Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене - РЕШЕНО
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Съб 20 ное 2010 17:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па
manchorov с ВКС-то, ти пита пита до сега, кое как става. Хайде сподели крайния резултат. Промени ли се работата на двигателя... Не става само с питане :)
- manchorov
- Мнения: 149
- Регистриран на: Пет 16 дек 2011 22:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па
Не колега,не съм го правил и за това не съм писал.Говорих и с колеги от други форуми и стигнах до заключението,че няма смисъл да се занимавам.
- inspektora
- Мнения: 378
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па
Ще споделя още информация относно центровката и синхронизацита на разпределителния вал. Както бях писал, моят ВХЕ беше направен от Ифидик на +1 гр., като преди е бил с много голямо закъснение. Динамиката много се подобри, но се вдигна разхода. След като изчетох сума международни форуми и статии по темата, установих, че общото мнение е, че колкото по-близо до нулата е установена центровката, толкова по-добре. Също така, и други колеги са установили, че при промяна на синхронизацията в посока +, се повишава разхода. На капака на ангренажния ремък е написано на ръка (- 0,5), което е показанието при което мотора е излязъл от завода. В тази връзка реших да се опитам да направя центровката си на -0,5 гр. Тъй като промяната е много пипкав процес и трудно се уцелват толкова близки стойности, в крайна сметка успях да го направя на 0,0 и се отказах да гоня -0,5. Ето какъв е резултата:
1. Динамиката почти не се промени;
2. Досега на празен ход, при запалени фарове, борда показваше 0,6-0,7 л/ч., а сега закова на 0,5
3. Девиацията на впръсканото гориво при празен ход (груп 13) също се подобри - досега два от цилиндрите бяха на 0,8-0,9, а сега всички са под 0,5 мг/такт.
4. В груп 1 Injection Quantity падна от 6 мг/такт на 5 мг/такт.
Това привидно са много малки разлики, но в процентно отношение е 20 процента!
Надявам се, че и средният разход ще падне, но затова трябва да натрупам статистика.
Поздрави!
1. Динамиката почти не се промени;
2. Досега на празен ход, при запалени фарове, борда показваше 0,6-0,7 л/ч., а сега закова на 0,5

3. Девиацията на впръсканото гориво при празен ход (груп 13) също се подобри - досега два от цилиндрите бяха на 0,8-0,9, а сега всички са под 0,5 мг/такт.
4. В груп 1 Injection Quantity падна от 6 мг/такт на 5 мг/такт.
Това привидно са много малки разлики, но в процентно отношение е 20 процента!
Надявам се, че и средният разход ще падне, но затова трябва да натрупам статистика.
Поздрави!
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Съб 20 ное 2010 17:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено па
Супер коелга! До колкото знам и аз колкото по-близо до 0 токова по-добре... иначе трудно много за нацелване. Някъде четах че ги правят на + малко с идеята че ремъка като остарява и центровката върви в отрицателна посока.
- inspektora
- Мнения: 378
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене
Да съживя темата. Практически установих, че борда показва точния разход, когато синхронизацията на разпределителния вал е 0 гр. При (-) показва по-нисък разход от реалния, а при (+) по-висок. В момента съм на +2 гр. и борда показва с 6-7 процента по-висок разход от реалния (засечено няколко пъти на колонка). С ВАГКОМ-а може да се направи корекция на показанията за разхода на борда, като се изчислява по една формула и се въвежда новата стойност. Аз го направих и сега предстои като заредя да видя дали съм улучил точно.
- Sonny_89
- Мнения: 868
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене
Колега , заинтересовах се от твоята тема и преди малко и закачих колата . При мен синхронизацията е на - 2.2 градуса
. В действителност мотора ми работи шумно , но мислех , че може да е от маслото (наближава време за смяна) . Колата е обслужвана напълно преди 12к км . Става въпрос обаче за Бора AJM . Дали да не я карам да ми коригират центровката ?

- inspektora
- Мнения: 378
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене
Не знам колега, нямам амбиции да разбирам чак толкова, дори не знам твоят двигател какъв е, ПД или не. При мен определено колата върви по-добре и икономично с центровка на (+), което вероятно се обяснява с неизбежното износване на разпределителния вал. Проучих сериозно въпроса и си играх да направя колата така, че да ми харесва вървенето, но не смея да давам съвети без да съм сигурен. Най-добре е да питаш някой, който е по-навътре. Успех!
- Sonny_89
- Мнения: 868
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене
Ами ПД е мотора , но така или иначе ще я карам след 2 седмици на форумния майстор да сменя маслото , та направо ще говоря с него 

-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене
Да споделя и аз опит по темата.
Колата е Голф 5 1,9 BKC 105@140 магарета, при предишната смяна на ангренаж колата ми беше -1*, но с времето отиде на -1.5.
Колата вървеше Ок, ядосваше ме претрисането на празен ход, като бях сменил превантивно два от тампоните на вдигателя, но на празен ход си имаше лекото претрисане само на загрят двигател. Показанията на едната дюза бяха 0.9, като другата компенсираше разликата.
След скорошна смяна на ангренаж и водна помпа, помолих майстора да погледне и центровката, като в момента е +0.5 градуса.
Карах няколко дни , за да се уверя че не си внушавам, но вибрациите и претрисането на празен ход изчезнаха.
Тези дни ще я закача на диагностиката да погледна стойностите, че ми е любопитно.
Относно разхода за момента не мога да кажа дали е една идея повече или не, но разликата сигурно е пренебрежимо малка дори и да съществува.
Колата е Голф 5 1,9 BKC 105@140 магарета, при предишната смяна на ангренаж колата ми беше -1*, но с времето отиде на -1.5.
Колата вървеше Ок, ядосваше ме претрисането на празен ход, като бях сменил превантивно два от тампоните на вдигателя, но на празен ход си имаше лекото претрисане само на загрят двигател. Показанията на едната дюза бяха 0.9, като другата компенсираше разликата.
След скорошна смяна на ангренаж и водна помпа, помолих майстора да погледне и центровката, като в момента е +0.5 градуса.
Карах няколко дни , за да се уверя че не си внушавам, но вибрациите и претрисането на празен ход изчезнаха.
Тези дни ще я закача на диагностиката да погледна стойностите, че ми е любопитно.
Относно разхода за момента не мога да кажа дали е една идея повече или не, но разликата сигурно е пренебрежимо малка дори и да съществува.
- Sonny_89
- Мнения: 868
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене
А бе и аз го имам тва претрисане , а моите стойности са 0.7 0.4 0.2 0.0 .Та май наистина ще трябва да се прави синхронизация . Все пак психически съм настроен и за маховик 

- inspektora
- Мнения: 378
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене
Що се отнася до маховика, там мисля, че симптомите са други и при мен ги има в начален стадий. При тръгване имам едно претрисане и се налага да се подава малко повече газ. Това ме дразни, но не чак толкова, че да дам 1200+ лв.за смяна на комплект съединител с маховик 

Последна промяна от inspektora на Пет 25 мар 2016 20:01, променено общо 3 пъти.
- inspektora
- Мнения: 378
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене
Sonny_89 написа:Колега , заинтересовах се от твоята тема и преди малко и закачих колата . При мен синхронизацията е на - 2.2 градуса. В действителност мотора ми работи шумно , но мислех , че може да е от маслото (наближава време за смяна) . Колата е обслужвана напълно преди 12к км . Става въпрос обаче за Бора AJM . Дали да не я карам да ми коригират центровката ?
Какво имаш предвид под пълно обслужване, ангренажа сменян ли е?
- Sonny_89
- Мнения: 868
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене
Да , затова го споменах....... 

- inspektora
- Мнения: 378
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене
И при мен беше сменен ангренажа преди 10К по книжка и беше на минус не знам точно колко, когато Ифидик ми направи първата центровка и колата доста се промени (към добро). По принцип, при остаряване на ремъка той се разтяга и води до (-), но и новият може да е малко по дълъг и също да доведе до (-). Затова при вскяка такава интервениция би следвало да се прави синхронизация.
- Sonny_89
- Мнения: 868
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Jetta, МК5, 2006 г. 1,9 tdi, BXE пропушва при студено палене
Е , значи е ясно - синхронизация . Колкото до симптомите за маховика , особеното потегляне го има и при мен . Пак ще се хвърлят маса пари 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта