Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата

Мнениеот grishitu » Пон 18 май 2015 13:23


Kapmepa, ще ти е по лесно. Аз съм тръгнал по твоя път само че с поло и се чудя дали отичането да е на пробката на картера или да дупчка картера по нагоре.




Потребителски аватар
cloud
Мнения: 226
Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
Автомобил: Vento
Двигател: 1Y
Местоположение: Русе

Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата

Мнениеот cloud » Пон 18 май 2015 13:50


Пробката е най- ниската точка, не мисля, че е подходящо за тази цел. Трябва да е възможно най- високо на картера. Ще потърся готов картер или ще взема друг обикновен, който да пробия.


Потребителски аватар
jjshoshi
Мнения: 127
Регистриран на: Нед 17 юни 2007 17:19
Автомобил: golf 4 TDI 90+
Двигател: AGR 98
Местоположение: Монтана

Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата

Мнениеот jjshoshi » Пон 18 май 2015 21:12


имам картер за дупчене,да зема да ти го подаря че ми пречи :biggrin


Потребителски аватар
mastersound
Мнения: 331
Регистриран на: Чет 26 юни 2008 11:00
Автомобил: Vw Golf 3
Двигател: 1.9 TDI 1Z
Местоположение: Шумен

Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата

Мнениеот mastersound » Вто 19 май 2015 7:47


Блока няма ли фабрично дупка моя двигател мисля,че има :screwy


Потребителски аватар
cloud
Мнения: 226
Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
Автомобил: Vento
Двигател: 1Y
Местоположение: Русе

Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата

Мнениеот cloud » Вто 19 май 2015 11:15


Надявах се да има затапен отвор, но няма. Ако на блока отзад пишеше 1.9 D/TD, може би щеше да има.


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата

Мнениеот grishitu » Сря 20 май 2015 9:44


В един сервиз видях ААZ на който на блока му пишеше само D и отичането на маслото от турбото беше на блока, както си трябва.


Потребителски аватар
cloud
Мнения: 226
Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
Автомобил: Vento
Двигател: 1Y
Местоположение: Русе

Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата

Мнениеот cloud » Сря 20 май 2015 14:05


И аз мога да го направя така, но не искам да дупча блока.


Потребителски аватар
cloud
Мнения: 226
Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
Автомобил: Vento
Двигател: 1Y
Местоположение: Русе

Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата

Мнениеот cloud » Сря 20 май 2015 23:58


Колеги, на много неща ще се уча те първа. Гнп-то дойде и не мога да го завъртя на ръка. Прецакана ли е помпата?


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Чет 21 май 2015 6:13


Най-вероятно да. :neutral Може да е седяла мнооооого време без нафта вътре или слагат газ за консервиране и да е ръждясала. Ще се наложи да я разглобиш да видиш все пак за кво иде реч.


Потребителски аватар
cloud
Мнения: 226
Регистриран на: Съб 11 дек 2010 21:22
Автомобил: Vento
Двигател: 1Y
Местоположение: Русе

Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата

Мнениеот cloud » Чет 21 май 2015 11:39


Направо я връщам. Лошото е, че и моята отново протече.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Мотор 1Y, 1992г., има ли пръскалки за масло под буталата

Мнениеот samo_pechka » Чет 21 май 2015 13:49


cloud написа:Пробката е най- ниската точка, не мисля, че е подходящо за тази цел. Трябва да е възможно най- високо на картера. Ще потърся готов картер или ще взема друг обикновен, който да пробия.

На пробката не е добре, ще стане беля, става прекалено ниско. Най-лесно и добре ще стане на картера отзад, прави се на струг една втулка с вътрешна резба, като на болта за дренажа на турбината. Някъде около 15мм трябва да е дебелината на самата втулка ( мисля толкова беше, преди доста години правихме такъв тунинг на френд и ми се губят вече някои неща ) . заварява се за картера със ЦО ( предварително пробит разбира се :) ).
За помпата, вероятно са "залепнали" пластините на помпата ( едни лопатки за ниското налягане ) . Предполагам са я държали без нафта . Аз съм съхранявал успешно с години ГНП-та, като съм смесвал нафта и масло в съотношение едно към едно, напълвам го, като въртя вала на помпата с една мощна, нискообортна дрелка и свързвам вход. и изход. маркучи заедно, дунапренчета пълни с масло и капачки по нипелите/щуцерите за тръбичките към дюзите. Задължително се увива цялото с мазни парцали и найлон отгоре. И ги нареждах в една тенекия за мед ( тя си има капак ) И след две години като го извадя, развъртам го отначало бавно и след това бързо с бормашината. Работи перфектно :th_up
Може да ползваш и ГНП- Бошовско от Ситроен с 1.9 ТД+И помпа. Налагат се някои малки доработки за да стана жила и т.н. за ВАГ . Като и задната планка да се смени с такава за ВАГ ( от твоята помпа примерно се ползва като донор всичко необходимо ) Но има един малък проблем- колелото за ангренажа, трябва да си търсиш от 1.9 ТДИ АХУ , АФН или други такива , щото оста му е по-дебела и не става колелото от твоята да речем , последните AAZ и те са с дебел вал и тяхното колело е такова като на 1.9 ТДИ.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo и 36 госта