Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
sto4o
Мнения: 221
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 11:37
Автомобил: Leon
Двигател: ARL
Местоположение: София

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот sto4o » Пон 11 май 2015 5:32


зависи преди колко време ти е преглеждана турбината при мен този ефект за който говоря се получава и за една седмица каране




Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот lord_aggo » Сря 13 май 2015 10:52


Колеги,

Помагайте - кажете поне къде да отида да ми погледнат колата и да оправим проблема?


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7857
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот hooligan_sk » Сря 13 май 2015 13:33


Амммм в Герман при Никси? :rolleyes


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот valiosport » Сря 13 май 2015 15:38


Ако сам искаш да си го правиш почвай по ред.
Клапан Н75 който управлява актуатора, проблем със самия актуатор или губещ вакум, МАП сензор(който следи за налягането), има и вариант да не се движи геометрията ти както казва колегата.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот °niksi° » Сря 13 май 2015 21:43


lord_aggo написа:Интересното е, че ходих в Адлер, където колата е чипвана с надеждата да ми помогнат - направихме няколко тест рън-а, на които колата беше закачена на вагком и ми казаха, че нямало никакъв проблем :no

Щом хората правили софтуера не намират някакъв проблем по него или по колата възможно ли е да няма или да си и свикнал ;)


Пробвай с друг дебитомер какво ще се случи. Помниш /предполагам/ че с друг дебитомер имаше разлика.
Пък може и някоя тръба или кулера да си сцепил.


Потребителски аватар
dreamboy
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 13:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kbcity

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот dreamboy » Чет 14 май 2015 10:04


Аз имам г/д сходен проблем,но при мен се появи след поставянето на челен куулер ...
Двигателя ми е 1.9тди(АJM)..започва да пълни от 1800,но чак на 2200,2300 започва да върви и към 3000,3200 се чува странен звук от турбото..
Някой ако знае решение на този проблем нека пише ;)


Потребителски аватар
Ivo-G
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 27 яну 2006 19:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София / Плевен

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот Ivo-G » Пет 15 май 2015 15:31


°niksi° написа:Щом хората правили софтуера не намират някакъв проблем по него или по колата възможно ли е да няма или да си и свикнал ;)


А възможно ли е да не им се е занимавало и да са го разкарали с лафа "Внушаваш си, всичко е наред."?
Колата надува по следния начин:

Изображение

Ако някой майстор се опита да ме убеди, че това е нормално при стоково 1.9TDI с ремап, сериозно бих се замислил дали да се върна пак във въпросния сервиз...


Sent from my iPhone using Tapatalk


Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот lord_aggo » Пет 15 май 2015 21:58


°niksi° написа:
lord_aggo написа:Интересното е, че ходих в Адлер, където колата е чипвана с надеждата да ми помогнат - направихме няколко тест рън-а, на които колата беше закачена на вагком и ми казаха, че нямало никакъв проблем :no

Щом хората правили софтуера не намират някакъв проблем по него или по колата възможно ли е да няма или да си и свикнал ;)


Пробвай с друг дебитомер какво ще се случи. Помниш /предполагам/ че с друг дебитомер имаше разлика.
Пък може и някоя тръба или кулера да си сцепил.


Здрасти Ники

Благодаря за мнението - колата определено има проблем, точно щото съм свикнал да върви повече и сега направо ме дразни :bishop
Утре ще сменям дебитомер и ще пиша какво е станало.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот °niksi° » Пет 15 май 2015 22:07


Ако искаш звънни от Понеделник да я погледнем, да измерим вакум и т.н. - би ли споделил има ли някакви удъри тази кола, че имам нещо в предвид.


Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот lord_aggo » Пет 15 май 2015 22:16


Поне от както е при мене (около 3 години) няма никакви удари. Преди това - един Господ знае.. Нов внос :mrgreen
Ще звънна в понеделник ако не постигнем успех с дебитомера утре.


Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот lord_aggo » Съб 16 май 2015 10:36


Ще ходя до магазина за дебитомер след малко, но в ютюб намерих много подобен проблем:



https://www.youtube.com/watch?v=r-srPEH4MNY

The reason for this issue is either the vnt rod is adjusted too long (less boost) hence the lack of power across the entire rev range until 4000+ or the stop screw has been incorrectly adjusted causing spool to be increased, normal PD150 turbo if correctly set up should spool at around 2100 rpm.


или в превод

Причината за този проблем е, че или актуатора е с прекалено дълга настройка (по-малко бууст)заради което липсва мощността през целия диапазон от обороти до 4000+ или стоп болта е неправилно настроен, причинявайки увеличение на спуул-а. Нормално ПД150 турбо, ако е настроено правилно би трябвало да спуул-ва около 2100 оборота


Моя актуатор е сменян и настройван от Вентоман, но преди доста време и колата не е имала никакъв проблем - вървеше си много хубаво.
Два въпроса:

1. Може ли да се разбъзика стоп болта от само себе си? :mhihi
2. Може ли по някакъв начин да се тества настройката на актуатора?


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот valiosport » Съб 16 май 2015 12:03


В домашни условия актуатора няма как да го тестваш. Трябва да се прави диагностика в движение и да гледате как надува турбината. Има вероятност да е клеясъл(особено ако нямаш кора отдолу) защото турбото е обърнато и актуатора сочи към земята. Има вероятност и да е скъсана мембраната му.
Моя ARL на 2100 оборота пали гумите като задържа педала примерно на втора скорост на 2000 оборота и натисна педала рязко :11
Абе истината е в ТДИ с трите червени няма какво да говорим повече :11 :bowdown


Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот lord_aggo » Нед 17 май 2015 10:11


Като тръгне на карък, просто тръгва на карък :no

Купих си дебитомер и осъзнах, че нямам правилния торкс за да развия болтовете на стария - Т20 е малко а Т25 е голямо.
Ся ще ходя до Баумакс да купувам друг комплект :rolleyes


Потребителски аватар
lord_aggo
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 13:43
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 2016 DFCA
Местоположение: Sofia

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот lord_aggo » Нед 24 май 2015 9:23


Не е от дебитомера. :banghead
Даже не ми бяха дали правилния дебитомер и като го сменихме колата стана още по-спряла :mhihi

П.П.
Ако някой ще си сменя дебитомер сам, не се развива с торкс :)


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Seat Leon ARL 2004 - евентуално изтичане на бууст

Мнениеот hvp800 » Нед 24 май 2015 10:07


Е тази кола не е ли с чип от Брезел :exclaim неговия софтуер обикновено прескача дебитомера и е по МАП. При теб не е ли така



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта