


Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата?
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата
Kapmepa, ще ти е по лесно. Аз съм тръгнал по твоя път само че с поло и се чудя дали отичането да е на пробката на картера или да дупчка картера по нагоре.
- cloud
- Мнения: 226
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Русе
Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата
Пробката е най- ниската точка, не мисля, че е подходящо за тази цел. Трябва да е възможно най- високо на картера. Ще потърся готов картер или ще взема друг обикновен, който да пробия.
- jjshoshi
- Мнения: 127
- Регистриран на: Нед 17 юни 2007 17:19
- Автомобил: golf 4 TDI 90+
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Монтана
Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата
имам картер за дупчене,да зема да ти го подаря че ми пречи 

- mastersound
- Мнения: 331
- Регистриран на: Чет 26 юни 2008 11:00
- Автомобил: Vw Golf 3
- Двигател: 1.9 TDI 1Z
- Местоположение: Шумен
Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата
Блока няма ли фабрично дупка моя двигател мисля,че има 

- cloud
- Мнения: 226
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Русе
Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата
Надявах се да има затапен отвор, но няма. Ако на блока отзад пишеше 1.9 D/TD, може би щеше да има.
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата
В един сервиз видях ААZ на който на блока му пишеше само D и отичането на маслото от турбото беше на блока, както си трябва.
- cloud
- Мнения: 226
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Русе
Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата
И аз мога да го направя така, но не искам да дупча блока.
- cloud
- Мнения: 226
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Русе
Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата
Колеги, на много неща ще се уча те първа. Гнп-то дойде и не мога да го завъртя на ръка. Прецакана ли е помпата?
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата
Най-вероятно да.
Може да е седяла мнооооого време без нафта вътре или слагат газ за консервиране и да е ръждясала. Ще се наложи да я разглобиш да видиш все пак за кво иде реч.

- cloud
- Мнения: 226
- Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1Y
- Местоположение: Русе
Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата
Направо я връщам. Лошото е, че и моята отново протече.
- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата
cloud написа:Пробката е най- ниската точка, не мисля, че е подходящо за тази цел. Трябва да е възможно най- високо на картера. Ще потърся готов картер или ще взема друг обикновен, който да пробия.
На пробката не е добре, ще стане беля, става прекалено ниско. Най-лесно и добре ще стане на картера отзад, прави се на струг една втулка с вътрешна резба, като на болта за дренажа на турбината. Някъде около 15мм трябва да е дебелината на самата втулка ( мисля толкова беше, преди доста години правихме такъв тунинг на френд и ми се губят вече някои неща ) . заварява се за картера със ЦО ( предварително пробит разбира се :) ).
За помпата, вероятно са "залепнали" пластините на помпата ( едни лопатки за ниското налягане ) . Предполагам са я държали без нафта . Аз съм съхранявал успешно с години ГНП-та, като съм смесвал нафта и масло в съотношение едно към едно, напълвам го, като въртя вала на помпата с една мощна, нискообортна дрелка и свързвам вход. и изход. маркучи заедно, дунапренчета пълни с масло и капачки по нипелите/щуцерите за тръбичките към дюзите. Задължително се увива цялото с мазни парцали и найлон отгоре. И ги нареждах в една тенекия за мед ( тя си има капак ) И след две години като го извадя, развъртам го отначало бавно и след това бързо с бормашината. Работи перфектно

Може да ползваш и ГНП- Бошовско от Ситроен с 1.9 ТД+И помпа. Налагат се някои малки доработки за да стана жила и т.н. за ВАГ . Като и задната планка да се смени с такава за ВАГ ( от твоята помпа примерно се ползва като донор всичко необходимо ) Но има един малък проблем- колелото за ангренажа, трябва да си търсиш от 1.9 ТДИ АХУ , АФН или други такива , щото оста му е по-дебела и не става колелото от твоята да речем , последните AAZ и те са с дебел вал и тяхното колело е такова като на 1.9 ТДИ.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo и 44 госта