен и за маховик :horror


Потребителски аватар
inspektora
Мнения: 378
Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
Автомобил: Honda CR-V
Двигател: i_ctdi N22A2 2008
Местоположение: Варна

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене

Мнениеот inspektora » Пет 25 мар 2016 19:49


Що се отнася до маховика, там мисля, че симптомите са други и при мен ги има в начален стадий. При тръгване имам едно претрисане и се налага да се подава малко повече газ. Това ме дразни, но не чак толкова, че да дам 1200+ лв.за смяна на комплект съединител с маховик :horror

Последна промяна от inspektora на Пет 25 мар 2016 20:01, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
inspektora
Мнения: 378
Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
Автомобил: Honda CR-V
Двигател: i_ctdi N22A2 2008
Местоположение: Варна

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене

Мнениеот inspektora » Пет 25 мар 2016 20:00


Sonny_89 написа:Колега , заинтересовах се от твоята тема и преди малко и закачих колата . При мен синхронизацията е на - 2.2 градуса :scare3 . В действителност мотора ми работи шумно , но мислех , че може да е от маслото (наближава време за смяна) . Колата е обслужвана напълно преди 12к км . Става въпрос обаче за Бора AJM . Дали да не я карам да ми коригират центровката ?

Какво имаш предвид под пълно обслужване, ангренажа сменян ли е?


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 868
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене

Мнениеот Sonny_89 » Пет 25 мар 2016 20:06


Да , затова го споменах....... :smile


Потребителски аватар
inspektora
Мнения: 378
Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
Автомобил: Honda CR-V
Двигател: i_ctdi N22A2 2008
Местоположение: Варна

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене

Мнениеот inspektora » Пет 25 мар 2016 20:15


И при мен беше сменен ангренажа преди 10К по книжка и беше на минус не знам точно колко, когато Ифидик ми направи първата центровка и колата доста се промени (към добро). По принцип, при остаряване на ремъка той се разтяга и води до (-), но и новият може да е малко по дълъг и също да доведе до (-). Затова при вскяка такава интервениция би следвало да се прави синхронизация.


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 868
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене

Мнениеот Sonny_89 » Пет 25 мар 2016 20:27


Е , значи е ясно - синхронизация . Колкото до симптомите за маховика , особеното потегляне го има и при мен . Пак ще се хвърлят маса пари :horror



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта